اخبار

وکیل قلعه‌نویی : مایلی کهن سواد حقوقی ندارد و ادعای تبرئه شدن وی نادرست است

وکلاپرس _ وکیل مدافع قلعه‌نویی ضمن ارائه توضیحاتی درباره پرونده شکایت این مربی از مایلی‌کهن، گفت وی تفاوت قرار جلب به دادرسی و منع تعقیب را نمی‌داند و به همین خاطر ادعای تبرئه شدن وی صحت ندارد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرآنلاین، در حالی که چندی قبل محمد مایلی‌کهن (سرمربی اسبق تیم ملی) مدعی شد که پرونده شکایت امیر قلعه‌نویی از وی بسته و تبرئه شده است، اما این موضوع صحت ندارد و پرونده همچنان باز و در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید:

طبق استعلام های مختلف، مایلی کهن آدرس مشخصی ندارد

به نقل از خبرآنلاین، ناصر ارضی (وکیل امیر قلعه‌نویی) که پیگیر این پرونده است ضمن تکذیب تبرئه شدن مایلی کهن، از عدم حضور این مربی در جلسه اخیر رسیدگی به این پرونده خبر داد و گفت: ایشان (محمد مایلی کهن) اخیرا مدعی تبرئه شدن خود شده اند که چنین موضوعی صحت ندارد. آدرس جدیدی هم که از خود داده بودند شناسایی نشده است. از آنجایی که آقای مایلی کهن آدرس قابل اتکایی نداشتند، از وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و راهور ناجا استعلام شد و آدرسی به دست نیامد.

جلسه رسیدگی با موضوع نشر اکاذیب در فروردین ماه تجدید می شود

وکیل قلعه نویی افزود: حتی این موضوع به کانون مربیان ایران ابلاغ شد. ایشان با مراجعه به دادسرا اظهارات شان را ارائه کردند و وجه التزام گذاشتند. پرونده به دادگاه رفت و در تاریخ ۱۱/۲۸/ ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح بنده به دادسرای کارکنان دولت مراجعه کردم که ایشان حاضر نشدند. از آنجایی که آدرس جدیدی که داده بودند شناسایی نشد، قرار بر تجدید جلسه گذاشته شد به تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸ با موضوع نشر اکاذیب.

پرونده از دادسرا به دادگاه رفته است

وکیل ارضی در ادامه گفت: شنیده ایم که ایشان اخیرا مدعی تبرئه شدن خود شده اند، اما چون سواد حقوقی ندارند این ادعای نادرست را بیان کرده اند. ایشان تفاوت قرار جلب به دادرسی و منع تعقیب یا برائت را نمی‌دانند. پرونده از دادسرا به دادگاه رفته است. در شرایطی که ایشان آدرس مشخص ندارند، درخواست مجهول المکان بودن داده می‌شود. در ادامه طبق قانون، نشر آگهی اتفاق می‌افتد و… بنده این درخواست را مطرح کردم که باید یک ماه زمان بگذرد که قاضی محترم این درخواست را نپذیرفتند و اعلام کردند که به ایشان ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سابقه خبر

به نقل از ایسنا، اواخر تیرماه بود که محمد مایلی‌کهن در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهاراتی علیه امیر قلعه‌نویی درباره نقش او در تعیین مربیان برخی تیم‌های لیگ برتری مطرح کرد.

در همین راستا امیر قلعه‌نویی و فدراسیون فوتبال از مایلی‌کهن در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد.

پایگاه خبری پارسینه نوشت: جلسه رسیدگی برای اواسط برج ۱۲ است. ما بعد از پخش مصاحبه شکایتی را مطرح کردیم علیه آقای محمد مایلی‌کهن و آقای رسول بهروش که مجری یک برنامه بودند.

تحقیقات انجام شد، مستندات ارائه شد پرونده جهت تحقیقات مقدماتی به شعبه ۱۶ دادگاه دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شد. از آن‌جا که هیچ‌گونه آدرسی از مشارالیه در دسترس نبود روند تحقیقات به کندی دنبال شد. اصلا آدرسی روی سامانه ثنا نداشتند، هیچ آدرسی در راهور ناجا نداشتند و حتی در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم آدرسی که قابل شناسایی باشد موجود نبود. بازپرس محترم پرونده با تمامی مراجع ذی‌ربط جهت یافتن آدرس مکاتبه کردند. در نهایت ابلاغیه به اتحادیه فوتبال ارسال شد.

پس از طی تحقیقات مقدماتی در مرحله دادسرا و احراز بزه‌های مذکور برای ایشان قرار جلب به دادرسی صادر گردید. در قرار مزبور چنین آمده “با توجه به اظهارات و دفاعیات متهم، بزه انتسابی محرز بوده و با توجه به انطباق موضوع با مواد ۶۸ و ۷۴۶ قانون مجازات و همچنین مستند ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری قرار جلب به دادرسی متهم صادر و اعلام می‌گردد.”

با دقت در متن مصاحبه و سیاق عبارات و صحبت‌های مطرح‌شده شکایت ما از ایشان به دلیل توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بود که پرونده متعاقب صدور جلب به دادرسی برای رسیدگی و صدور رای به به ۱۰۷۹ کیفری ۲ کارکنان دولت ارجاع شد. در نهایت با توجه به قرار صادره و ارجاع پرونده به دادگاه کیفری، در انتظار تعیین زمان دقیق جلسه رسیدگی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا