اخبار کانون هاویژه

۶۹ تودیع و ۱۵۹ عدم تمدید پروانه وکالت در کانون وکلای کرمان

گزارش بازرس کانون وکلای دادگستری کرمان از وضعیت کانون در یک سال اول هفتمین دوره هیئت مدیره

وکلاپرس- بر اساس گزارش بازرس کانون وکلای دادگستری کرمان از وضعیت کانون در یک سال اول هفتمین دوره هیئت مدیره، ۶۹ نفر اقدام به تودیع پروانه  کرده اند و ۱۵۹ نفر نیز پروانه خود را تمدید نکرده اند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان، بازرس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان گزارشی از از وضعیت کانون در مدت یکساله آغاز به کار هفتمین دوره هیئت مدیره ارائه کرده است.

شایان ذکر است انتخابات میان دوره ای هیات رئیسه هفتمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان مورخ ۱۴۰۳/۴/۱۳ برگزار شد و در نتیجه آن وکیل حجت قهرمانی فر به عنوان رئیس این کانون انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

مشروح گزارش بازرس کانون وکلای دادگستری کرمان به شرح زیر است:

با سلام

احتراماً نظر به اینکه مدت یکسال از آغاز به کار هفتمین هیئت مدیره کانون‌وکلای دادگستری کرمان سپری شده، گزارش اجمالی از وضعیت کانون در طول این دوره تقدیم می گردد؛

۱) بر اساس آخرین بروزرسانی واحد انفورماتیک تعداد ۱۰۸۶ وکیل پایه یک دادگستری دارای پروانه معتبر و تمدید شده٬ مشغول به فعالیت هستند و تعداد ۶۹ نفر از همکاران محترم پروانه وکالت خویش را تودیع نموده اند و همچنین ۱۵۹ نفر از وکلای معزز پروانه وکالت خود را تمدید نکرده اند.

۲) با توجه به استعلام صورت پذیرفته از دفتر کمیسیون کارآموزی٬ تعداد کارآموزان محترم ورودی (۱۴۰۰) ۱۳۰ نفر، کارآموزان محترم ورودی (۱۴۰۲) ۲۹۲ نفر و سایر کاراموزان سنوات گذشته و یا پذیرفته شده از طریق بند (د) ماده ۸ لایحه قانون استقلال کانون وکلا ۲۵ نفر می باشند.

لازم به ذکر است در آبان ماه سال ۱۴۰۲ آزمون اختبار انجام و تعداد ۱۱۰ نفر از کارآموزان موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک گردیده اند.

۳) کانون وکلای دادگستری کرمان در مجموع دارای ۷ حساب سپرده و جاری نزد بانک‌های ملی ، رفاه و تجارت است که در تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۶ موجودی حساب‌ها در مجموع مبلغ ۱/۸۷۷/۸۹۸/۰۲۰ ریال بود و حسباعلام امور مالی میزان بدهی کانون به اشخاص حقیقی یا حقوقی بابت احداث ساختمان هفت باغ٬ مالیات عملکردسال ۱۴۰۱، سازمان تأمین اجتماعی و … در مجموع مبلغ ۴۶,۰۷۷۸۷۰,۸۷۰ ریال است که این دیون به صورتحال و موجل می باشند.

همچنین میزان بدهی کانون به صندوق حمایت وکلا مربوط به سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹,۳۷۳٬۳۶۴٬۴۴۵ ریال است که بایستی پرداخت شود.

در طول این دوره هزینه های کانون در مجموع مبلغ ۲۹۰,۷۹۵,۷۷۹,۹۷۷ ریال بوده است که مبلغ ۲۲۸,۴۷۶,۲۶۵۸۹۰ ریال برای احداث ساختمان هفت باغ هزینه شده و مبلغ ۳۱,۷۶۱,۲۰۴,۹۵۹ ریال مربوط به حقوق کارمندان کانون بوده و مبلغ ۳۰٬۵۵۸,۳۰۹,۱۲۸ ریال نیز مربوط به سایر هزینه‌ها اعم از برگزاری مراسم و همایش‌ها٬ کلاس‌های آموزشی٬ آزمون ها و … بوده است.

(۴) در حال حاضر ۱۵ نفر کادر اداری در محل کانون و یک نفر نگهبان در محل پروژه هفت باغ مشغول به فعالیت هستند، در طول این یکسال جناب آقای ماشاالله سعیدی جایگزین جناب آقای سید احمد ابراهیمی به عنوان مدیر داخلی گردیدند و در چارچوب اختیارات قانونی و بنا به تشخیص و صلاحدید ریاست محترم وقت کانون‌وکلای کرمان٬ جناب آقای دکتر محمد عارفی چهار نفر به اسامی ۱- مینا مهدوی ۲- زینب دوربین ۳- هانیه عبدالهی -۴ حدیثه کریمی مسکونی به پرسنل اداری اضافه گردیدند و سرکار خانم مرضیه اسماعیل پورعسکری نیز به دلیل قبولی در آزمون وکالت از اوایل سال جاری با کانون قطع همکاری نمودند.

در ضمن مدت پایان قرارداد کارمندان تا پایان سال ۱۴۰۳ است و حقوق دریافتی ایشان ماهیانه به طور متوسط مبلغ ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال می‌باشد.

۵) تعداد ۱۶۲ درخواست انتقال در کمیسیون نقل و انتقالات مطرح شده که در این راستا ۴۷ نفر از همکاران محل اشتغالشان به مرکز استان منتقل گردیده و با ۱۵ درخواست انتقال محل اشتغال از شهرستانی به شهرستان دیگر و همچنین ۵۳ درخواست انتقال از کانون کرمان به سایر کانون‌ها نیز موافقت شده است.‌

۶) حسب استعلام به عمل آمده از دفتر دادسرای انتظامی کانون‌وکلای دادگستری استان کرمان تا تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۲ تعداد پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های حل اختلاف ۱۳۰ فقره بوده که تعداد ۳۵ فقره حل و فصل شده و ۲۶ فقره به دلیل عدم سازش به دادسرا ارجاع گردیده و ۶۹ فقره نیز در حال رسیدگی می باشد.

تعداد پرونده‌های ارجاعی به دادسرا در طول یکسال گذشته ۱۶۹ فقره بوده که با احتساب پرونده های مربوط به سنوات ماضی تعداد ۱۵۲ فقره قرار منع تعقیب و تعداد ۶۴ فقره کیفرخواست صادر گردیده است.

۷) با توجه به پاسخ دفتر دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری استان کرمان از تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۳ لغایت ۱۴۰۳/۴/۱۰ در مجموع ۷۸ پرونده منجر به صدور دادنامه شده که در ۴۷ فقره رای بر برائت صادر و مابقی نیز منجر به محکومیت گردیده اند و هم اکنون ۴۸ پرونده در دادگاههای انتظامی کانون و ۶ فقره پرونده نیز در دادگاه عالی انتظامی قضات در حال رسیدگی می باشد.

‫۳ دیدگاه ها

  1. منتظرعواقب بد قانون تسهیل به شکل بدتری هم باید باشیم که بدترینش عدم اعتماد مردم به وکلا خواهدشدچون خطا بیشتر خواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا