اخبار اسکودا

پیام نوروزی رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

وکلاپرس- رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران  در پیام نوروزی اش بر اهمیت وجود وکیل مستقل و ضرورت استقلال کانون وکلا تاکید کرد.

به گزارش وکاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران دکتر کوشا با اشاره به فرازونشیب‌های سال ۱۴۰۱ در همه عرصه ها عنوان داشت: تاکید ما به آرمان استقلال، نه صرفا پافشاری به یک حق صنفی، بلکه ایستادگی بر حق مردم است.

 پیام نوروزی دکتر کوشا به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

جهان از باد نوروزی جوان شد
زهی زیبا که این ساعت جهان شد

عید خجسته و جشن باستانی نوروز را به یکایک هموطنان، وکلای معرز، خانواده‌های عزیز وکلا، کارآموزان عزیز وکالت، حقوقدانان گرامی و سایر منتسبان به جامعه حقوقی کشور تبریک و شادباش میگویم.

نوروز، آئینی مردمی و نماد همبستگی ملی و وحدت فرهنگی اقوام ایرانی است. بهار و نوروز یادآور همه آئین‌های مشترک تمدن ایرانی – اسلامی ماست. بهار برای پیروان مکتب قرآن و عترت، نشانه‌ای از رستاخیز طبیعت و نماد معاد است. بهار پیام‌آور رویش، طراوت، تنوع، شادی، یکدلی و آشتی است. پیام آور تجدید حیات، نوزایی و آفرینش است. پیام آور صفا و صمیمت و کنار گذاشتن کینه‌ها و کدورت‌ها است. این که می‌توان در هر شرایطی نو شد.

اصرار بر استقلال کانون وکلا، ایستادگی بر حق مردم است

سال ۱۴۰۱ با همه فرازونشیب‌هایش به پایان رسید. سالی که در بعد اجتماعی آبستن تحولاتی بزرگ بود، در بعد اقتصادی روزهای طاقت‌فرسایی برای ایرانیان داشت و در حوزه حکمرانی و مملکت‌داری، سرشار از آزمون‌های دشوار بود.

نهاد وکالت به عنوان یک نهاد مدنی مستقل و دیرپا، در سالی که گذشت نیز تلاش کرد، به ماهیت و جوهر خود پشت نکند و در کنار مردم بایستد. در سال ۱۴۰۱، در روزهایی که دادرسی منصفانه و عادلانه دغدغه عمومی شده بود، اهمیت استقلال نهاد وکالت بیش از همیشه به چشم آمد. شاید امروز در میان مردم، کمتر کسی در اهمیت وجود وکیل مستقل در دعاوی و پرونده‌های قضایی تردیدی داشته باشد. احتمالا خیلی‌ها این را هم دریافته‌اند که تاکید ما به آرمان استقلال، نه صرفا پافشاری به یک حق صنفی، بلکه ایستادگی بر حق مردم است. جامعه حقوقی کشور، مهم‌ترین پاسداران قوانین کشور، بویژه قانون اساسی است. نهاد وکالت بر همواره در این چارچوب عمل کرده و در آینده نیز گام‌ خواهد برداشت.

بیشتر بخوانید:

در طلیعه سال جدید، برای یکایک مردم ایران، بویژه وکلای عزیز، آرزوی توفیق، بهروزی و شادکامی می‌کنم. امید است که نوروز، برای کشورمان ایران عزیز نیز منشا تحول، آرامش و روزهای خوب باشد.

جعفر کوشا
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا