گفت و گوویژه

دکتر حسن فرهودی‌نیا: وکلای مرکز وکلا زیرنظر و اداره کانون‌های وکلا قرار بگیرند

وکلاپرس- رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی به شفاف‌سازی سخنانش در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد استقلال نهاد وکالت پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، وکیل حسن فرهودی نیا (رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی) به همراه دو تن از اعضای هیات مدیره این کانون ۳ اسفندماه به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد استقلال نهاد وکالت در یک نشست خبری حاضر شدند.

 رسانه وقت نیوز مدعی شده بود که رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در این نشست خبری بر طبل ادغام کوبیده و خواستار ادغام مرکز و کانون وکلا با یکدیگر شده است.

این در حالی است که این مدیر نهاد وکالت در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس ایراد چنین سخنی را تکذیب کرد و از الحاق وکلای مرکز وکلا به کانون سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد دادیم اداره مرکز وکلای قوه قضاییه به کانون های وکلا واگذار شود

فرهودی نیا در گفتگو با وکلاپرس به شفاف‌سازی سخنانش در نشست خبری با خبرنگاران پرداخت و بیان کرد: باتوجه به قدمت و سابقه کانون های وکلای دادگستری از یک سو و با توجه به تمایل بسیاری از وکلای این مرکز برای انتقال به کانون های وکلای دادگستری، این پیشنهاد را مطرح کردیم که وکلای این مرکز زیر نظر کانون های وکلا قرار بگیرند و اداره این نهاد به کانون های وکلا واگذار شود.

نوع و ساختار وکلا در این مرکز را تغییر نخواهیم داد

این مدیر نهاد وکالت با تکذیب صحبت‌هایی که به وی منتسب شده است، ادامه داد: از آنجا که تربیت وکیل در صلاحیت ذاتی کانون های وکلا قرار دارد و همچنین به منظور سبک‌سازی سیستم قوه قضاییه، این مطالبه را مطرح کردیم.

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی افزود: ما نوع و ساختار وکلا در این مرکز را تغییر نخواهیم داد؛ برای مثال وکیل پایه یک مرکز، وکیل پایه یک کانون خواهد شد و کارآموز این مرکز نیز کارآموز ما می‌شود.

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام . بنده با ادعام یا اینکه مرکز وکلا به کانون وکلا الحاق شود موافق نیستم و فعلا جامعه نیاز دارد که هر دو فعال باشند و اشکالات و نواقص را رفع نموده تا دسترسی خانواده های ایرانی به وکیل برای آگاهی از ضوابط و مقررات و آشنایی به حقوق و تکالیف خودشان بیش از پیش فراهم شود .و تا امنیت و آرامش قضایی برای خانواده ها و استواری و استحکام ارا برای قضات‌محترم گسترده شود . و تخلف و فساد احتمالی بوجود نیاید

    1. ن ب هیچ عنوان دلمون نمیخواد بریم زیر نظر کانون…قبل از اینکه مرکز قبول شم فکر میکردم کانون بهترینه ولی مرکز وکلا خیلی بهتره و اگه ی بار دیگه بخوام آزمون بدم اصلا کانون امتحان نمیدم

  2. کدوم کانون وکلا که خودش تفرقه و نزاع بوجود میاره ..و از استقلال بازی خودش سو استفاده کرده ..؟؟؟ همه کاراموزها از کانون گیلان ناراًض
    ین چون ظرفیت شهر بدلخواه و منافع خودش تععینن کرده اشک چشم کاراموزهاش دراورد …این کجاش عدالت ؟؟؟؟؟

  3. بسمه تعالی
    مرکز وکلا بیشتر به مردم رحم می کنند و طرفدار و حامی کسانی هستند که توانایی مالی تعیین وکیل ندارند.ادغام این دو نهاد جفا به محرومان است.

  4. کافیست فقط یکبار به مراکز وکلا ی قوه قضائیه سری بزنید تا با حسن خلق -مردم داری-بهای متعادل خدمات حقوقی ارائه شده واخلاص کامل درقول وعمل مجموعه کارکنان و وکلای سلیم النفس آن روبرو شوید.
    بنده به عنوان مدیر یک شرکت که متناوبا از وکلای مرکز بهره میبرم بشدت با ادغام نهاد مخلص مرکز وکلا و نهاد مشوش کانون وکلا مخالف هستم

  5. عمرا وکیل مرکز وکلا دلش بخواد بیاد کانون، دروغ محض هست!! همه دارند سوق داده میشند به سوی مرکز وکلا. کانون وکلا مخصوصا با این دسته گل جدیدشون (پول اضافه گرفتن از کارآموزان ) که گندش در اومده!! دلشون به چی خوشه که میگه وکلای مرکز علاقه دارند بیان کانون!!؟؟ لطفا بدون تحقیق صحبت نکنید آقای حقوقدان!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا