اخبار کانون هاویژه

بیکاری مطلق ۱۸۰ وکیل از ۲۷۰ عضو کانون وکلای چهارمحال و بختیاری

وکلاپرس ـ‌ وکیل تقی مبینی، رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری، اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۸۰ عضو کانون وکلای استان به‌طور مطلق بیکار هستند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری در نشستی خبری با حضور مدیران اسکودا گفت: این کانون با عضویت ۱۸۰ وکیل در سال ۱۳۹۱ در استان تشکیل و فعال شده است.

۱۸۰ وکیل از ۲۷۰ عضو کانون وکلای چهارمحال و بختیاری بیکار مطلق هستند

تقی مبینی در این نشست خبری گفت: هم‌ اکنون ۲۷۰ وکیل عضو کانون وکلای چهارمحال و بختیاری هستند که از این تعداد ۱۸۰ عضو کانون وکلای استان به‌طور مطلق بیکار هستند.

وی افزود: از ابتدای تشکیل و فعالیت کانون وکلای استان تاکنون پرونده تنها پنج وکیل باطل یا تعلیق شده است.

بیشتر بخوانید: ۶۵ درصد از وکلای چهارمحال و بختیاری بیکار هستند

رییس اسکودا: تعامل با قوه قضاییه بهتر از قبل شده است

دکتر کوشا، رییس اسکودا، در این نشست خبر گفت:‌ تعامل این نهاد با قوه قضائیه مناسب است که این مهم با ورود رئیس جدید قوه قضائیه بهتر از پیش شده است. دغدغه اصلی نهاد وکالت استقلال از قوه قضائیه؛ چرا که این نهاد، غیر حاکمیتی و مستقل است.

وی افزود: البته استقلال به معنای ایجاد هرج و مرج نبوده و در چارچوب قانون اساسی به وظایف خود عمل می‌کند و در جاهایی بر اساس قانون اجازه فعالیت داده می‌شود.

حق‌الوکاله نجومی وجود ندارد

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور اتهام حق‌الوکلاله نجومی را یکی دیگر از مشکلات وکلا دانست و یادآور شد: طبق تعرفه دستمزد وکلا مشخص می‌شود، بنابراین به‌کار بردن لفظ نجومی برای وکلا صدق نمی‌کند.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که اخیرا در مجلس وصول شده در جهت تضعیف نهاد وکالت بوده است، ادامه داد: یکی از دلایل این امر آن است که افراد غیر متخصص در این زمینه اظهارنظر می‌کنند، باید گفت تضعیف نهاد وکالت، تضعیف حقوق مردم، تضعیف دادرسی عادلانه و احقاق حقوق است.

بیشتر بخوانید: سونامی بیکاری وکلا در راه است

۴ عامل بیکاری وکلا از زبان نایب رییس اسکودا

دکتر ابراهیم کیانی، نایب رییس اسکودا، در این نشست به طرح اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر تلقی وکالت به‌عنوان کسب و کار اشاره و تاکید کرد: جذب مرکز مشاوران، تأسیس مؤسسات حقوقی از سوی ثبت اسناد و املاک، بروز نبودن قوانین کشور در حوزه وکالت و مراجعه نکردن مردم به وکلا از مهمترین علت‌ های بیکاری وکلا به‌شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا