اخبار کانون هاویژه

نمایندگان کانون وکلای مرکز در شورای اجرایی اسکودا انتخاب شدند

برخی موضوعات جلسات آینده هیات مدیره مشخص شد

وکلاپرس در هفتمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز وکیل داریوش اشرافی و حسین عسکری راد به عنوان نمایندگان کانون وکلای مرکز در شورای اجرایی اسکودا انتخاب شدند.

به گزارش وکلاپرس، در ابتدا گزارشی از جلسه کارگروه تدوین آیین نامه لایحه استقلال در اسکودا توسط دکتر جلیل مالکی، رئیس هیات مدیره کانون مرکز، -که یکی از اعضای این کارگروه است- ارائه شد.

موضوعاتی که دستور جلسات آینده هیات مدیره قرار گرفت

در نظق پیش از دستور تقاضا شد طرح های تقدیمی اخیر در مجلس با موضوع وکالت و عنداللزوم تشکیل کمیسیون پارلمانی در کانون مرکز، بررسی روند نقل و انتقال در کانون مرکز و عنداللزوم اصلاح آن،تعیین تکلیف نهایی برداشت های متفاوت از آیین نامه اداره جلسات هیات مدیره و تعیین نمایندگان کانون در قوای سه گانه در دستور جلسات آینده هیات مدیره قرار گیرد.

نسبت به دو مسئله در ارتباط با دستور جلسه ایراد وارد شد که مورد توجه قرار گرفت؛ نخست، دستوری بود که در مورد ترکیب هیات مدیره از حیث اعضای اصلی به تعویق افتاده بود که عدم تعیین زمان مشخص باعث شده بود این موضوع برای مدت نامحدودی معلق باشد. دوم، دستور تعیین منشی هیات رییسه بود که این مسائل ظرف یک ماه اینده در دستور قرار گرفت.

نمایندگان کانون وکلای مرکز در شورای اجرایی اسکودا انتخاب شدند

پس از آن، انتخاب نمایندگان کانون وکلای مرکز در شورای اجرایی اتحادیه در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه انتخابات، وکیل داریوش اشرافی که عضو هیات مدیره است و وکیل حسین عسکری راد که خارج از هیات مدیره است، به عنوان نمایندگان کانون در شورای اجرایی اتحادیه انتخاب شدند.

عسکری راد خارج از هیئت مدیره است ولی سابقه عضویت در دوره ۲۷ را دارد. تاکنون در دوره‌های قبل معمول نبوده است عضوی از خارج از هیات مدیره برای شورای اجرایی نماینده معرفی شود؛ زیرا طبع مأموریت اقتضا حضور در جلسات هیات مدیره و اطلاع از آخرین دیدگاه ها و نظرات را دارد.

سپس دستور نقل و انتقال و صدور پرونده ها مطرح شد و جلسه به صورت غیر علنی اداره ‌شد.

منبع: برگرفته از گزارش منتشر شده توسط دکتر محمدرضا کامیار و دکتر سهیل طاهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا