اخبار آزمون ها

شرط حداقل ۲۴ سال سن برای ثبت نام در آزمون وکالت ۱۴۰۲ حذف شد

وکلاپرس- در آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ که امروز ۱۳ اردیبهشت در وب سایت سازمان سنجش منتشر شده است، شرط داشتن حداقل ۲۴ سال سن برای ثبت نام در آزمون وکالت ۱۴۰۲ به چشم نمی خورد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اختبار، بنا بر آنچه توافق کانون های وکلای دادگستری با قوه قضائیه اعلام شده است، اجرای بند مربوط به حداقل سن داوطلبان آزمون وکالت، در اجرای آزمون وکالت ۱۴۰۲ معلق شده است.

دکتر مجید شعبانی رئیس کانون وکلای کرمان نیز در اعلام خبر انتشار آگهی آزمون وکالت در این خصوص اعلام کرده بود: در آزمون امسال شرط حداقل سن (۲۴ سال) از شرایط متقاضیان حذف گردیده است و حداکثر سن متقاضیان همانند شرایط گذشته خواهد بود.

بروزترین کتاب قوانین خاص منبع آزمون وکالت

سفارش بروزترین و کاملترین قوانین خاص وکالت

در بند ۳-۳ آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ در بخش شرایط سنی این آزمون عنوان شده است:

۳۳  شرایط سنی:

پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده میشود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می شود که هنگام ثبت نام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

علاوه بر این نیز در بند ۳-۲ این آگهی عنوان شده است:

براساس ماده ۱۰ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۳۳، به اشخاص زیر اجازه وکالت داده نمی شود:

الف- …

ب-…

پ – محجورین و همچنین کسانی که سن آنها کمتر از ۲۵ سال باشد.

ت-…

بر خلاف رویه دوره گذشته که شرط سنی حداقل ۲۴ سال برای شرکت در آزمون الزامی بوده است، در سال جاری این شرط حذف شده است.

برای تهیه منابع آزمون وکالت اینجـــــا کلیک کنید

‫۴ دیدگاه ها

  1. بادرود
    چندین سال لیسانسیه های حقوق پشت آزمون های مسخره کانون مانده اند و تعدادی هم سنشان از۵۰ گذشته است! درکشوری که نماینده و وزیر و …تا۸۰+ مشغول خدمت هستند چرا افراد با۴۰یا۵۰ سال اجازه شرکت ندارند!؟
    مافیا حاضر نیست آمار لی کاری کاهش پیداکند!؟ اصلا هرکس لیسانس گرفت و دوره کارآموزی را طی کرد ، برود دفتر وکالت بزند، اگر توانست اعتماد موکل را جلب کند ! کار نماید.
    واقعا با۲۰تاسوال مثلامدنی می توان فهمید طرف شایستگی دارد یاخیر!؟ باسواد است یا خیر!؟
    ودیگر اندکی به فکر بی کاران تحصیلکرده باشند.

  2. بادرود
    تنها تحصیلکردگان حقوق هستند که برای کار خود باید آزمون بدهند! فرد لیسانس ….می گیرد و به راحتی شرکت می زند و دفتر می گیرد و …
    تنها حقوق است که باید خیلی شانس داشته باشند و اندکی هم سواد!
    تا دوسال قبل ممکن بود شما در زنجان ازمون بدهید حتی با میانگین ۷۵درصد قبول نشوید و فرد دیگر در اراک ازمون دهد و با میانگین ۴۵درصد قبول شود!!
    درضمن براستی با ۲۰تا سوال مژ توان تایید بر سواد شخص نمود!؟
    مثلا ۲۰تا سوال قانون آیین دادرسی نشان می دهد که شخص این قانون را بلد است!؟ همینطور در مورد قانون مدنی و تجارت و …!؟
    قوه قضائیه باید اعلام نماید هر فردی که لیسانس حقوق گرفت ، می تواند ۶ماه در مراکز آموزشی( کارآموزی) شرکت نماید و بعد اجازه دارد دفتر وکالت بزند و مشغول کار شود.حال بستگی به خود شخص دارد که در سال چند موکل داشته باشد.
    این کار باعث می شود چندهزار شغل ایجاد شود بدون هزینه برای دولت!
    ودیگر اندکی تفکر برای رفع بی کاری

  3. تحصیلکردگان حقوق براستی مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند که اضطراب و استرس را دائما با خود به یدک میکشند.به قول دوستان طرف ۴ سال دانشگاه میرود و به او میگویند مهندس.فارغ از توانایی و شایستگی هایش. اما اگر یک حقوقدان با معدل بیست در مقطع کارشناسی ارشد هم مدرک بگیرد پشیزی برای این جامعه و دولت ارزش ندارد و اصلا به حساب نمی آید.از طرفی آزمون های شغلی هیچگاه نتوانسته شایستگی های یک شخص را نمایان کند.اصولاً افزایش سن نشانه‌ی پختگی و تجربه‌ی اشخاص است اما در مشاغلی همچون منصب قضا بجای استفاده از اشخاص باتجربه با درجات عالی،استخدام را منوط به میزان سن دانسته اند و این بزرگترین مانع و معضل در بحث شایسته سالاری است.فردی که سرد و گرم روزگار را چشیده و با مشکلات مردم آشناست و دیگر از مرحله‌ی غرور و تکبر گذر کرده بهتر میتواند در حرفه‌ی خود موفق گردد یا فردی کم سن و سال و بی تجربه و با داشتن غرور و تکبر جوانی؟متاسفانه این موارد،موضوعات مهمی هستند که مدیران از آن غافلند و موجب ترویج و گسترش بی‌عدالتی در جامعه میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا