اخبار کانون ها

کانون وکلای خراسان مشخصات سه قاضی سابق متقاضی پروانه وکالت بدون آزمون را منتشر کرد

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری خراسان مشخصات قضات بازنشسته و بازخرید مشمول ماده ۸ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری را که درخواست صدور پروانه وکالت بدون آزمون را داشته اند منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس ماده ۸ لایحه استقلال کانون های وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ (اصلاحی ۱۳۷۳) برخی از اشخاص حقوق‌خوانده از جمله قضات بازنشسته و باز خرید می‌توانند بدون شرکت در آزمون وکالت، پروانه وکالت پایه یک دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

معدودی از کانون های وکلای دادگستری به منظور هم اندیشی و کسب نظر از وکلای کانون متبوع خود و با هدف کسب اطلاعات از نحوه عملکرد متقاضیان، اقدام به انتشار عمومی نام این افراد می کنند.

کانون وکلای خراسان نیز به عنوان یکی از کانون هایی که اقدام به انتشار عمومی اسامی متقاضیان درخواست صدور پروانه وکالت بدون آزمون می کند، این بار نیز در اطلاعیه ای جدیدی نام سه نفر از قضات را که بر اساس ماده ۸ لایحه استقلال تقاضای پروانه وکالت کرده اند منتشر کرده است.

مشروح اسامی به شرح زیر است:

ردیفنام و نام خانوادگیآخرین سمتتاریخ بازنشستگی
۱آقای محمد صادق اردمهرئیس شعبه ۱۴۳ کیفری ۲ مشهد۱۴۰۱/۱۰/۱
۲آقای محمد سلطانیمستشار دادگاه تجدید نظر استان۱۴۰۱/۲/۹ بازخرید
۳آقای سید ادریس محروقیدادرس عالی البدل دادگاه قوچان۱۳۸۶/۸/۱۲ بازخرید

منبع: روابط عمومی کانون وکلای خراسان

‫۱۶ دیدگاه ها

    1. خب برادر من همین دادن پروانه وکالت بدون آزمون رو به کارمندان بازنشسته ادارات حقوق دولتی بانک‌ها، مدیران دفاتر شعب دادگاه‌ها، شهرداری‌ها و نیروهای مسلح و قضات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رو از همین مجلس انقلابی بیسواد بخواهید و براش کمپین بزارید. موفق و پیروز باشید.

    2. نه دیگه داداچ نشد مثلا میخوای توپ رو بندازی زمین قضات بازنشسته!
      اولا از روزی که کانون وکلا در ایران تشکیل شده به قضات کانون وکلا مجوز داده
      ثانیا مجوز رو خود شما دادید یقه کی رو دارید می گیرید؟ ؟ گناه‌ کار که خود شمائید!!!!

      1. آخه آدم فوق باسواد مگه قانون رو کانون وکلا تصویب کرده که این حرف رو میزنی؟! واقعاً لیسانس حقوق داری؟! مقدمه علم حقوق رو پاس کردی؟!

  1. طرف بازنشسته،حقوق و مزایاشو داره،از رانتشم استفاده می‌کنه ،خیلی راحت میاد وکیل میشه حق الوکاله نجومی هم میگیره
    بعد میگن جوون چرا بیکاره
    ای کاش یه آمار کلی از این جور افراد خارج میشد

  2. اگر میخوایید اشتغال زایی کنید. نباید اجازه بدین قاضی بازنشسته بدون آزمون بیاد وکیل بشه. حتی با آزمون هم نباید وکیل بشه. قاضی بازنشسته یا نماینده مجلس دیگه بار خودش بسته داره حقوق بازنشستگی هم میگیره. الله اکبر از این آدمهای حریص میخوان همه دنیا مال خودشون باشه. آخرش میکنن شما را زیر ۲متر خاک یک ذره از مال دنیا هم نمیری با خودت. بعد آقازادت نوش جان میکنه میگه کاش زودتر میمرد.

    1. قضات قدیمیتر از کانون وکلا هستن.واقعا حماقته یک قاضی که سی سال کار حقوقی رو زندگی کرده و به اندازه تمام وکلای اون شهر سواد داره رو بگیم بیا آزمون بده.اولا قطعا قبول میشه ثانیا اون در جایگاه بالاتر از وکالت بوده چرا باید آزمون بده.خدایی هیچی از عدالت نمیفهمید و وای بحال مردمی که شماها وکیلش بشید

      1. اصلا چرا باید بگذارند که بیاد تو آزمون ثبت‌نام کنه؟! باید ثبت‌نام تمام بازنشستگان رو در تمام آزمون‌های حقوقی ممنوع کنند!

  3. اصلأ عادلانه نیست واقعأ ما باید روزی ۱۴-۱۵ساعت درس بخونیم از همه زندگیمون بزنیم و عده ای راحت به این منصب برسند.

    1. جالب تر از همه وضع منست که هم در کتبی قبول شدم و هم در مصاحبه فنی تحسین مصاحبه کنند و سپاس او را داشتم اما از مرجعی غیر از کانون با یک نقش کودکانه مردود شدم و تازه برام خط و نشان هم کشیدند که اگه جایی بگی و ….از پا آویزان میشی واو بچه داری و ..ازین سخنان شاید اگر کانون از اینگونه مهندسان خادم‌مملکت و بی پناه دفاع میکرد کار کانون به این جا نمی کشید .من در سال های آخر عمرم به سر می‌برم اما هرگز آن افرادی را که مرا که به اعتراف خود آلمانی ها شرکت های مشاور ایران برایم تنگ بود اگر به خدا اعتقاد دارند حلال نمی کنم و از خدا میخواهم آنا را دچار نا امنی کند .مشخص بود آن کسانی که میگفتند در آستین من دارند چه خاین های بیسوادی را میگفتند وکه من تن به همکاری با آنها در بازی زشتی که شروع کردند نداده بودم

  4. من کاری با شکل آزمون یا تقلب یا… ندارم
    ولی باید آزمونی باشه دوستانی که پارتی ندارن و قبول هم نشدن دلشون خوش نکنن اگر آزمون برداشته بشه فقط یک قشر خاص که پشت این مسله مجلس هستن بازی میبرن
    همانهایی که پارتی دارن الان بعد از بازنشستگی قراره پول پارو کنن
    به بی پارتی چیزی نمیرسه
    قانون بد بهتر از بی قانونی…
    تو بی قانونی فقط خواص حال میکنن
    عوام سواری میدن
    این قانون

  5. سلام وقت بخیر
    این قانون یعنی پروانه وکالت به قضات بازنشسته و کارمندان دادگستری باعث می‌شود رابطه ها مبنای دادرسی ها جای ضابطه را بگیرد و نیز کسانی که عمری بعنوان قاضی زندگی کردند و نیازی به اشتغال ندارند و اصلأ از عدالت دور است همه ی بازنشسته ها دارای شرایط پروانه وکالت یکبار از حق اشتغال خود استفاده کردند و نباید جای جوانانی که سالها پشت آزمون های اشتغال حقوقی معطل ماندن از زندگی و خانواده خود خجالت میکشند ما امید از این امتیازات ویژه هستند حتی اگر قبول بشوند در بازار کار دوباره دچار رقابت های ناعادلانه عناوین سابق قضات و کارکنان دادگستری خواهند شد و جامعه همچنان دچار شکافهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی و بی‌رحمی و بی عدالتی محض است
    پیشنهاد میکنم از جامعه ی قضات بازنشسته و کارمندان دادگستری که کوهی از علم و تجربه هستند در ایجاد دادگاههای مهارتی در دانشگاه‌ها بعنوان اساتید کارآموزی یا کارورزی بهره‌برداری شود تا فارغ‌التحصیلان با کوله باری از علم و عمل به دنیای شغلی ورود کنند

  6. پروانه های بدون آزمون یعنی تضییع حق داوطلبان خصوصا جوانان عاشق منصب وکالت..چرا باید عده ای بدون آزمون پروانه وکالت دریافت کنند؟اگر علمش را دارند در آزمون ورودی شرکت کنند!!

  7. از نظر ایجاد اشتغال، اصلاً نباید به افراد بازنشسته اعم از قاضی و کارمند اجازه ثبت‌نام بدن چه برسه به شرکت در آزمون و دادن پروانه وکالت بدون آزمون به این افراد. قضات بازنشسته هم اگه دوس دارند به پیشرفت جامعه حقوقی کشور کمک کنند در کارگاه‌های آموزشی و کاربردی می‌تونند به عنوان مدرس تدریس کنند.
    والسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا