گفت و گوویژه

معیارهای مهم در انتخاب رئیس اسکودا در مصاحبه با رئیس کانون وکلای یزد

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری یزد با توجه به پیش رو بودن انتخابات هیات مدیره اسکودا، به تشریح دیدگاه های خود در خصوص معیار و ملاک های موثر در این انتخابات پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، انتخابات هیات رئیسه و بازرسان اسکودا ۲۴ آبان ۱۴۰۲ به میزبانی کانون وکلای هرمزگان در شهر کیش برگزار خواهد شد. در این انتخابات مجموعا ۴۰ وکیل دادگستری از میان مدیران فعلی و سابق نهاد وکالت داوطلب شده‌اند که از این میان ۱۲ نفر برای سمت ریاست، ۱۱ نفر برای سمت نائب رئیسی و ۱۷ نفر نیز برای تصدی منصب بازرسی اسکودا نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیر تصمیم ساز می‌خواهیم و نه منتقد صنفی

دکتر محمد حسین جعفری، رئیس کانون وکلای دادگستری یزد، در گفتگو با وکلاپرس به تشریح معیار و ملاک های موثر در انتخاب هیأت رئیسه اسکودا پرداخت و گفت: از آنجا که دیوار اعتماد میان جامعه وکالت و نهادهای حاکمیتی به قدری شکسته و متزلزل شده است، مدیری باید در منصب ریاست اسکودا قرار بگیرد که بتواند اعتماد ایجاد کرده و این وضعیت را ترمیم کند.

وی با اشاره به اهداف اسکودا براساس اساسنامه، گفت: تلاش برای حفظ و حراست از استقلال نهاد وکالت، ایجاد هماهنگی میان کانونهای وکلا، ارائه پیشنهاد برای تدوین و اصلاح قوانین ازجمله اهداف اسکوداست.

رئیس کانون وکلای دادگستری یزد ادامه داد: باتوجه به اهداف اسکودا، ما مدیر تصمیم ساز می خواهیم و نه منتقد صنفی. مدیری باید در رأس اسکودا قرار بگیرد که تصمیم گیر و هماهنگ کننده باشد؛ باتوجه به چالش‌های فعلی پیش روی نهاد وکالت ضرورت و مواجهه با مصوبات فعلی، وی باید بتواند تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید:

مدیران باید از نگاه نظری و آرمانی بپرهیزند

رئیس کانون وکلای یزد درباره معیار عملگرا بودن رئیس اسکودا گفت: مدیر اسکودا همچنین باید به واقعیات موجود جامعه و نهاد وکالت واقف باشد. هم اکنون تحقیق و تفحص در حال انجام است و خروجی آن می تواند چالش برانگیز باشد؛ لذا مدیران باید از نگاه نظری و آرمانی بپرهیزند. از سوی دیگر مدیر اسکودا نباید به پرسش‌های جدید، پاسخ‌های کهنه بدهد؛ او باید با استراتژی و سیاست آشنا باشد.

جعفری گفت: فراموش نکنیم آنچه که به نهاد وکالت معنا و شخصیت میبخشد، اعتماد مردم است؛ در این راستا می توان براساس اساسنامه اسکودا، نشریه ای را راه اندازی کنیم.

تسلط به زبان خارجی برای مدیران الزامی است

دکتر جعفری با تاکید بر ضرورت تسلط مدیران به زبان خارجی گفت: در اساسنامه به برقراری ارتباط با سازمانهای بین المللی وکلا، کانونهای وکلای سراسر کشورها و مجامع بین المللی اشاره شره است؛ لذا تسلط به زبان خارجی برای مدیران الزامی است تا بتوانند به تبیین و تشریح نهاد وکالت بپردازند.

این وکیل دادگستری افزود: صرف نظر از تسلط به زبان خارجی، مدیران و به ویژه ریاست اسکودا باید در داخل کشور نیز حسن شهرت داشته باشند و باصلابت و اهل تعامل باشند. آنان باید رفتار متواضعانه همراه با عزت داشته باشند. وجدان کاری و انضباط اداری هم مهم است‌ که به موقع در جلسات حاضر بشود.

بیشتر بخوانید:

مدیر اسکودا باید قدرت هدایت کانون‌های استانی و راهبری آنها را داشته باشد

رئیس کانون وکلای دادگستری یزد با اشاره به ضرورت داشتن سوابق صنفی و مدیریتی گفت: داشتن بنیه علمی و پایگاه دانشگاهی از سایر ملاک های هیات مدیره کانون وکلای یزد در انتخاب مدیران است. از منظر مهارت و تخصص نیز، مدیر باید صاحب نظر باشد و بتواند مسائل را ریشه یابی کند و قدرت ارائه راه حل و هدایت کانونهای استانی و راهبری انها را داشته باشد.

این مدیر نهاد وکالت در پایان گفت: ما در هیات مدیره کانون وکلای دادگستری یزد این معیارها را امتیازبندی کردیم؛ برای مثال یکی از مهم ترین ملاک ها در ارزش گذاری های ما، داشتن برنامه از سوی کاندیداهاست. تاکنون غیر از یک کاندیدا برنامه ای از سوی نامزدها ندیده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا