اخبار اسکوداویژه

معاونت حقوقی قوه قضائیه خواستار لغو برگزاری انتخابات اسکودا شد

وکلاپرس- اداره کل نظارت بر وکلای معاونت حقوقی قوه قضائیه در نامه ای خطاب به رئیس و اعضای هیئت رئیسه و بازرسان اسکودا، پیرو دادنامه منتشر شده از شعبه ۵ دادگاه عالی انتظامی قضات، برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اسکودا را فعلا ممکن ندانست و خواستار لغو برنامه ریزی برای برگزاری آن در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ شد.

به گزارش وکلاپرس، در حالی که شعبه پنجم دادگاه عالی انتظامی قضات در دادنامه ای به تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ اعلام کرده بود برگزاری انتخابات اسکودا تا زمان روشن شدن جایگاه قانونی این نهاد توسط قانونگذار فاقد وجاهت قانونی است، معاونت حقوقی قوه قضائیه خواستار لغو و عدم برگزاری این انتخابات شد.

انتخابات یازدهمین دوره هیات رئیسه و بازرسیان اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) قرار است فردا مورخ ۱۸ بهمن ماه در پنجاه  و دومین همایش هیات عمومی در هتل پارسیان اوین تهران به میزبانی کانون وکلای مرکز برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

پیش از این وکیل امید اسماعیل طهرانی، مدیر داخلی اسکودا، درخصوص تصمیم این نهاد برای برگزاری یا لغو انتخابات گفته بود: انتخابات اسکودا فردا برگزار خواهد شد.

در انتهای دادنامه شعبه ۵ دادگاه عالی انتظامی قضات آمده بود: « به مراتب به تشخیص این دادگاه برگزاری انتخابات هیأت رئیسه و بازرسان اسکودا محمل قانونی نداشته و خواست معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه مبنی بر بررسی صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات به استناد ماده ۱۵۸ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ با اصلاحات بعدی تا زمان روشن شدن جایگاه قانونی اسکودا از سوی قانون گذار به عنوان یکی از ارکان کانون وکلای دادگستری یا نهاد وابسته به آن فاقد وجاهت قانونی است»

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا