اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

در اظهارنظری جدید حسن نوروزی بر تعداد فارغ‌التحصیلان حقوقی ۱۰۰ هزار نفر افزود

وکلاپرس- حسن نوروزی ، عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با ارائه عددی جدید بر تعداد فارغ‌التحصیلان حقوق ۱۰۰ هزار نفر افزود. پیشتر این نماینده مجلس عددهای ۶۰۰ و ۷۰۰ هزار را درباره تعداد فارغ التحصیلان حقوقی ذکر کرده بود.

به گزارش وکلاپرس، حسن نوروزی که پیشتر در گفت و گویی مدعی شده بود ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار فارغ التحصیل حقوق داریم که از بیکاری رنج می‌برند، در اظهارنظری جدید با اضافه کردن ۱۰۰ هزار نفر به اعداد ذکر شده قبلی، گفت: ۸۰۰ هزار فارغ التحصیل بیکار حقوق داریم.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره بیکاری فارغ‌التحصیلان حقوق گفت: ۸۰۰ هزار فارغ التحصیل بیکار حقوق داریم چرا باید اینطور و همه سرمایه در اختیار چند نفر باشد که این همان انحصار طلبی است.

اظهارنظرهای قبلی حسن نوروزی درباره فارغ‌التحصیلان حقوق در ایران

این در حالی است که این نماینده مجلس در تاریخ هشت اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حمایت از طرح تسهیل به فارس گفته بود: «در صورت رفع انحصار از وکالت، پانصد یا ششصد هزار شغل ایجاد می شود.»

همین نماینده مجلس یازده روز بعد از مصاحبه با فارس، مصاحبه دیگری با خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ داشته و درباره تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار گفته بود: «به علت همین محدودیت‌هایی که وجود داشته و دارد، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار کارشناس حقوق فارغ‌التحصیل در کشور بیکار هستند؛ برای رساندن تعداد وکلای کشور به حد نیاز کشور باید از این ظرفیت استفاده شود.»

اگرچه مشخص نیست این نماینده مجلس در مصاحبه های بعدی خود چه آمار جدیدی از تحصیل‌کردگان رشته حقوق خواهد داد، اما تغییر ۱۰۰ هزار نفری (یا از نگاهی دیگر ۳۰۰ هزار نفری) در تعداد فارغ التحصیلان بیکار عجیب به نظر می‌رسد و معلوم نیست این آمارهای جدید محصول همین دو سه سال اخیر بوده و یا این که نماینده مجلس به آمار و ارقام جدیدی دسترسی پیدا کرده است؟

بیشتر بخوانید:

قانون تسهیل هیچ ایرادی ندارد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه قانون تسهیل هیچ ایرادی ندارد و مجریان باید به آن عمل کنند، اظهار کرد: اصلا قبول نداریم که با این قانون به وکیل بیکار اضافه می شود، باید قیمت وکالت پایین بیاید و چه کسی گفته یک وکیل باید ماهی ۲۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

لازم به ذکر است حسن نوروزی پیشتر درخصوص موضع شخصی‌اش نسبت به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به خبرنگار وکلاپرس گفته بود: به عنوان نایب رییس مخالف این طرح هستم و به نظرم موضع کلی هیأت رییسه کمیسیون نیز مخالفت با این طرح است.

بیشتر بخوانید: 

‫۳ دیدگاه ها

    1. میترا خانم حسن آقا موقع رفتنش و به خاطر اظهارنظرات عجیب و غریبش در مورد کشتگان اغتشاشات احتمال زیاد حتی تایید صلاحیت هم نشه….به کس دیگه ایی امید ببندد…

  1. آیا درست هستش که دانشجویان رشته حقوق در دانشگاه های دولتی باید بشوند (حقوق و علوم سیاسی )آیا برای رعایت کردن میثاق جهانی سازمان ملل در زمینه قانون مدنی و سیاست هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا