اخبارویژه

با توهین کنندگان به وکلای دادگستری در توییتر برخورد می کنیم

وکلاپرس رامتین قانع، رییس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه، در خصوص هجمه توییتری برخی از کارآموزان منتسب به این نهاد توضیحاتی ارایه داد و گفت: رفتار چنین افرادی هیچ ارتباطی به مرکز وکلا ندارد و در صورت احراز تخلف، در برخورد با چنین افرادی پیشگام هستیم.

دکتر رامتین قانع، رییس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درباره رفتارهای خلاف عرف حساب های توییتری حامی این نهاد توضیحاتی را ارایه داد.

بیشتر بخوانید: بی اخلاقی مجازی ؛ هجمه توییتری به کانون وکلا

رفتارهای خلاف عرف توییتری پیگیری خواهد شد

وکیل رامتین قانع در پاسخ به این پرسش که رفتار خارج از عرف برخی حساب های توییتری حامی مرکز وکلا را چگونه ارزیابی می کند، گفت: رفتار این اشخاص قطعا هیچ ارتباطی به مرکز ندارد. به طور کلی اگر افراد در فضای نقد با هدف اصلاح امور چه کانون وکلا و چه مرکز وکلا وارد می شوند، امر پسندیده است اما توهین، تخریب، تهدید و به طور کلی موج سواری رسانه ای را از اعضای خود به هیچ وجه نمی پذیریم.

بیشتر بخوانید: توضیحات محسنی اژه ای درباره استقلال مرکز وکلای قوه قضاییه

اگر گزارش مستندی درباره توهین به وکلا وجود داشته باشد برخورد انتظامی می کنیم

مسئول کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه درباره برخورد با توهین کنندگان به وکلای دادگستری افزود: چنانچه گزارش مستندی وجود داشته باشد که عضو مرکز نسبت به هر مقام رسمی و یا هر وکیلی شئون و ادب و احترام را در اظهار نظر رعایت نمی کند، صرف نظر از اینکه امکان شکایت از چنین فردی در دادسرای عمومی و انقلاب نیز فراهم است، با وی برخورد انتظامی لازم صورت خواهد گرفت.

اگر گزارش مکتوب و مستندی وجود داشته باشد، ابدا این افراد ارتباطی با مرکز ندارند و اگر مستند به خود ما نیز اعلام بشود و برای ما محرز شود که عضوی از ما در فضای مجازی و سایبر در حال توهین به هر فردی باشد پیگیری خواهیم کرد؛ چرا که رعایت ادب و احترام اولین شاخصه یک وکیل است و اگر کسی نمی تواند این مسأله را رعایت کند، نماینده شایسته ای برای مرکز وکلا نخواهد بود. لذا خود ما نیز در برخورد با چنین افرادی پیشگام هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا