اخبار قوه قضاییهویژه

رونمایی از درگاه ملی قوه قضاییه و کارتابل یکپارچه خدمات قضایی

وکلاپرس- امروز در نشست خبری مجازی قوه قضاییه از درگاه ملی قوه قضاییه، کارتابل یکپارچه خدمات قضایی و سامانه هدایت الکترونیک قضایی رونمایی شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری میزان، طی نشست خبری به صورت مجازی، آیین رونمایی از درگاه ملی قوه قضاییه، کارتابل یکپارچه خدمات قضایی و سامانه هدایت الکترونیک قضایی (سها) در راستای قوه قضاییه هوشمند با حضور عیسی زارع پور، رئیس مرکز آمار و فناوری دستگاه قضا، برگزار شد.

برگزارى بیش از ٣٠ هزار جلسه دادرسی الکترونیکی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این خصوص گفت: در فروردین ماه بیش از ۵٠ جلسه در این خصوص برگزار و در ١٢ استان به شکل پایلوت انجام شده است. تا پایان سال این زیرساخت را به سراسر کشور توسعه مى دهیم تا مردم بتوانند از محل کار یا منزل در جلسات رسیدگى حضور داشته باشند.

نگاهی به کارتابل یکپارچه خدمات قضایى

هدف از راه اندازی این سامانه ها، تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات و خدمات قوه قضاییه از طریق یک درگاه و حضور فیزیکى کمتر است. در بخش کارتابل یکپارچه خدمات قضایى همه اقداماتی که به شکل الکترونیکى امکان انجام آن وجود دارد، با یکبار ورود در اختیار قرار مى‌ گیرد.

گفتنی است در این سامانه آدرس مراجع قضایی (بالای صفحه سایت) از قبیل حوزه های قضایی و شورای حل اختلاف در سراسر کشور قابل دسترسی است.

اگرچه سامانه مذکور به تجمیع خدمات قوه قضاییه پرداخته و مخاطب را از سرگردانی بیرون می آورد، اما به نظر می رسد سامانه مذکور به صورت کامل بروزرسانی نشده است؛ امری که می شود در قسمت قوانین وحدت رویه دیوان عالی کشور مصداقی از آن را یافت.

برای ورود به سامانه درگاه ملی قوه قضاییه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

درگاه ملی قوه قضاییه

بیشتر بخوانید:

تمدید پروانه وکالت به شکل شبانه روزى

به گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی، تا پایان آبان بیش از ٢٠ اقدام صورت گرفت که یکى از آن ‌ها، سامانه مربوط به وکلاست و حتى تمدید پروانه وکالت از طریق این سامانه انجام مى‌شود.

وی ادامه داد: وکلا مى‌توانند همه اقدامات خود را از طریق این سیستم انجام دهند و به شکل شبانه روزى است.

صدور گواهى عدم سوء پیشینه در کمتر از ٢۴ ساعت

در سیستم گواهى عدم سوء پیشینه در کمتر از ٢۴ ساعت گواهى به شکل الکتروتیکى براى مردم صادر مى ‌شود.

سامانه سها؛ آموزش طرح دعوا به مردم

یکى دیگر از سامانه ‌ها، سامانه هدایت الکترونیک قضایى (سها) است. در این سامانه در هزار مورد از دعاوى پرتکرار براى طرح دعوی، آموزش لحاظ شده است و تا پایان سال تمامى دعاوى پرتکرار براى مردم قابل اطلاع رسانی است. این سامانه، راهنماى کاملا جامع از طرف قوه قضاییه براى مردم است.

لازم به ذکر است زارع پور در این نشست از راه اندازی سامانه شناسایی و توقیف اموال محکوم علیه و سامانه سجل محکومان مالى تا پایان سال خبر داد.

منبع: خبرگزاری میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا