اخبار قوه قضاییهویژه

حق الوکاله وکیلی که عالماً از باطل دفاع می‌کند، اکل مال به باطل است

وکلاپرس ـ رییس قوه قضاییه در دیدار برخی مسئولین قضایی درباره حق الوکاله برخی از وکلای دادگستری گفت: اگر وکیلی بداند از باطل دفاع می‌کند، پولی که می‌گیرد اکل به مال باطل است.

به گزارش وکلاپرس، سید ابراهیم رییس در دیدار روز یکشنبه خود با رییس کل دادگستری، معاونان و سرپرستان مجتمع‌ های قضایی استان تهران درباره سلامت دستگاه قضا سخن گفت و دستور پیگیری برخی از کمبودهای موجود در حوزه قضایی تهران را داد.

آیت الله رییسی علت دوری از حق را فراموشی خدا و قیامت عنوان کرد و گفت: خدا فراموشی انسان را دچار بلای بزرگ خود فراموشی می‌کند و وقتی انسانیت فراموش شود، حق گویی و عدالتخواهی و نوع دوستی هم فراموش می‌شود.

حق الوکاله وکیلی که عالماً از باطل دفاع می‌کند، اکل مال به باطل است

رییسی از وکلا به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین مجموعه‌ های مرتبط با دستگاه قضا یاد کرد و با تأکید بر سلامت آن ها، اظهار کرد: وکلا نیز باید از حق دفاع کنند و اگر وکیلی بداند از باطل دفاع می‌کند، اما فقط به خاطر دریافت حق الوکاله این کار را می‌کند، بی تردید پولی که می‌گیرد اکل مال به باطل است.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های کثیر الشاکی

رییس قوه قضاییه با اشاره به تکلیف برنامه ششم توسعه در زمینه کاهش اطاله دادرسی از نقش صدور و اجرای به موقع حکم در کاهش جرم نیز سخن گفت و تصریح کرد: احکام قضایی برای بازدارندگی از جرم و تضییع حق هستند و اگر حکمی در زمان خودش صادر و اجرا شود، اثر بازدارندگی خواهد داشت.

رییس قوه قضاییه ضمن اعلام موافقت برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های کثیرالشاکی به پیچیدگی‌های این نوع پرونده‌ها هم اشاره کرد و هم به قضات و هم به مدیران مجموعه‌های قضایی توصیه کرد در رسیدگی به این پرونده‌ها و برای تسریع در حصول نتیجه مطلوب، مشورت و هم اندیشی و انتقال تجربه را مورد توجه قرار دهند.

مأموریت یک ماهه برای ایجاد شعب خاص در تهران

رییس کل دادگستری استان تهران در این دیدار خواستار «تأسیس مجتمع قضایی ویژه غرب تهران» و «ایجاد ۱۵ شعبه خاص در محاکم تهران» شد و این کار را در صدور آرای متقن و تخصصی درباره پرونده‌های خاص و اشتغال ۶۰ شعبه قضایی فعال در پایتخت به پرونده‌های جاری مؤثر دانست که آیت الله رییسی به رییس حوزه ریاست قوه قضاییه مأموریت داد ظرف یک ماه موضوع را بررسی و نهایی کند.

آیت الله رییسی در پایان این نشست همچنین به معاون منابع انسانی قوه قضاییه مأموریت داد موضوع تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ۲۴ شعبه فاقد مسئول در مجتمع‌های قضایی استان تهران را با فوریت پیگیری نماید.

منبع:‌ میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا