اخبار کانون ها

شمارش آرای انتخابات کانون وکلای مرکز ۳ روز زمان می برد؟

وکلاپرس ـ یک روز مانده به انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز، برخی از وکلای دادگستری از شمارش آرای انتخابات کانون وکلای مرکز طی سه روز پس از فرآیند اخذ رأی خبر می دهند.

به گزارش وکلاپرس، برخی از وکلای دادگستری از مصوبه جدید هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای مرکز سخن می گویند که بر اساس آن روند شمارش آرا طی سه روز انجام خواهد شد.

به گفته برخی از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، رییس کانون یادشده در جلسه امروز هیأت مدیره اعلام کرده که امر شمارش آرای انتخابات طی سه روز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه ضوابط شرکت در انتخابات کانون وکلای مرکز

در مقابل برخی با انتقاد از این رویه، اجرای این تصمیم را با ماده ۸ آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری همسو ندانسته و درخواست بازبینی در این مقرره هیأت نظارت را کرده اند. بر اساس این ماده «پس از اتمام اخذ آراء اگر وقت کافی باشد شروع به قرائت آن می‌شود والا هیئت نظارت صندوق را لاک و مهر کرده و روز بعد شروع به‌استخراج می‌‌نماید و بر هر ورقه که قرائت شد مهر قرائت شد زده و ضبط خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: انتخابات کانون وکلای مرکز از حضور در محاکم امن تر خواهد بود

در خواست برخی نامزدها برای شمارش آرای انتخابات

در همین زمینه برخی نامزدهای انتخاباتی با ارسال نامه ای به دکتر عیسی امینی، رییس هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلا ی مرکز، از وی خواسته اند تا با توجه به شرایط حساس شیوع ویروس کرونا و مطابق ماده ۸ آیین نامه مذکور، نتایج انتخابات بلافاصله مشخص و در اولین فرصت اعلام گردد. متن نامه بدین شرح است:

به نام خدا
ریاست محترم هیئت نظارت بر انتخابات کانون وکلا ی مرکز

با سلام و احترام
بر حسب اطلاع امروز در هیئت مدیره اعلام فرموده اید که در نظر است امر شمارش آرا انتخابات طی سه روز انجام شود.

صرفنظر از اینکه مستفاد از ماده ٨ آیین نامه شمارش آرا بدون فوت وقت و بدون توقف باید انجام شود اساسا بنظر می‌رسد این تصمیم منطبق با شرایط بحرانی بهداشتی و انتظارات بحق همکاران در حداکثر سرعت و حداقل بروز مفسده های مختلف نمیباشد.

حقیقت این است که طولانی کردن جریان شمارش آرا خطرات ناشی از اجتماع افراد را به حداکثر رسانده تجمع افراد را محتمل تر و مکرر کرده و بعلاوه باعث انتظار بیش از حد در اعلام نتایج شده که هیچکدام در شأن کانون و همکاران نمی باشد.

لذا انتظار داردبرای جلوگیری از امکان بروز مفسده‌های متعدد که در صورت اطاله امر شمارش آرا متصور است:

اولاً: روند برگزاری با حداکثر اتکا به وکلا و دخالت حداقلی کارمندان و سایر عوامل انجام شود.

ثانیا: پس از پایان رای گیری امر شمارش آرا با کمک گرفتن از تعدادی وکیل بیشتر برای برگ شماری بفوریت و در حداقل زمان ممکن اتمام یابد .

با احترام

گروهی از داوطلبان انتخابات هیات مدیره دوره سی و یکم انتخابات هیات مدیره کانون وکلای مرکز

اسامی درخواست کنندگان:

محمدحسین ساکت
غلامعلی سیفی زیناب
سهیل طاهری
زینب تعالی
علیرضا آذربایجانی
محمدرضا کامیار
محمدتقی غفاری فردویی
حسین مرکزی
فرشاد فارسانی
امیرفرهاد حنیف زادگان
ابوالفضل انوری
میترا توانچه
سیدمهدی حجتی
محمدرضا صفایی فر

منبع نامه : کانال تلگرامی انعکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا