اخبارویژه

پیش نویس «آیین نامه لایحه استقلال» در دستان رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری

وکلا مفاد پیش نویس «آیین نامه لایحه استقلال» را از رؤسای کانون متبوع خود جویا شوند

وکلاپرس ـ بنا بر اعلام برخی منابع ظاهرا پیش‌نویس آیین نامه لایحه استقلال به رؤسای کانون‌های وکلا تحویل داده شده است. آیین نامه‌ای که در صورت اجرایی شدن، ممکن است استقلال کانون‌های وکلا را با چالش روبرو کند.

اطلاع رؤسای کانون‌ها را شاید بتوان از اظهارنظر توییتری دکتر عیسی امینی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز فهمید. او در این اظهارنظر آیین نامه پیشنهادی را تکرار آیین نامه سال ۱۳۸۸ دانسته است. این اظهار نظر می تواند متضمن اطلاع دکتر امینی از جزییات متن ارسال شده به اسکودا باشد.

توییت رییس کانون وکلای مرکز درباره پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال
توییت رییس کانون وکلای مرکز درباره پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

همچنین سعید باقری(عضو هیئت مدیره کانون وکلای مرکز) در مطلب کوتاهی که در کانال و توییتر خود منتشر کرده است از مکالمه‌اش با رییس اسکودا چنین گفته است: «ایشان فرمودند به این تکلیف [ارسال پیش نویس آیین نامه برای رؤسای کانون‌های وکلا] خود در اولین فرصت ممکن و در تعطیلات رسمی عمل نموده است، هم اکنون تمام کانون ها از جمله کانون مرکز این پیش نویس را دارند». متن منتشر شده در حساب توییتری وی چنین است:

نظر سعید باقری راجع به عملکرد رییس اسکودا پس از دریافت پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال
نظر سعید باقری راجع به عملکرد رییس اسکودا پس از دریافت پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

بر این اساس به نظر می‌رسد تمام مدیران نهاد وکالت در کشور از محتوا و مفاد این پیش نویس باخبر می‌باشند. از این رو وکلای محترم سراسر کشور می‌توانند مفاد پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال را علاوه بر مطالبه از مسئولین مربوطه در اسکودا، از رؤسای کانون متبوع خود و همچنین دیگر اعضای هیئت مدیره این کانون‌ها مطالبه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا