اخبار مجلس شورای اسلامیویژه
موضوعات داغ

کمیسیون حقوقی مجلس هفته آینده درباره اصلاح قانون استفاده از نماینده حقوقی در دادگاه‌ها جلسه دارد

وکلاپرس- طرح اجازه استفاده اشخاص حقوقی خصوصی از نماینده حقوقی غیر وکیل در دستور کار هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس در صورت تصویب طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضائی  همه اشخاص حقوقی خصوصی مانند شرکت ها و موسسات می توانند از نمایندگان حقوقی غیر وکیل برای دعاوی دادگستری و دفاع در دادگاه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

طراح این طرح محمدصالح جوکار است که در رشته زیست‌شناسی و بافت‌شناسی سابقه تحصیل دارد. وی که فرمانده سپاه پاسداران یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری و رئیس بسیج دانش آموزی و فرهنگیان کل کشور بوده است، سابقه معتنابهی در موضع‌گیری علیه نهاد وکالت کشور دارد.

متن طرح مذکور که از سوی برخی به «طرحی برای اجازه استفاده شخص حقوقی خصوصی از نماینده حقوقی غیر وکیل» معروف شده، به شرح زیر است:

طرح اصلاح ماده واحده استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی و معافیت بنیاد شهید انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت هزینه دادرسی مصوب ۷۴/۳/۷

ماده واحده بشرح ذیل اصلاح می گردد:

«به موجب این قانون بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد پانزده خرداد، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، شهرداری و بانک ها و دستگاههای غیر دولتی و شرکت های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از جمله شرکت های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و تمامی شخصیتهای حقوقی خصوصی اعم از موسسات، شرکت ها و بنگاه‌ها می توانند نماینده حقوقی خود را جهت طرح دعوا با دفاع از دعاوی مربوط در مراجع قضایی معرفی نمایند.»

دستور کار هفته آینده  (۱۷-۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به شرح زیر است:

شنبه:

  • بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق عمومی و بین الملل.

یکشنبه:

دوشنبه:

  • ادامه بررسی طرح یک‌ فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد و همچنین لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی

سه شنبه:

  • بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور ‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا