اخبار قوه قضاییهویژه

رئیس دادگستری استان بوشهر: در منصب وکالت افراد شریف و فرهیخته و با سواد و عادل زیادی حضور دارند

وکلاپرس- مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آئین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری بوشهر در خصوص اهمیت منصب وکالت و رعایت اخلاق حرفه ای نکاتی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان رئیس کل دادگستری استان بوشهر روز ۱۹ تیر ماه با حضور در آئین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری بوشهر ضمن اشاره به اهمیت منصب وکالت گفت: همانظور که می‌دانید اسم وکیل به معنای اعتماد و تکیه دادن است و مردم نیز به همین منظور به شما اعتماد و تکیه می‌کنند تا مسایل حقوقی و مشکلات آن‌ها را پیگیری کنید و کمک کنید.

وی افزود: یک وکیل خوب همواره که به دفاع از حقوق مردم و احقاق حق می‌پردازد موجب خوشایندی خود می‌شود که ارزش معنوی این امور از ارزش مادی آن فراتر است.

در این جا قسم می‌خورید که مدافع حق و عدالت باشید

مهر انگیز در ادامه به موضوع یاد کردن قسم در آئین تحلیف پرداخت و گفت: در برخی از مشاغل و مناصب قسم وجود دارد که در وکالت هم مثل قضاوت باید قسم یاد کرد و در این جا قسم می‌خورید که مدافع حق و عدالت باشید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن تبریک به کار اموزان وکالت گفت: شما امروز می‌خواهید با قسم شرافت خود را به وثیقه بگذارید که مدافع حق و حقیقت باشید که این امر بسیار مهمی است.

مهر انگیز افزود: در منصب وکالت خیلی افراد شریف و فرهیخته و با سواد و عادل حضور دارند و ما از وجود این ظرفیت بهره می‌بریم و از حضور آن‌ها در پرونده‌های حقوقی و کیفری نیز خوشحال می‌شویم و استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در خصوص رعایت کردن برخی موارد در این منصب را مهم دانست و گفت: اولین چیزی که که می‌بایست رعایت کرد احترام به قوانین و مقررات و نظامات است، زیرا اینکه شما وکیل هستید و تمام پایه و اساس کار شما قوانین و مقررات است. دومین موضوعی که می‌بایست به آن اهمیت داد عمل به عدالت و احقاق حق است.

مهر انگیز در ادامه گفت: سومین موضوعی که در اینجا اشاره می‌کنم داشتن سعه صدر است و می‌بایست در کار وکالت عجله ایی نداشته و حرف مردم را گوش کنید و به آن‌ها کمک کنید.

مراسم تحلیف کانون وکلای بوشهر
مراسم تحلیف کانون وکلای بوشهر

ضمن به روز رسانی اطلاعات خود و آموزش‌های لازم، گرفتن مشورت از بزرگان را در دستور کارخود قرار دهید

وی ضمن اشاره به مواردی دیگر از قبیل داشتن راستی و درستی و صداقت در کار و دفاع کردن از حق و از باطل دفاع نکردن گفت: شاخصه یک وکیل خوب و سواد و اخلاق آن در لایحه خود نشان داده می‌شود که می‌بایست در جهت ارتقا، ضمن به روز رسانی اطلاعات خود و آموزش‌های لازم، گرفتن مشورت از بزرگان را در دستور کارخود قرار دهید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در پایان به حفظ سلامت در مجموعه دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: در امور خود و دفاع دنبال حاشیه نباشید و در راستای حفظ و ارتقای جایگاه وکالت از یک سری لغزش‌ها، آسیب‌ها و انحرافات جلوگیری کنید و در جهت احقاق حق مردم مورد اعتماد جامعه باشید.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا