اخبار صنفیویژه

محدودیت کرونایی فعالیت دفتر وکالت

بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت همه مشاغل غیر ضروری بعد از ساعت 18 به مدت یک ماه ممنوع شد

وکلاپرس- با توجه به مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، از تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ به مدت یک ماه فعالیت همه مشاغل غیر ضروری بعد از ساعت ۱۸ ممنوع اعلام شده است، با توجه به اطلاق این مصوبه باید فعالیت دفتر وکالت را نیز مشمول آن تلقی کرد.

رییس جمهور در حاشیه جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: روحانی همچنین اعلام کرد: محدودیت مهمی که امروز تصویب شد، مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری و بخش اول مانند مواد غذایی و داروخانه‌ها است. در مشاغل دوم، سوم و چهارم از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر، این مشاغل باید فعالیت‌شان ۶ بعد از ظهر برای تهران، مراکز استان‌ها، شهرهای پرخطر و سایر مناطق به پایان برسد.

هرچند از دفتر وکلای دادگستری صریحا در هیچ یک از گروه های ۲، ۳ و ۴ مشاغل یاد نشده است، ولی با توجه به اطلاق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که صرفا مشاغل گروه اول را مجاز به فعالیت بعد از ساعت ۱۸ دانسته است، باید این ممنوعیت را شامل فعالیت دفاتر وکلای دادگستری نیز دانست.

با توجه به اینکه اصولا وکلای دادگستری در ساعات اداری صبح در مراجع قضایی حاضر و مشغول انجام وظیفه وکالتی هستند، اصولا در ساعات بعد از ظهر در دفاتر خود حاضر و به امور مراجعین رسیدگی می کنند، بر همین اساس آثار این ممنوعیت برای وکلای دادگستری بسیار شدیدتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وکیل مهرداد قربانی سرابی بر اثر کرونا درگذشت

فوت یک وکیل دادگستری بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

مسئولیت مدنی ستاد مقابله با کرونا درخصوص بازگشایی مدارس

مشاغل گروه دو شامل این موارد هستند:

مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاههای مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل.

گروه سه شامل این موارد هستند:

مدارس،  دانشگاهها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاهها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری

گروه شغلی چهار شامل این موارد هستند:

همایشها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزشهای پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش ها، شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی

بیشتر بخوانید:

تمدید اجاره با شرایط مصوبه کرونایی

باید طرح جامع حقوقی تبعات کرونا تدوین شود

بخشنامه فعالیت بخش‌‎های مختلف قضایی به‎ منظور پیشگیری از شیوع کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا