اخبار صنفیاخبار قوه قضاییهویژه

معاونت حقوقی قوه قضاییه در حال تدوین لایحه‌ای جدید برای نهاد وکالت است

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای مرکز در جلسه هیأت مدیره کانون مذکور از تهیه و تدوین لایحه جدیدی با عنوان لایحه جامع وکالت توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای مرکز، در پنجاه و پنجمین جلسه هیأت مدیره این نهاد از تدوین لایحه ای جدید برای نهاد وکالت توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش منتشر شده از جلسه هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، دکتر مالکی این خبر را از قول حجت الاسلام پورمحمدی، وزیر سابق دادگستری، نقل و از تنظیم و تهیه چنین لایحه ای بدون مشورت با کانون وکلای دادگستری ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش آمده است:

در ابتدای جلسه رئیس محترم کانون گزارشی از دیدار خود با آقای پورمحمدی، وزیر سابق دادگستری و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی به استحضار اعضای هیأت‌مدیره رساندند.

حسب اعلام آقای پورمحمدی ظاهراً لایحه‌ای تحت عنوان لایحۀ جامع وکالت در حوزۀ معاونت حقوقی قوۀ قضاییه در دست تهیه است.

آقای دکتر مالکی ضمن ابراز نگرانی از تهیۀ لوایح مرتبط با نهاد وکالت بدون اطلاع و دخالت کانون‌های وکلای دادگستری اظهار داشتند هر لایحه و یا طرحی که بدون مداخله و مشورت کانون وکلا تهیه شود از نظر جامعۀ وکالت پذیرفته‌شده نیست و مؤکداً درخواست می‌شود در صورت صحت این امر، سریعاً کانون‌های وکلای دادگستری در جریان ماوقع قرار گیرند.

گفتنی است بر اساس سند تحول قضایی معاونت حقوقی قوه قضاییه موظف شده است با تعامل با کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه تا تیر ماه ۱۴۰۱ در راستای اجرایی نمودن این سند گام بردارد.

با توجه به این که کانون های وکلای دادگستری با هماهنگی رییس قوه قضاییه و دیگر مدیران این قوه، در حال تدوین و اصلاح آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری هستند، جای سؤال دارد که لایحه مذکور، چه نسبتی با آیین نامه پیشنهادی کانون های وکلا خواهد داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا