اخبار

توضیحات وکیل الهه محمدی درباره جلسه دوم دادگاه و تحویل لایحه دفاعیه

وکلاپرس- بر اساس آنچه از پیش تعیین شده بود، آخرین جلسه رسیدگی به پرونده الهه محمدی روزنامه نگار بازداشتی هم میهن روز چهارشنبه چهارم مرداد به صورت غیر علنی برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از شرق شهاب میرلوحی، وکیل الهه محمدی در بیان جزئیات این جلسه دادگاه با بیان اینکه فرصت دفاع شفاهی وکلا کافی نبود، اعلام کرده بود: مشروح دفاعیات طی یک لایحه تا روز شنبه تقدیم دادگاه خواهد شد.

برخلاف مطالبه عمومی دادگاه الهه محمدی به صورت غیرعلنی برگزار شد

شهاب میرلوحی درباره پرونده این روزنامه‌نگار گفت: «آخرین جلسه رسیدگی به پرونده خانم الهه محمدی روز چهارشنبه چهارم مرداد برگزار شد و مجددا با استناد به تبصره ۲ ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری و برخلاف خواسته ما و موکلمان و همچنین مطالبه عمومی به صورت غیرعلنی برگزار شد و به نظر ما هیچ موجبی برای استناد به این مقرره قانونی وجود نداشت».

فرصت دفاع وکلا کافی نبود

وی در تشریح آنچه می‌شد از دادگاه بیان کند، گفت: «در این جلسه ضمن طرح سؤالاتی که موکل به همه آنها پاسخ گفت، آخرین دفاعیات را نسبت به اتهامات همکاری با دول خارجی متخاصم، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر ضد امنیت ملی از ایشان اخذ و در انتها فرصت کوتاهی برای بیان دفاعیات شفاهی به وکلا داده شد که برای پاسخ به تمامی ابهامات جدی و جزئیات مطرح‌شده در طول رسیدگی کافی نبود».

بیشتر بخوانید:

به گفته این وکیل دادگستری «دفاعیات مختصری هم در صورت‌جلسه مکتوب شد و قرار شد مشروح دفاعیات طی یک لایحه تا روز شنبه تقدیم دادگاه شود».

دلیلی برای ادامه بازداشت موقت وجود ندارد

میرلوحی گفت که خانم محمدی ضمن رد تمامی اتهامات همچون جلسه پیشین به خوبی از خود دفاع کرد و گفت که در چارچوب قانون وظیفه خبرنگاری‌اش را انجام داده است.

این وکیل دادگستری در ادامه گفت: «امیدوار هستیم اظهارات موکل به همراه دفاعیاتی که ما طی لایحه تقدیم خواهیم کرد، مورد توجه دادگاه قرار گیرد». میرلوحی درباره قرار بازداشت موقت موکلش الهه محمدی هم گفت: «درباره تبدیل قرار بازداشت تاکنون تغییری در تصمیم دادگاه ایجاد نشده و به اعتقاد ما دلیلی برای ادامه بازداشت موقت وجود ندارد».

منبع: شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا