اخبار قوه قضاییه

دستور رییسی به برخورد با بازپرس و مأموران متخلف در خیابان گردانی متهمین

وکلاپرس- رییس قوه قضاییه ضمن دستور برخود با متخلفان اعم از بازپرس و ماموران نیروی انتظامی در ماجرای ‌گرداندن متهمین جرایم خشن اخیر گفت: تعرض به متهم ولو اوباش قطعا مجاز نیست.

به گزارش وکلاپرس، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد در ماجرای اوباش گردانی اخیر، آیت الله رییسی از همان لحظات اولیه اطلاع، به دادستان تهران دستور داده است در خصوص مصادیق تعدی از قانون و نقض حقوق شهروندی، با متخلفین اعم از بازپرس و یا مامورین برخورد شود.

بیشتر بخوانید:

رییس قوه قضاییه ضمن تاکید بر برخورد قاطع و بی امان با اراذل و اوباش، حکم به تشهیر را صرفا در صلاحیت دادگاه و آن هم در چارچوب قوانین و مقرارت می ‌داند که تعرض به متهم ولو اوباش قطعا مجاز نیست !»

رییس قوه قضاییه: تعرض به متهم ولو اوباش قطعا مجاز نیست.
رییس قوه قضاییه: تعرض به متهم ولو اوباش قطعا مجاز نیست.

چندی پیش تعدادی از متهمین یا محکومین ایجاد نا امنی در  پاساژ علاءالدین در خیابان مجاور این مجتمع تجاری گردانده شدند. خیابان گردانی که پیشتر در چند شهر دیگر کشور نیز تکرار شده بود و با واکنش بسیاری از اشخاص و به خصوص حقوقدانان مواجه شد.

گفتنی است پیشتر رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری پنج نفر از عوامل نزاع و درگیری در پاساژ علاءالدین خبر داده بود. به گفته این مقام مسئول، براساس دستور قاضی پرونده و در راستای عبرت ‌آموزی مخلان نظم و امنیت عمومی مقرر شد در محل وقوع نزاع با حضور متهمان و در مقابل چشم شهروندان، صحنه‌ هایی از شرارت این افراد شرور بازسازی شود.

این خیابان گردانی که همراه با کتک زدن متهمین مذکور بود، موجب انتقاد بسیاری از حقوقدان و فرهیختگان جامعه شد و برخی خواستار برخورد قضایی با مأموران خاطی و آمرین این امر شدند.

بیشتر بخوانید: اعلام جرم علیه مسببان و مرتکبان بدرفتاری علنی با متهمان

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا