اخبار صنفیویژه

دیدار رییس کانون وکلای مرکز با قائم مقام شورای نگهبان

گزارشی از جلسه سی و ششم هیأت مدیره کانون وکلای مرکز

وکلاپرس– در دیدار رییس کانون وکلای مرکز با قائم مقام شورای نگهبان ، دلایل کسب ‌و کار تلقی ‌نشدن وکالت مستند به اصول قانون اساسی و موازین شرعی تشریح شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، رییس کانون وکلای مرکز در سی و ششمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلا از رایزنی های این نهاد با شورای نگهبان برای عدم تأیید طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

دکتر جلیل مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، گزارشی از تلاش ‌ها و اقدامات انجام‌ شده روزهای اخیر پیرامون پیشگیری از تأیید «طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی»، در شورای نگهبان به هیأت‌ مدیره کانون متبوع خود داده است

دیدار رییس کانون وکلای مرکز با قائم مقام شورای نگهبان

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای مرکز، مالکی در جلسه هیأت مدیره این نهاد از نشست روز یکشنبه خود با برخی از حقوق ‌دانان شورای نگهبان در پژوهشگاه شورای نگهبان خبر داد.

چنان که در متن صورتجلسه جلسه هیأت مدیره آمده است، جلیل مالکی جهت گفت و گو با عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، و تقدیم نامه کانون وکلای دادگستری مرکز مجبور به ترک جلسه هیأت مدیره شده است. محتوای نامه کانون وکلای مرکز در برگیرنده ایرادات شرعی و قانون اساسی وارده به بند «م» طرح مذکور بوده است.

بیشتر بخوانید: تصویب یک طرح دیگر؛ وکالت کسب و کار تلقی خواهد شد

بر اساس این گزارش، رییس کانون وکلای مرکز پس از بازگشت نتیجه جلسه را به استحضار اعضای هیأت ‌مدیره رسانده است. مالکی ضمن ارائه دیدگاه‌ های کانون مرکز به قائم‌ مقام دبیر محترم شورای نگهبان در ۴ مبحث «مخالفت طرح با سیاست‌ های کلّی نظام»، «مغایرت طرح با موازین شرعی»، «مخالف طرح با اصول قانون اساسی» و «مخالفت طرح با قواعد و استانداردهای بین‌ المللی»، دلایل کسب ‌و کار تلقی ‌نشدن وکالت دادگستری را مستند به اصول قانون اساسی و موازین شرعی تشریح کرد.

گفتنی است در گزارش مذکور، از موضع و ابراز نظر عباسعلی کدخدایی، قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان، نسبت به صحبت های رییس کانون وکلای مرکز خبری داده نشده است.

بررسی پیشنهادات درخصوص ساخت « مستند وکیل »

در جلسه سی و ششم هیأت مدیره کانون وکلای مرکز همچنین در خصوص ساخت « مستند وکیل » و  ابعاد گوناگون ساخت این مستند با حضور پیشنهاد دهنده این محصول فرهنگی بحث و رایزنی شده است

گفتنی است این مستند در بردارنده ١٠ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای است که قرار است جایگاه وکالت دادگستری را به مردم بنمایاند. در پایان، کارگروهی جهت تبیین و بررسی بیشتر این پیشنهاد تشکیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا