اخبار صنفیبخشنامهویژه

برخی از وکلا برای عدم ارجاع پرونده طلاق توافقی به مراکز مشاوره، با طرح دادخواست طلاق یک طرفه، در جلسه اول توافق زوجین را اعلام می‌کنند

تاکید رئیس کل دادگستری استان ایلام برای ارجاع پرونده های طلاق به مراکز مشاوره

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری استان ایلام در نامه ای به حوزه های قضایی این استان با اشاره به طرح دادخواست طلاق یک طرفه توسط برخی وکلا برای عدم ارجاع پرونده های طلاق توافقی به مراکز مشاوره، بر تکلیف دادگاه بر معرفین زوجین به مراکز مشاوره تاکید کرد.

 به گزارش وکلاپرس، در این نامه آمده است که: برخی از وکلا در طلاق توافقی، ضمن اقدام به طرح دادخواست از سوی یکی از زوجین در جلسه اول، توافق زوجین را اعلام می‌کنند تا پرونده به مراکز مشاوره ارجاع نشود.

بیشتر بخوانید:

رؤسای محترم حوزه‌های قضایی استان ایلام

سلام علیکم

احتراماً، با عنایت به ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۰۱ مجلس شورای اسلامی «در صورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند، دادگاه موضوع را به مرکز مشاوره ارجاع دهد….».

ضمن اینکه برخی از وکلا در طلاق توافقی، ضمن اقدام به طرح دادخواست از سوی یکی از زوجین در جلسه اول، توافق زوجین را اعلام می‌کنند تا پرونده به مراکز مشاوره ارجاع نشود از طرفی برخی از دادگاه‌ها در این موارد تقدیم دادخواست از سوی یکی از زوجین (اعلام اختلاف)… و سپس اعلام توافق با استناد به ماده ۱۸ همین قانون و اختیار دادگاه در ارجاع اختلاف زوجین آنان را به مرکز مشاوره معرفی نمی‌کنند.

علی‌ایحال موضوع منصرف از ماده ۱۸ قانون مذکور بوده، با حصول نتیجه توافق در هر مرحله، دادگاه باید به تکلیف معرفی زوجین به مراکز مشاوره عمل نماید. مراتب جهت اطلاع اقدام مقتضی در شعب دادگاه‌های خانواده به حضور ارسال می‌گردد. توفیق جنابعالی را از خداوند سبحان خواستارم.

دکتر عمران علی محمدی

رئیس کل دادگستری استان ایلام

 

منبع: روابط عمومی کانون وکلای ایلام

طلاق توافقی
تکلیف محاکم شعب خانواده در ارجاع زوجین به مرکز مشاوره خانواده در طلاق توافقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا