بخشنامهویژه

بخشنامه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در واحدهای قوه قضاییه(۱۳۹۸/۱۲/۱۲)

بخشنامه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در واحدهای قوه قضاییه(۱۳۹۸/۱۲/۱۲)

بسمه­ تعالی

«بخشنامه»

به کلیه واحدهای قضایی و اداری قوه قضائیه

به منظور پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در واحدهای قضایی و اداری قوه قضائیه و حفظ سلامت همکاران و مردم عزیز و ساماندهی امور محوله در شرایط فعلی در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمامی واحدهای تابعه در انجام فرآیند خدمات قضایی و اداری تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ به شرح زیر اقدام نمایند.

۱.    واحدهای قضایی و اداری از تشکیل اجتماعات و برگزاری همایش­‌ها، نشست­‌های قضایی و آموزشی به صورت حضوری اجتناب نمایند.

۲.    از اعزام هیأت‌­ها و انجام ماموریت‌­های غیرضروری خودداری شود.

۳.    با استفاده از ظرفیت ابلاغ الکترونیک و سامانه‌­های پیام کوتاه به اصحاب پرونده­‌هایی که اوقات دادرسی آنها تا پایان فروردین ماه ۹۹ می‌­باشد اعلام شود، جز در مواردی که بنا به تشخیص قاضی حضور آنها در جلسه رسیدگی ضرورت دارد، به جای مراجعه حضوری مطالب خویش را به صورت لایحه به مراجع قضایی ارسال نمایند.

۴.    آن دسته از همکاران محترم بویژه قضاتی که به لحاظ مشکلات جسمی و بیماری­‌های زمینه‌­ای امکان حضور مستمر آنها در محل کار وجود ندارد و نیز همکارانی که در اجرای دستورالعمل سابق‌­الصدور برای رسیدگی به پرونده‌­های معوق محدوده ساعات اداری در خارج از وقت نیز تلاش و مجاهدت می‌نمایند می­‌توانند با هماهنگی روسای کل و مدیران مربوطه با انجام دورکاری در جهت رسیدگی به امور محوله اقدام نمایند.

۵.    اوقات رسیدگی به غیر از مواردی که رسیدگی غیرحضوری امکان دارد و موارد ضروری و فوری، در صورت اقتضاء، تجدید و وقت رسیدگی مجدد تعیین گردد.

۶.    برای رسیدگی به شکایات و دادخواست­‌های جدید، که موجب ترددهای مکّرر ارباب رجوع و ازدحام مراجعین می­‌شود به جز در موارد ضروری و فوری وقت رسیدگی برای بعد از فروردین ماه تعیین شود.

۷.    از هرگونه احضار و جلب افراد در موارد غیرضروری اجتناب شود.

۸.    از انتقال زندانیان از یک حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر حتی­‌الامکان اجتناب گردد.

۹.    ضمن رعایت دستورالعمل تکریم مراجعان و احترام به شهروندان و اصحاب پرونده به نحو مقتضی از حضور افراد غیرمرتبط و همراهان اصحاب پرونده در واحدهای اداری و قضایی جلوگیری شود.

۱۰.  توصیه‌­ها و موارد ابلاغی ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و معاونت محترم امور مالی، عمرانی و پشتیبانی و رئیس کمیته پدافند غیرعامل قوه قضائیه در حد امکانات مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول قوه قضائیه

غلامحسین محسنی اژیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا