گفت و گو

جزئیاتی از محکومیت وکیل فروغ شیخ الاسلامی وطنی

وکلاپرس- وکیل فروغ شیخ الاسلامی وطنی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، تشویق مردم به فساد و فحشا، براساس رأی بدوی به ۱۰ سال زندان و ۲ سال منع اقامت در مراکز استان های ایران محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل فروغ شیخ الاسلامی وطنی، عضو کانون وکلای دادگستری هرمزگان، محکوم به ۱۰ سال زندان و منع اقامت در مراکز استان های ایران شده است.

از زمان وقوع حوادث مربوط به مهسا امینی در ایران نبودم

شیخ الاسلامی در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این پرونده گفت: پرونده من تقریبا ۴ ماه بعد از مرگ مهسا امینی و حوادث بعد از آن تشکیل شد و دی ماه سال گذشته نخستین ابلاغ را از دادسرای امنیت دریافت کردم. لازم به ذکر است از زمان وقوع حوادث مربوط به مهسا امینی در ایران نبودم. اگرچه علت تشکیل پرونده، فعالیت من در شبکه های مجازی بود اما فعالیت و مخاطبین من بسیار محدود بودند و در حد اطلاع رسانی بود.

وی در پاسخ به جزئیات اتهاماتش گفت: پرونده من با سه اتهام فعالیت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و تشویق مردم به فساد و فحشا تشکیل شد. از شماره پرونده مشخص بود که پرونده آبان ماه تشکیل شده اما من در دی ماه ابلاغیه را دریافت کردم.

بیشتر بخوانید:

پرونده ام در تحقیقات مقدماتی بدون وکیل بود

او با اشاره به اینکه باید از وکلای تبصره ماده ۴۸ برای حضور در دادسرای استفاده می کرد، گفت: ترجیح دادم به سبب عدم امکان بهره مندی از وکلای مستقل، وکیلی معرفی نکنم و لذا پرونده ام در تحقیقات مقدماتی بدون وکیل بود.

این وکیل دادگستری افزود: مجددا در اردیبهشت ماه امسال از دادسرای امنیت ابلاغیه دریافت کردم ولی عناوین اتهامی ذکر نشده بود و به نظر می‌رسید پرونده جدیدی باشد. پرونده نخست ابتدا در دادیاری مطرح و سپس به شعبه ۵ بازپرسی ارجاع شده بود. درنهایت برای اتهام اجتماع و تبانی برائت صادر شد و برای دو اتهام دیگر کیفرخواست صادر و به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع شد.

جزئیات محکومیت وکیل فروغ شیخ الاسلامی وطنی

او در پاسخ به جزئیات محکومیتش گفت: در رأی آمده است که … به دلیل تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، تشویق مردم به فساد و فحشا مبنی بر اینکه‌ متهم همراه با دشمنان قسم خورده میهن اسلامی و معاندین داخلی و خارجی به تقابل با حاکمیت دینی عمل کرده و همسو با جریان انقلاب به منظور تهیه خوراک و تشدید معرکه رسانه ای علیه جمهوری اسلامی مبادرت نموده تا در فضاسازی و مشارکت در پروپاگاندای اپوزیسیون علیه نظام اسلامی سهیم باشد و در توافقی مشترک با عناصر خارج نشین مخاطبین را به آسیب رسانی به نیروهای امنیتی با اعمال منافی عفت عمومی ترغیب نموده به ده سال حبس و از باب تکمیل مجازات به منع عضویت در گروه یا دستجات سیاسی و اجتماعی و منع استفاده از وسایل مرتبط با بزه اعم از تلفن هوشمند و منع خروج از کشور و منع اقامت در شهرهای مرکز استان به مدت دو سال محکوم می شوم.

شیخ الاسلامی افزود: معتقدم صرف اطلاع رسانی اخبار از مصادیق جرم تبلیغ علیه نظام و تشویق به فساد و فحشا نیست. حکم بدوی صادره اوایل شهریور به من ابلاغ شده است و حتما به این حکم اعتراض خواهم کرد.

مدیران نهاد وکالت هیچگونه اقدام حمایتی یا پیگیری برای پرونده من نداشتند

او در پایان گفت: کانون وکلای دادگستری و مدیران نهاد وکالت هیچگونه اقدام حمایتی یا پیگیری برای پرونده من نداشتند.

‫۹ دیدگاه ها

  1. کانونهای وکلا فقط می خواهند شماها را بهانه استقلال کنند، قرار نبوده و نیست بطور واقعی از استقلال استفاده و از شما دفاع کنند، این را خیلی وقت است همه فهمیده اند

  2. وا خانوم چه انتظاراتی داری بیان بخاطر شما با حکومت دربیفتن که منفعتی براشون نداری و بجز ضرر چیزی نداره فقط برای منافع خودشون فریاد وااسفا سر می دهند و برای اخذ هدیه های انتقالی و باز بودن دستشون جهت اعمال دلخواه

  3. سلام . در کشور هایی مثل ما دولتها فقط امور را ، دست و پا شکسته اداره می‌کنند و مردم نباید توقع عدالت و انصاف را داشته باشند !

  4. در منطق بعضی از قضاوت و دادستان های …… (البته قضات و دادستان با شرف هم زیاد هست) هر کسی هر انتقادی به هر فساد یا ظلمی بکند که ضد انقلاب و معاندین خوشحال شوند این کار یعنی تشویش اذهان عمومی همسویی با دشمن و … در حالی که
    پیامبر اکرم فرمودند حرف حق را بپذیر حتی اگر از دشمن باشد

  5. ما می خواهیم مستقل باشیم که دادرسی ها عادلانه باشد، برای منافع مردم، پس چگونه جرات کنیم مقابل دولت بایستیم؟؟
    اما.. خبر:فروغ شیخ الاسلامی:کانون وکلای دادگستری و مدیران نهاد وکالت هیچگونه اقدام حمایتی یا پیگیری برای پرونده من نداشتند.

  6. خب این همه سال کانون انحصاری وکلا فقط وفقط درمقابل کوچکترین انتقادی که ازایجادانحصاروقبضه کردن ورود افرادبسیارمستحق به هرلحاظ به جرگه وکلای کشور برمی اشوبند وسلسله وار روسای کانونها هرروزیکی دراستان خوددرمضرات ورود حتی ارسطو ومونتیسکو به حرفه وکالت غیرازکانال مهندسی شده کانون اقدام کنند کلا حق مردم و ساحت وکالت و مظلومیت کانون رافریادمیکشند که دیگه جمع کنیدوکالت راکه افرادبیسواد وبی اطلاع ازحقوق وارد جامعه وکلای کشورشده وهمه بده بستانها وحق الوکاله های میلیاردی وصدهامیلیونی چندوکیل عصاقورت داده کراواتی رابهم ریختند اصلا مگرمیشودغیرازکانال کانون وبدون مجوزکانون که ارثیه بابابزرگهای وکلای کراواتی هست وارد این کندوی عسل انحصاری شد که اگرمجلس تصویب کرد قوه قضاییه تایید کرد انوقت به حال وکالت کشوربایدخون گریست که هرچه بیسواد هست وتنها یک مدرک حقوق گرفته واردچرخه وکالت بشه وچنان نوحه سرایی میکنند که اینگارهمه ریزودرشت کانون دکترای علم حقوق ازدانشگاه هارواردهستند درحالی که یک کارشناس حقوق که تازه فارغ التحصیل شده به لحاظ سوادحقوقی ازرییس کانون که دوسه دهه هست فارغ شده ویک جلدکتاب حقوقی هم دراین مدت نخونده باسوادترهست وفقط شیوه وچموخم کاروکالت میمونه که هروکیلی بعدازقبولی ازازمون وکالت این شیوه وفن راکاراموزی نموده یادمیگیره وگرنه کدام وکیل قبل ازورودبه کاراموزی وکالت فن وکالت رایادگرفته باسواد شده بعدازمون وکالت داده اخه پس بقول معروف پای استدلالیون چوبین بود درخود هیمنه ظاهری ودرون تهی کانون صدق میکنه که با استدلال بیسوادبودن ورودی جدیدبه جامعه وکلای کشور بامصوبات مجلس وازمون وکالت قوه قضاییه مخالفت میکنند واینم حمایتشون ازوکلای باشرف دربندشون هست که اینگارنه اینگاردرراه دفاع ازحقوق عامه مردم دربندشدند ونه تنها حمایتی درکارنیست باکمال بیشرافتی درحال اقدام قضایی علیه انها جهت ابطال پروانه وکالتشون برامدند واقعا که گل بودند به….. هم آراسته شدند

    1. کاملا درسته و حالا ببینید رسانه های معاند را که در چه توهماتی هستند بعضا اخبار کانونهای وکلا را منتشر می کنند مثلا به عنوان مظلوم واقع شده ها در برابر حکومت.. خبر ندارن این کانونها کافیه حکومت ازشون ابطال پروانه وکیل متهم به جرم سیاسی را بخواهد تا اقدام کنند… و هیچ دفاعی هم از وکیل خودشان نمی کنند با ادعاهای سر به فلک کشیده..

      1. ابطال پروانه وکالت وکیل دادگستری به جرم سیاسی مثل این می‌ماند که پروانه طبابت پزشک رو به جرم سیاسی یا کلاهبرداری باطل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا