اخبار اسکوداویژه

درخواست رئیس اسکودا از رئیس سازمان صدا و سیما برای برگزاری میزگرد و مناظره جهت دفاع از نهاد وکالت

وکلاپرس ـ دکتر جعفر کوشا در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار فراهم شدن زمینه دفاع برابر هجمه‌های اخیر صورت گرفته علیه نهاد وکالت در رسانه ملی شد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل جعفر کوشا در نامه‌ای به پیمان جبلی از وی خواستار شد زمینه دفاع از نهاد وکالت در مقابل هجمه علیه این نهاد مدنی را در سیمای ملی فراهم کند.

در بخشی از نامه رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران آمده است: خواهشمند است دستور بفرمایید زمینه دفاع در مقابل این هجمه ها در قالب برگزاری گفت و گو، میزگرد و حتی مناظره در بخش های مختلف سیمای ملی فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماً به استحضار می‌رساند اخیراً هجمه‌های سنگینی علیه نهاد وکالت از تریبون‌های رسمی کشور ازجمله مجلس شورای اسلامی به این نهاد روا داشته شده است که متاسفانه سازمان صداوسیما که باید عنوان «ملّی» را نیز یدک بکشد.

به‌صورت کاملاً یک‌طرفانه تریبون را در اختیار مخالفان کانون‌های وکلای دادگستری به‌عنوان یک نهاد صنفی ریشه‌دار با سابقه‌ای بیش از ۱۰۰ سال گذشته است که ظن همراهی و همسویی رسانه ملّی با مخالفان نهاد وکالت را تقویت کرده است.

بر این اساس خواهشمند است دستور بفرمایید زمینه دفاع در مقابل این هجمه ها در قالب برگزاری گفت و گو، میزگرد و حتی مناظره در بخش های مختلف سیمای ملی فراهم شود.

پیشاپیش از بذل عنایت و توجه حضرت عالی کمال تشکر و امتنان را دارم

جعفر کوشا

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

یک دیدگاه

  1. بنده مستند اثبات میکنم طرح تسهیل موجب افزایش سطح علمی داوطلبان شده است و به نظر میرسد کانون وکلای دادگستری در صدد خراب کردن چهره وکالت و طرح تسهیل با طراحی سوالات سنگین و غیر کاربردی و غیر استاندارد است..

    با دقت تامل بفرمایید:
    متاسفانه نهادهای وکالت، اخیرا سوالات را عمدا سخت، غیر استاندارد و غیر کاربردی طرح میکنند، به طوریکه حتی یک فرد قوی و برجسته, فقط برای مطالعه صورت مسئله و تمرکز بر آن باید حدودا ۱.۳۰ دقیقه وقت صرف کند! این در حالی است که زمان پاسخ دهی هر سوال از مطالعه تا پاسخ حدودا یک دقیقه و ده ثانیه است!!
    این سختی و نبود زمان پاسخ دهی و غیر استاندارد بودن سوالات، موجب افت امتیاز نفرات اول میشود و متعاقبا همین افت تراز نفرات اول، سبب افت تراز نفرات آخر (که ۷۰٪ امتیاز نفرات برتر هستند) خواهد شد و حتی چند صفر در کارنامه ممکن است بوجود بیاید! در واقع شگرد نهادهای وکالت علی الخصوص کانون این بوده که با این نوع طرح سوال، چهره طرح تسهیل را خراب کنند و کارنامه چند صفر بوجود آورند و به مردم ناآگاه و عوام نشان دهند و بگویند وکیلی با چند صفر!! متاسف هستیم برای مسولان طراح سوال که اینچنین راه کج را برای خراب شدن جامعه وکالت و طرح تسهیل در پیش گرفته اند.
    اگر دقت شود، سوالهای اخیر در قیاس با سوال های سال های قبل، بسیار سنگین، غیراستاندارد و غیر کاربردی است! به طوریکه بیشتر وکلا و قضات قبول شده سالهای قبل، حتی ۱۰�سوالهای جدید را نمیتوانند در این زمان محدود پاسخگو باشند! آیا باید به آنها گفت بیسواد؟!..

    بیاییم واقع بین باشیم نه احساسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا