اخبار کانون هاویژه

دفاع از استقلال کانون وکلا در قالب اپوزسیون نظام قلمداد نشود

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای بوشهر در نشست خبری مشترک با رییس اسکودا در بوشهر استقلال کانون وکلای دادگستری را خط قرمز وکلا دانست و خواستار آن شد که این دیدگاه در قالب اپوزسیون نظام قلمداد نشود.

به گزارش وکلاپرس، در نشست خبری روز چهارشنبه(۱۳۹۹/۱۰/۱۷) رییس اسکودا و رییس کانون وکلای بوشهر که اخبار آن چند روز بعد از برگزاری این نشست منتشر شد، وکیل عبدالصمد دولاح گفت: در استان ۷۰۰ وکیل و ۲۷۶ کارآموز عضو کانون هستند که با توجه به رسالت این نهاد، تلاش کرده ایم در کنار مردم قرار بگیریم.

بیشتر بخوانید: نشست خبری رییس اسکودا در بوشهر

عبدالصمد دولاح در حاشیه نشست خبری رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری کشور اظهار داشت: اصل استقلال کانون های وکلا خط قرمز این نهاد است و این موضوع به معنای فعالیت وکلا در قالب اپوزیسیون نظام نیست، بلکه ما در چارچوب نظام فعالیت داشته و همانطور که قاضی باید استقلال داشته باشد، نهاد وکالت هم همین استقلال را باید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ترجمه کتابی از «رابرت گوردن» با موضوع «استقلال وکیل» در کانون وکلای گیلان

دولاح با بیان اینکه کانون وکلا نگاه سیاسی ندارد، ادامه داد: اگر می خواهیم حق و حقوق استان را به درستی مطالبه کنیم، باید نهضت حقوقی را دنبال کنیم تا هم مطالبات را در فرایندهای حقوقی جا دهیم و هم شاهد حکمرانی خوب باشیم.

وی درخصوص فعالیت کانون وکلا در زمینه حمایت حقوقی از افراد نیازمند خاطرنشان کرد: حداقل ماهیانه ۲۵ مورد وکالت معاضدتی از سوی کانون بوشهر اجرا می شود و این جدا از وکلای تسخیری یا مشاوره هایی است که جداگانه به دفاتر وکلا یا کانون مراجعه می شود.

منبع: خلیج فارس

بیشتر بخوانید:‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا