اخبار کانون هاویژه

ابهام در زمان شروع به کار هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز

عیسی امینی درباره زمان شروع به کار هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز توضیحاتی ارائه کرد.

وکلاپرس ـ دکتر عیسی امینی در مصاحبه ای از شروع به کار هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز پس از رسیدگی دادگاه عالی انتظامی قضات به شکایات انتخاباتی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس رییس کانون وکلای مرکز در گفت و گوی کوتاهی با روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز درباره شکایت برخی از نامزدهای انتخاباتی و رأی دهندگان به فرآیند انتخابات این مرکز توضیحاتی را ارائه داد.

توضیح رییس درباره زمان شروع به کار مدیران جدید

عیسی امینی همچنین از ذکر زمان دقیق شروع به کار هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز خودداری کرد و زمان دقیق را مؤکول به اعلام رأی دادگاه عالی انتظامی قضات نسبت به شکایات انتخاباتی دانست. متن مصاحبه وی را در ادامه می خوانید:

ضمن سپاس مجدد از حضور پر شمار و چشمگیر وکلا در تعیین سرنوشت خانۀ صنفی خود در این شرایط و ضرورت احترام همگان به رأی وکلا، به جامعۀ شریف وکالت اعلام کنم که پنج نفر از همکاران محترم به نتیجۀ انتخابات سی و یکمین دوره هیأت‌ مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اعتراض کردند که هیأت نظارت بر انتخابات به اعتراضات رسیدگی کرد.

قابل ذکر است اعضای انتخابى هیأت نظارت جملگى اعضای ادوار گذشتۀ هیأت نظارت و منتخب هیأت مدیره هستند و این انتخابات را بر اساس مقررات و مطابق رویه تمامی انتخابات هیأت مدیره برگزار نمودند.

موارد اعتراض افراد فوق ( آقایان محمود دادستان،سعید باقری، حمید توسلی کجانی،بهزاد بقایی و فرساد فارسانی) اجمالاً به شرح ذیل است:

تبلیغات نامزدها در بیرون ساختمان کانون وکلا و خارج از محل اخذ رأی، نحوه شمارش آرا، ضرورت ارسال پست سفارشی آگهی انتخابات برای کلیۀ وکلا به‌جای انتشار در تارنما، کانال‌های مجازی، آگهی روزنامه و ارسال پیامک هاى متعدد به وکلاى عضو، ادعای ناصحیح‌بودن رویه اجماعی هیأت نظارت ادوار مختلف کانون وکلا از سال ۱۳۷۶ تاکنون درمورد شرایط انتخاب‌کنندگان (رأی دهندگان) و سایر موارد.

اعتراضات نامبردگان در هیأت نظارت بررسی شد و هیات نظارت با استناد به مقررات و طرح استدلال به شرح تصمیمات، به این ایرادات پاسخ داده و به اتفاق آرا نپذیرفت.

قابل ذکر است مطالب مزبور عیناً در انتخابات دوره های ۲۹ و۳۰  و برخی از ادوار گذشته نیز مطرح  که پس از بررسی در هیأت نظارت وقت، مآلا و همچون سایر ادوار بعد از سال۱۳۷۶، به طرح اعتراض بعدی منتهی نگردیده بود. لذا اعتراضات افراد فوق اخذ و امروز دوشنبه، مورخ شانزدهم تیرماه ۱۳۹۹، به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال شد.

بنابراین، هرچند آغاز به کار هیأت‌ مدیره دوره سی ‌و یکم در تاریخ یکشنبه، پانزدهم تیرماه ۱۳۹۹، پیش‌بینی شده بود، به زمانی پس از رسیدگی دادگاه محترم انتظامی قضات موکول گردید.

منبع:‌ کانون وکلای مرکز

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا