اخبار کانون هاویژه

جلسه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ شورای اجرایی اسکودا

این جلسه به صورت مجازی برگزار شده است

وکلاپرس- شورای اجرایی اسکودا روز پنج شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ به صورت مجازی تشکیل جلسه داد، بر اساس صورتجلسه شورای اجرایی در این جلسه پیشنهاداتی در مورد برگزاری مجازی مجمع عمومی و افزایش سقف صلاحیت کارآموزان وکالت به تصویب رسیده است.

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۳

پیرو دعوت قبلی، نشست شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران -اسکودا در تاریخ ۱۳/۰۶/۱۳۹۹ ساعت ۹ صبح به صورت ویدئو کنفرانس، به میزبانی اتحادیه برگزار و نسبت به دستور جلسه اعلامی به شرح زیر بحث و تصمیم گیری شد:

١- گزارش امور جاری

آقای علی پزشکی نائب رئیس اتحادیه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص تنظیم آئین نامه لایحه وکالت، مقدمات برگزاری آزمون کارآموزی وکالت، انتشار نشریه وکالت نامه و تنظیم سند چشم انداز، ارائه و به پرسش‌های نمایندگان شورای اجرایی در خصوص این موارد پاسخ دادند.

۲- اتخاذ تصمیم در مورد کیفیت برگزاری جلسه هیأت عمومی

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در برگزاری مجامع بیش از ۱۵ نفر به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم برگزاری مجمع عمومی برای بررسی صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ و تصویب ترازنامه مالی و سایر موارد مطرح شده در دستور جلسه اعلامی و پیرو استعلام انجام شده از کانون‌ها در خصوص برگزاری مجمع عمومی به صورت فوق‌العاده و اعلام موافقت اکثریت کانون‌ها مقرر گردید با حفظ نوبت کانون وکلای دادگستری اصفهان در خصوص برگزاری مجمع عمومی به‌طور حضوری، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده در سوم مهر ماه ۱۳۹۹ در محل کانون مرکز با دستور جلسه اعلامی به‌طور برخط برگزار گردد. ساز و کار برگزاری مجمع مجازی متعاقباً به اطلاع کانون‌ها خواهد رسید.

٣- نامه‌های شماره ۸۱۶۱- ۸۱۹۳- ۸۲۰۰ مورخ ۱۴/۰۵/۱۳۹۹ معاونت محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه

در خصوص موضوعات نامه‌ها بحث و بررسی گردید و پیشنهادهایی در خصوص نحوه به‌روزرسانی آمارها مطرح و مقرر شد کانون‌هایی که تاکنون پاسخ این نامه‌ها را ارائه نکرده‌اند نسبت به ارائه پاسخ تسریع فرمایند.

۴- پیشنهاد تشکیل کمیسیون امور حقوقی به‌منظور پاسخ به استعلام‌های حقوقی در اتحادیه

پیرو پیشنهاد کانون‌های وکلای دادگستری گیلان و یزد در خصوص تشکیل کمیسیون حقوقی پس از بحث و بررسی و شنیدن نظرات مخالف و موافق با اتفاق آراء تشکیل کمیسیون حقوقی به‌منظور پاسخ به استعلام‌های حقوقی کانون‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

۵- بررسی و تصمیم گیری در خصوص اساسنامه متحدالشکل مؤسسات حقوقی

در ابتدا و پیرو تنظیم پیش نویس اساسنامه متحدالشکل مؤسسات حقوقی توسط کارگروه تعیین شده و ارسال آن به کانون‌ها آقای محمدرضا پاسبان مسئول کارگروه مربوطه توضیحاتی در خصوص آئین نامه تنظیمی ارائه کردند. پس از بحث و بررسی با اتفاق آراء پیشنهاد تفویض اختیار تصویب اساسنامه متحدالشکل مؤسسات حقوقی از طرف هیأت عمومی به شورای اجرایی مورد تصویب قرار گرفت.

۶- سایر موارد اعلامی کانون‌های وکلای دادگستری

۶.۱) پیشنهاد کانون وکلای دادگستری قزوین در خصوص افزایش صلاحیت کارآموزان در خصوص دعاوی مطرح پس از بحث و بررسی و شنیدن نظر مخالفان و موافقان با اکثریت آراء افزایش صلاحیت کارآموزان مورد تصویب قرار گرفت. میزان افزایش و شرایط آن به عهده مجمع عمومی می‌باشد.

۶.۲) با توجه به اینکه بررسی صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ و تصویب ترازنامه سال ۱۳۹۸ در دستور مجمع سوم مهر ماه قرار دارد آقایان سجادیه و حجتی بازرسین اتحادیه توضیحاتی در خصوص ترازنامه تنظیمی که به کانون‌ها ارسال شده است برای نمایندگان شورای اجرایی ارائه کردند.

۶.۳) آقای ابراهیم کیانی نائب رئیس اتحادیه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه مجلس ارائه و از کانون‌ها درخواست کردند برای تشکیل جلسات مشترک با مسئولین کمیسون‌های پارلمانی کانون‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حوزه هر کانون همکاری نمایند.

۶.۴) آقای اسدالله پور نماینده شورای اجرایی کانون وکلای دادگستری البرز به‌عنوان مسئول کارگروه بررسی و اصلاح تأمین منابع مالی اتحادیه گزارشی از اقدامات انجام شده در این کار گروه را ارائه و به اتفاق آراء مصوب شد تا پیشنهادات کار گروه جهت بررسی و تصویب در مجمع عمومی مهر ماه مطرح گردد.

جلسه در ساعت ۱۲:۳۰ به پایان رسید.

کانون‌های غائب:

گلستان (مشکل اینترنت)، فارس (انتخابات)، همدان، ایلام

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا