اخبار قوه قضاییهویژه

افتتاح ۱۵ سامانه جدید در هفته قوه قضاییه

از جمله این سامانه ها « ثبت و پیگیری اعاده دادرسی از دیوانعالی کشور »، « خود کاربری وکلا »، « نوبت‌دهی آنلاین » و « استعلام آنی شماره حساب » می باشد

وکلاپرس ـ به گزارش میزان، آیین رونمایی و افتتاح ۱۵ سامانه جدید الکترونیکی قوه‌قضاییه با حضور رییس این قوه برگزار شد.

این سامانه‌ها در چهارمین روز از هفته قوه‌قضاییه و با هدف ایجاد دستگاه قضایی هوشمند مورد بهره برداری قرار گرفته اند. با راه اندازی این سامانه ها تعداد سامانه‌های الکترونیکی قوه قضاییه به ۳۰ سامانه ارتقا می‌یابد.

آغاز به کار این سامانه‌ها گام مهمی در جهت تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به شهروندان و کاهش مراجعات مردمی به مراجع قضایی خواهد بود.

سامانه نوبت‌دهی الکترونیک ، سامانه کشف شهود حرفه‌‌ای ، سامانه صدور الکترونیکی گواهی عدم سوء پیشینه ، سامانه ثبت قرارداد وکلا ، سامانه بازرسی و نظارت و رسیدگی به شکایات و اعلامات و الکترونیکی کردن فرآیندهای دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و تصدیق اصالت سند مالکیت از جمله این سامانه‌ها هستند.

گفتنی است، این سامانه‌ها در ایجاد شفافیت و ارتقا سلامت اداری سیستم قضایی و تسریع در فرآیند دادرسی تاثیر بسزایی خواهند داشت.

سامانه ثبت و پیگیری اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور

در رابطه با ثبت و پیگیری اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور، مردم باید مسافت‌های طولانی برای انجام این کار طی می‌کردند و نوبت می‌گرفتند و صف می‌کشیدند که در حال حاضر این خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اجرا خواهد شد.

سامانه نظرسنجی از مراجعین به دادگستری

در سامانه سامانه نظرسنجی، نظرسنجی، بی واسطه و بدون دخالت انسان شکل می‌گیرد و هرکسی که به قوه قضاییه مراجعه کند بلافاصله بعد از آنکه کارش انجام شد یک پیامک برای او با یک لینک ارسال می‌شود و می‌تواند هم در مورد واحد قضایی و هم در مورد تک تک افرادی که در مسیر ایشان قرار داشتند نظر و نمره دهد.

برای ورود به سامانه مذکور و آشنایی بیشتر کلیک کنید

سامانه صدور گواهی عدم سوء پیشنیه

سامانه صدور گواهی عدم سوءپیشنیه یکی دیگر از سامانه هایی است که تا پیش از این از طریق پلیس و هم از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شد و معمولا چند روز طول می‌کشید، مدت زمان آن به یک روز کاهش یافته است.

برای ورود به سامانه صدور گواهی عدم سوءپیشنیه کلیک کنید

استعلام آنی ثبت اسناد و شماره حساب

در رابطه با استعلام آنی ثبت اسناد،کلیه دستگاه‌ها مکلف شدند به شکل الکترونیکی به استعلامات پاسخ دهند.

براساس سرویس استعلام شماره حساب به شکل آنلاین، کارکنان دستگاه قضایی می توانند به شکل آنلاین کد ملی را وارد کرده و به لیست حساب‌های فردی که دادخواست احضار داده یا برای اجرای احکام، دسترسی پیدا کنند.  در این صورت صرفا از آن بانک‌های مشخص استعلام شود و این گونه نباشد تا مردم به ۳۷ نهاد پولی و بانکی مراجعه کنند.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا