رای

نمونه رأی محکومیت غیابی یک زن فاقد حجاب به ۲ سال ممنوع‌الخروجی از کشور +‌ تصویر رأی

وکلاپرس- شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری دو تهران در یک پرونده کیفری متهم به بی حجابی را ضمن محکوم کردن محکوم علیه غیابی به مجازات جایگزین حبس، دو سال از کشور ممنوع الخروج کرده است.

به گزارش وکلاپرس، در رای شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری دو تهران که متن آن در ادامه آمده است، دادرس با استناد به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، برای یک متهم به ارتکاب عدم رعایت حجاب احکامی به شرح زیر صادر کرده است:

  • رجوع به مراکز رسمی مشاوره به مدت شش ماه و دریافت گواهی سلامت(جایگزین از دو ماه حبس)
  • ۲ سال ممنوع الخروجی از کشور(به عنوان مجازات تکمیلی)

بیشتر بخوانید:

متن رای را در ادامه مشاهده می کنید:

بسمه تعالی

گردشکار: رای در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/…  و در وقت فوق العاده پرونده کلاسه …. تحت نظر قرار دارد. با اعلام ختم رسیدگی مبادرت به صدور رای می گردد

رای دادگاه

در خصوص اعلام جرم ضابطین مبنی بر عدم رعایت حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی توسط متهم … اصل فرزند … با عنایت به مستندات به دست آمده از دوربینهای هوشمند نظارت شهری و سامانه های هوشمند متصل به آن و همچنین با عنایت به عدم حضور متهم و عدم ارائه هرگونه دفاع به این شعبه و همچنین با عنایت به نتیجه استعلامات صورت گرفته از سامانه های CMS و ثنا روشن است که متهم مرتکب بزهکاری شده و مستحق مجازات است و در توجه به اینکه رعایت حجاب از ضروریات اجتماعی ناشی از فرهنگ و تمدن ایرانی است و در طول اعصار گوناگون، جامعه ایرانی با پاسداشت زن و حفظ کرامت وی از طریق رعایت مقررات پوشش بانوان، حافظ کیان خانواده ایرانی بوده.

و همچنین در توجه به اینکه در عصر جدید، تمدن منحط غربی با هجمه به مسئله حجاب به عنوان سنگر اصلی حفظ کیان خانواده ایرانی، به دنبال تغییر نسلی، اختلاط میاه و متلاشی نمودن بنیانهای خانواده ایرانی بوده تا زنان ایرانی نیز به مثابه فرمانبرداران مطیع تمدن غربی و کالایی بی ارزش به قصد سودجویی سیاسی و اقتصادی دول زورگو و کمپانی های بزرگ فحشاء درآمده و امکان حضور موثر و مفید در جهت نیل جامعه ایرانی به آرمانهای متعالی انسانی را نداشته باشند و همچنین در توجه به اینکه بی حجابی به عنوان رفتار ضد اجتماعی به قصد دیده شدن خارج از محیط خانواده، بیماری روحی واگیر تلقی شده که مغز ضد تفکر سرویسهای امنیتی آلوده غربی با سوار شدن بر شدت آلودگی این بیماری روحی به دنبال پیش برد اهداف ضد ایرانی خود در جامعه پیشرو ایرانی هستند

می بایست به جهت حفظ کیان خانواده ایرانی و آثار شدید سوء بی حجابی بر جامعه ایرانی از جمله شیوع هرزگی جنسی و بندباری اخلاقی، از تمام ظرفیتهای قانونی از جمله تشدید مجازاتها در مقابله با پدیده شوم بی حجابی بهره جست لذا استناد به تبصره ماده ۶۳۸ کتاب پنجم تعزیرات از قانون مجازات اسلامی و مواد ۱۸ و ۶۵ و ۸۳ قانون مجازات اسلامی و در توجه به شخصیت متهم و فحوای گزارش واصله حکم بر محکومیت متهم به تحمل دو ماه حبس تعزیری صادر و اعلام میگردد

سپس در اجرای مقررات پیش گفته به عنوان مجازات جایگزین حبس مقرر می دارد:

متهم به مدت شش ماه(دوره مراقبت) با مراجعه به مراکز رسمی مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضد اجتماعی (دیده شدن از طریق عدم رعایت مقررات عمومی و رفتارهای نابهنجار و ضد اجتماعی) به صورت هر هفته دو بار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه نماید.

همچنین به عنوان مجازات تکمیلی با استناد به ماده ۲۳ قانون صدر الاشعار مقرر می دارد: به جهت اینکه شهروندان جامعه ایرانی در سفرهای خارجی سفیران فرهنگ و تمدن ایرانی میباشند و رفتار متهم در عدم توجه به رعایت مقررات پوشش متناسب با فرهنگ و تمدن ایرانی مغایر با این موضوع بوده و قویا محتمل است نامبرده فوق به جای نمایندگی فرهنگ ایرانی، محلول در فرهنگ و تمدن منحط غربی و ابزار دست ایشان در پیشبرد اهداف ضد ایرانی شود، متهم به مدت دو سال از کشور ایران ممنوع الخروج باشد.

در پایان لازم به تذکر است با پیشنهاد قاضی اجرای احکام کیفری، در صورت تخلف متهم از مفاد حکم یا اجرای تدابیر این دادگاه برای بار اول یک چهارم تا یک دوم به مجازات تعیینی افزوده شده و در صورت تکرار، حبس تعیینی اجرا خواهد شد، همچنین در صورت محرز شدن اصلاح بزهکار و انجام تدابیر تعیینی توسط وی، مجازات تعیینی تا میزان یک دوم کاهش مییابد این رای غیابی و ظرف مهلت بیست روز از ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه و سپس قطعی و غیر قابل اعتراض است.

دادرس شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری دو تهران – ع.ا.

شعبه ۱۰۸۸
شعبه ۱۰۸۸

‫۲۴ دیدگاه ها

    1. کار خوبی میکنی ببوس.
      بوسیدن دست جز ضروریات اجتماعی ناشی از فرهنگ و تمدن ایرانی است و در طول اعصار گوناگون، جامعه ایرانی با بوسیدن …

  1. من از قوه قضائیه میخواهم گردشگران چینی و روسی را مجازات کند که بی حجابند . خودم دیدم در پل طبیعت یه گله ریختند با لباس و شلوار و بدون روسری . دل امت اسلامی درد گرفته از بس که بی حجابند 😅 چرا کسی به فکر امت اسلامی نیست . واحسرتا وا اسفا 😉

    1. به لحاظ شرعی، اهل کتاب و سایر ادیان ملزم به رعایت حجاب شرعی در بلاد اسلامی نیستند، در زمان خلفای راشدین در مدینه النبی سه طایفه از حجاب مستثنی بودند.
      ۱. اهل کتاب و ذمی
      ۲. کنیز
      ۳.یائسه هایی که از ازدواج مایوس بودند.

      الآن مطابق قانون مجازات اسلامی این موردی که اشاره فرمودید نیز می بایست رسیدگی شده و ترک فعلی انجام نگیرد.
      همچنانکه انتظار داریم در زمینه رشا،ربا،اختلاس و…نیز رسیدگی های شایسته صورت پذیرفته و احکام و حدود الهی بر زمین نماند.

      1. اگر این موردی که اشاره کردم رسیدگی بشه چینی ها ناراحت میشن . پوتین هم که اعصاب درست حسابی نداره 😡. یه وقت یه بلایی آقایون میره که جبران پذیر نیست .

      2. برادر ، من خودم در رشته ریاضی فیزیک و در دانشگاه در رشته مهندسی تحصیل کرده ام . ما دروس حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال ،ریاضیات گسسته ،جبر و احتمال ، آمار و احتمالات پاس کرده ایم . مسائل پیچیده هندسه پایه و هندسه تحلیلی را حل کرده ایم . گذشته از همه اینها دروس عربی و معارف اسلامی یا همان دین و زندگی در شرایطی پاس کردیم که کنکور به سخت ترین شکل خود برگزار می‌شد ‌ پس باید تسلط خوبی به اینها پیدا میکردیم ‌که البته زبان عربی که همه از سختی آن مینالیدند برای ما ریاضی ها سخت نبود . خانمی وکیل نظر داده بود که فرق دو کلمه( و ) و (یا) را نمی‌دانست. طبق قانون اجتماع و اشتراک که در درس جبر و احتمال خواندیم (و) به معنی اشتراک دو مجموعه یعنی هم این و هم آن میباشد و( یا ) به معنی اجتماع دو مجموعه یعنی یا این یا آن میباشد . بنا براین فهم کتاب قانون شما برای ما چندان سخت و پیچیده نیست . اینکه شما دائما می‌گویید کنیزان بی‌حجاب بوده اند چند ایراد اساسی دارد . ۱)حدود ۱۵۰۰ سال پیش کنیزان بی‌حجاب بوده اند . حالا هم بی‌حجاب ها کنیز هستند . خب ۱۵۰۰ سال پیش مردم با اسب و خر سفر میکرده اند چرا شما الان از وسایل نقلیه موتوری استفاده می‌کنید؟ ۲) هر کنیزی بی‌حجاب است اما طبق برهان خلف درس جبر و احتمال شما نمی‌توانید بگویید هر بی حجابی کنیز است .۳) معلوما کنیز کسی است که بیگاری می‌کند تا دیگران در آسایش باشند کسی که در این گرمای تابستان خودش را می‌پوشاند تا دیگران در آسایش باشند بیشتر شبیه یک کنیز رفتار می‌کند تا یک خانم بی‌حجاب. ۴)نمیتوان به سادگی تاریخ را برای تخریب و تحقیر شخصیت زنان تحریف کرد.مثلا تاریخ ایران باستان را که بانوی ساسانی با موهای باز تاج به سر داشت نه حجاب. 👑👑

        1. خواهر گلم، احکام و حدود الهی الی الابد لایتغیّر هستند و این ابدیت در علم ریاضیات همانند زوج بودن ۲ هست و فرد بودن ۳.الان می تونیم بگیم که مثلث مال زمان فیثاغورث سه ضلعی بود الآن بعد از دو هزار سال چهارضلعی باید باشه؟
          در دوره ساسانیان هم که فرمودید قاعده انسداد اجتماعی حاکم بود و زن جایگاهی در اجتماع نداشت، سلطنت پوراندخت را بیش از چند هفته نتوانستند تحمل کنند، زن حق تحصیل نداشت، حق تصدی مقام مؤبدی و وزارت را نداشت و…
          قبل از ساسانیان مطابق آموزه های مزدک،اشتراک زن در جامعه حکمفرما بود و مردان زنان خود را در اختیار هم دیگر قرار می دادند، اسلام زن را از این تیره روزی نجات داده و به او اعتبار و منزلت بخشید، زنان مسلمان به خاطر حرمت و منزلتشان پوشیده بودند و کسی حق هوسرانانه به ایشان را نداشت، وقتی حجاب برداشته شد مسیر برای خیلی چیزهای دیگر باز خواهد شد که این به نفع زن نیست، همانطور که امروز مفاهیم خانواده و مادر را از برخی مناطق اروپایی گرفته اند.

          1. برادر ، خداوند دو حجت در میان مردم دارد . یکی پیامبران و امامان و دیگری عقل . در اینکه احکام الهی لایتغیر هستند شکی نیست . مثلا مشروب یا شراب یا هرچی که برای انسان ضرر دارد یا گوشت خوک که فاسد است ‌. اما آنچه با عقل جور در نمیاد روسری اجباری است که‌ مطلقا به نفع من نیست . آیا ورود بانوان به استادیوم هم جز احکام لایتغیر الهی بود ؟ جامعه ای که من زن یا دختر را انسان درجه ۲ فرض کرده و تمام حقوق من را ضایع کرده چطور در مساله حجاب ناگهان به فکر من افتاده و دلسوز من شده ؟ پس این عقلانی نیست .آن چیزی که خانواده ها را از هم میپاشاند یکی حق چند همسری مردان و دیگری مساله اعتیاد است . نه روسری یک زن ‌. چرا جلوی اعتیاد را نمیگیرن که تقریبا اکثر نوجوان ما به سمت مواد مخدر مختلف گرایش پیدا کرده اند؟ چه بسا زنانی هم بوده اند که با پوشش مناسب باعث فروپاشی خانواده های دیگر شده اند . حالا اگر هم پوشش حکم لایتغیر باشد من خودم رو مثال میزنم که تو مدرسه همه نمره هام بیست بود اما ناظم انضباطم رو صفر داده بود .ناظم که زنی عقده ای بود معتقد بود این بچه ها باید ادب بشوند . اما مدیرمان که زنی دانا و مدیر نمونه منطقه بود معتقد بود این بچه ها هم خوب درس میخونند و باهوشند و هم به خوبی تفریح می‌کنند. پس دلیلی ندارد نمره انظباطشان صفر باشد . حالا به نظر شما خداوند با ما دختران و زنان مثل آن ناظم برخورد می‌کند یا مثل آن مدیر مهربان و دلسوز ؟ پیامبر هم فرموده که خداوند نسبت به زنان دلسوز تر و مهربان تر است تا به مردان .

          2. روسری در اسلام،مسیحیت و یهود (ادیان ابراهیمی) نماد حرمت زن و تقدس اوست،همچنانکه امروز وقتی زنان مسیحی با هر گرایش فکری وارد واتیکان می شوند یا زنان یهود به کنار دیوار ندبه در اورشلیم رفته یا وارد کنیسه می شوند روسری سر می کنند،حتی مردان هم کیپا پوشیده و سرباز در مکان مقدس حاضر نمی شوند،این به خاطر قرب و منزلتی هست که از آن مکان پیدا کرده اند.اما چرا نداشتن آن مجازات دارد، حجاب فریضه ای اجتماعی بوده و حکم قرآن هست اما مجازاتی برای عدم و ترک آن وارد نشده است همچنانکه مجازات روزه خواری در ملا عام در قرآن نیامده یا مجازات توهین،افترا،تخریب و سایر تعزیرات غیر منصوص،در زمان پیامبر ص و خلفای راشدین روایتی مبنی بر نحوه مجازات بی حجاب نقل نشده است چون همه جامعه محجبه بودند و زن مسلمان حجاب را افتخار و زینت خود می دانست اما داریم که چشم چران ها مجازات می شدند.کسی که با عریانی گیسو و تن مردی را برای نگاه به خود و در نتیجه متلک پرانی و دست اندازی فرا می خواند آیا به اندازه آن مرد مزاحم دارای تعزیر نیست؟
            ضمنا در جامعه ما به خلاف اکثر کشورهای جهان،دختران به خدمت اجباری نمی روند،از حق تنصیف مال همسر برخوردار هستند،برای ازدواج،مهریه دریافت می کنند و…آیا شما به این زن شهروند درجه ۲ اطلاق می کنید؟
            ورزشگاه رو که منه پسر هم جرات نمی کنم برم تا یه هانی کرده اونجا لت و پارم کنه و چند تا فحش جدید هم یاد بگیرم و مسائل دیگه…

        2. سلام. من هم ریاضی خواندم. کاملا منطقی فرمودین .در ایران باستان دوری از اجتماع و بیگانه ندیدن برای زنان امتیاز محسوب نمیشد و زنان را به خاطر شهوت مردان از جامعه دور نمیکردند.۶۰ درصد مساحت ایران آن زمان را از دست دادیم ۴۰ درصد مانده آنهم نمیتوانند درست حکمرانی کنند که مردم ناراضی نباشند.آنوقت میگویند به عظمت ایران هخامنشی و ساسانی افتخار نکنید آنان ظالم بودند. شما که عادل و عاقل هستین چرا نصف زنان جامعه باورتان ندارند؟

          1. سلام هاجر خانم
            اگه زمان ساسانیان بود الآن بلد نبودی اسمت رو بنویسی چه برسه که بری دانشگاه و ریاضی بخونی،تحصیل مال طبقه اشراف(شاهزادگان، موبدان و ارتشتاران) بود. ضمنا عظمت ایران امروز دست کمی از زمان داریوش اول نداره، علاوه بر ایران،در چند کشور دیگه پایگاه نظامی داریم و نیروی دریایی ما در سه اقیانوس حضور فعال داره.اینا رو اینترنشنال و بی بی سی اجازه نداره نشون بده ولی شما میهن پرستی خودتون رو فراموش نکنین.

    2. یعنی خودشون هم میدونن مملکتی که ساختن از زندان بدتره که به جای جریمه و حبس ممنوع‌الخروج میکنن !!

      1. سربازی کجای دنیا اجباریه؟ اصلا به نظر من پسران هم نباید برن . خصوصا لب مرز . زمستونا هم که تو سرما بنده خداها جای خواب ندارند . برادر ما فقط یک حق خانوادگی مهریه و نفقه داریم که اگر ناراحتید اونم تقدیم کنیم به شما .مهریه هم اکثرا در قبال حضانت فرزند خانومها مجبورند ببخشند .

      2. اگر زندان هست بخدا ما اقوام داشتیم در حد متوسط به پایین به دانمارک و المان رفتند و هر دو فروشنده هستند بخدا یک همت میخواهد بروید و بزرگواری کنید با یک خدا حافظی مارا هم خوشحال کنید در پناه خدا باشید . انهایی که رفتند میخواهند با هر راهی شده کشور را تغییر دهند که بی محاکمه و با ازاد شدن عریانی برگردند و همین جا زندگی کنند چرا که پوستشان در کعبه امال کنده شده و خرجشان به دخلشان نمیخورد شما هم بزرگوار برو به خیل معترضان ان طرف اضافه شو . اگردین ندارید حداقل ازاد مرد باشید اقوام ما جالبی شب و روز از ان طرف اب میگفتند و غازشان حالا بعد چهارسال رفتن برای دندان و بیماری باید راه مارون طی کنند بر گردند همین ایرانی که میگفتند خراب شده هست .خدا لعنت کند انهایی که از اروپا و غرب در نظر مردم بهشت ساختند و از ایران بت بد گویی فقط جهنمی تمام و خدا لعنت کند تنکه جهنم ان طرف را دیده زبان میبندد و این جهنم را اشکار نمیسازد

        1. این همه آدم برن که تو یک دونه راحت باشی ‌…. نه از ایران نمیریم میمانیم میسازیمش . شما برو ونزوئلا!

  2. اگر تمام قضات و دادستان‌های ما اینجور بودند این بی‌فرهنگی خیلی زودتر از این‌ها جمع می‌شد ، انقدر گفتیم این جرم مشهود است که دیگه خسته شدیم، اتفاقاً بارها دیدم که توریست‌های خارجی خیلی بهتر از بعضیا رعایت حجاب می‌کنند چون معنای مقررات و قانون را در یک کشور می‌فهمند! چه باهاش مخالف باشن چه موافق!

  3. من واقعا متاسفم که برای مسائلی به این حد ساده و ابتدایی ما هنوز داریم مطالبه گری می کنیم مثلا چند وقت پیش میخواستم با خانمم برم بیمارستان که دیدم سرباز جلوی در بخاطر اینکه خانمم حجاب نداشت مانع ورود ایشان به بیمارستان شد با اینکه حجاب ایشون کاملا رعایت شده بود و من اونجا بود که با تمام وجودم افسوس خوردم که چرا سالها پیش از این مملکت مهاجرت نکردم وقتی اینقدر شعور و عقلانیت وجود نداره که بیمار ولو بی حجاب باید پذیرفته بشه برای درمان نه اینکه بهش بگیم برو چادر تهیه کن بیا تا ما بزاریم بیایی داخل بیمارستان!
    من دارم سالی اقلا ۲۰۰ م مالیات میدم به جز پول نفتی که من ازش سهم دارم بعد باید اینطور با ما رفتار کنند حاکمان منتخبان مردم و خدمتگزاران جامعه هستند نه صاحبان کشور و اربابان مردم

  4. زحمت کشیدند حالا اگر این خانم اصلا مایل به خارج شدن از ایران نباشد مثلا چه تنبیه سنگینی برای ایشان بوده . هنوز هم وکلا طلبکار هم هستند این نوازش با پر هست خیلی حکم سنگینی هست در زندان عظبمی به پهنای کل ایران ایشان حبس شدند خدا یا بر تو پناه میبریم از دست وکلای بی دین و صادر کنندگان حکم های در حد پر قو .خدا به این کشور و مردم دین دارش با چنین سپاه شیطان و بعضی وکلای بنده پول رحم کند

  5. تو رو بخدا ببین قضات و وکلای ما به چه چیزهایی فکر می کنن آدم شرم داره به شما بگه تحصیل کرده !

  6. یک مشت تهی فکر که در مورد حجاب صحبت می کنند و فکر میکنند در جامعه اسلامی زندگی میکنند
    به جامعه ای اسلامی میگویند اسلامی که قوانین آن اسلامی باشد نه اینکه فقط ظاهر آن را اسلامی کنند
    در مملکتی که ربا بانک‌ها را ترویج میدهند که منشأ فساد در جامعه است دیگر حجاب معنی ندارد در مملکتی که سران آن بجای خدمتگزار صاحبان این مملکت هستند و برای مردم پشیزی ارزش قائل نمی شوند و هر کاری که دلشان می‌خواهد میکنند آنوقت شماها سر حجاب افکار خود را درگیر کرده اید

  7. آقای محمد (وکیل پایه یک یک دادگستری) برو دم در نانوایی بگو کشورم در سه اقیانوس هستش و تو سه کشور پایگاه داره ببینم یه تیکه نون میزارن کف دستت؟! مگه اینا برا مردم میشه نون و آب؟! پراید شده چهارصد میلیون تومن! ضمناً، اگه نمیدونی اینو بدون بزرگترین نیروی دریایی در زمان باستان در اختیار ایران بوده! و کانال سوئز اول اسمش کانال داریوش بوده! …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا