اخبار صنفیویژه

اطلاعیه صندوق حمایت وکلا پس از چند ماه انتقاد از سامانه مالیاتی وکلا: به جد پیگیر موضوع هستیم

وکلاپرس- صندوق حمایت وکلای دادگستری پس از چند ماه اعتراض وکلا به عدم تأثیر سامانه مالیاتی وکلا در احتساب امور مالیاتی، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس، مهرماه سال گذشته سنجر فخری (مدیرعامل صندوق حمایت) از راه‌اندازی سامانه مالیاتی ویژه وکلا خبر داد و وکلای دادگستری را دعوت به ثبت نام و استفاده از این سامانه کرد. وی در این زمینه گفته بود: «با وجود این سامانه دیگر نیازی به دستگاه پوز نیست»

بیشتر بخوانید:

 علیرغم وعده داده شده و ثبت نام جمعی از وکلای دادگستری در «سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی» ، طی ماه‌های گذشته سازمان امور مالیاتی با صدور اطلاعیه و ارسال پیامک برای وکلایی که از سامانه مذکور استفاده می‌کنند، آنها را امر به استفاده از دستگاه پوز کرده است.

 بالاخره صندوق حمایت وکلا پس از اعتراض چند ماهه وکلای دادگستری نسبت به این موضوع در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «اخیراً نامه‌ای از سوی صندوق و کانون‌های سراسر کشور، جهت تعیین تکلیف سامانه برای رئیس محترم سازمان امور مالیاتی ارسال گردیده است. به جد پیگیر موضوع تا حل و فصل آن هستیم.»

بر اساس این اطلاعیه سامانه مالیاتی وکلا به علت تغییر روش مرکز تنظیم مقررات غیر فعال شده و زمان فعال شدن آن هنوز مشخص نیست.

در اطلاعیه صندوق حمایت آمده است:

قابل توجه وکلا و کارآموزان ارجمند

همانطوری که استحضار دارید، صندوق حمایت وکلا، از طریق شرکت محترم اندیشه هوشمند رایان پارسی (سهامی خاص در سال ۱۳۹۹ اقدام به طراحی سامانه مالیاتی وکلا نموده و تأییدیه مرکز تنظیم مقررات را نیز تا فروردین ۱۴۰۱، و در سامانه سازمان امور مالیاتی، فعال بوده است.

به لحاظ تغییر روش مرکز تنظیم مقررات، سامانه غیرفعال گردیده و از همان زمان در حال رایزنی با مرکز هستیم. اخیراً نیز نامه ای از سوی صندوق و کانونهای سراسر کشور، جهت تعیین تکلیف سامانه برای رئیس محترم سازمان امور مالیاتی ارسال گردیده است.

به جد پیگیر موضوع تا حل و فصل آن هستیم. نتیجه پیگیریها، به اطلاع شما بزرگواران خواهد رسید.

صندوق حمایت وکلای دادگستری

یک دیدگاه

  1. به نام حضرت حق

    با سلام و احترام

    صندوق حمایت کانون وکلا و کارگشایان مستقر در تهران مشکلاتی بسیار بسیار بزرگتر از مسئله حاضر دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا