دیدگاه

سیدمهدی حجتی: افرادی با کسب نمرات زیر پنج نیز در آزمون وکالت پذیرفته شده اند

وکلاپرس- وکیل سیدمهدی حجتی عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در انتقاد از قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار و اثرات آن بر سطح علمی پذیرفته شدگان آزمون وکالت، خواستار اصلاح فوری قانون تسهیل از طریق قوه قضائیه شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا سیدمهدی حجتی در خصوص نتایج اخیر آزمون وکالت گفت: سطح آزمون وکالت کشور از حد استاندارد قبولی در مدارس نیز که کسب حداقل نمره ۱۰ را برای قبولی لازم دانسته پایین تر آمده و افرادی با کسب نمرات زیر پنج نیز در آزمون وکالت پذیرفته شده اند.

عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری با اشاره به اینکه در زمان بررسی این طرح بارها به مجلس در خصوص آثار فاجعه بار طرح تسهیل هشدار داده شد گفت: نتایج آزمون هایی که بر مبنای این قانون منتشر می شود حاکی از عدم انجام کار کارشناسی  صحیح در زمان تصویب این طرح در مجلس و بی توجهی نمایندگان مدافع آن، به تحذیرات و تذکرات مشفقانه مدیران کانون وکلا است و امروز مجلس با هیچ توجیه و دستاویزی نمی تواند از قانون تسهیل خویش در حوزه وکالت کشور دفاع کند.

همان ها به دنبال حذف دوره کارآموزی و آزمون اختبار هم هستند

وی ادامه داد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در عرصه وکالت، نه نیاز کشور بود و نه برای حل مشکلی از مشکلات کشور هدف گذاری شده بود. طبعا وقتی مجلس به جای توجه به نظریات کارشناسی و دقیق حقوقدانان کشور، صرفا بر مبنای نظریات معدود اقتصاددانانی که وضعیت موجود در حوزه اقتصادی کشور معلول و نتیجه نظریات و ارشادات آنان است، قانون تصویب می کند و به جای منطق و استدلال به دنبال اجابت حوائج عده ای معاند با تنها نهاد مستقل وکالت کشور است، نتیجه آن می شود که در عمل و اجرا، ناکارآمدی قانون و سطحی بودن و مشکل آفرین بودن آن آشکار می شود و افرادی در آزمون وکالت پذیرفته می شوند که نه تنها فاقد حداقل اطلاعات لازم حقوقی برای ورود به حرفه وکالت هستند بلکه با درصدهای منفی در دروس موضوع آزمون، پایین تر از سطح افرادی با تحصیلات غیر حقوقی قرار دارند و همان ها نیز به دنبال حذف دوره کارآموزی و آزمون اختبار هم هستند تا بدون هیچ زحمت و پشتوانه درستی در جرگه وکلای دادگستری قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

بلاموضوع شدن قانون تسهیل در پنج سال آینده به لحاظ عدم وجود داوطلب

این حقوقدان در ادامه با اشاره به ضرورت اصلاح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در حوزه وکالت گفت: با وضعیتی که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در حوزه وکالت کشور رقم زده است، تا کمتر از پنج سال آینده باید شاهد بلاموضوع شدن آن به لحاظ عدم وجود داوطلب بود زیرا با این حجم از پذیرش و میزان داوطلبین و وجود نهادی موازی سازی شده در کنار کانون وکلا که تقریبا به همین میزان کارآموز وکالت جذب می کند، دیگر دانش آموخته حقوقی در کشور باقی نمی ماند تا بخواهد در آزمون ورودی کارآموزی وکالت شرکت کند.

وی گفت: قانون تسهیل باعث خالی شدن دادگستری از کارمندان حقوق خوانده و شرکت های دولتی از نمایندگان حقوقی و حتی بسیاری از سازمان ها از نیروهای حقوق خوانده خویش خواهد شد که به جرگه سراب گونه وکالت وارد می شوند و جایگزینی آنها برای دادگستری و نهادها و سازمان های دولتی متعذر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این وکیل دادگستری گفت: بی تردید نه کانون‌های وکلا نه قوه قضاییه از امکانات لازم برای آموزش این حجم از کارآموز وکالت برخوردار نیستند و طبعا این افراد که بسیاری از آنها فاقد دانش حقوقی لازم نیز بر مبنای کارنامه های خویش هستند بدون فراگرفتن مهارت های لازم، لاجرم وارد عرصه وکالت کشور خواهند شد که حضور آنها بی تردید بر کیفیت کار مراجع قضایی و حقوق اصحاب دعوی تأثیر منفی و غیر قابل جبرانی باقی خواهد گذاشت.

قوه قضائیه لایحه ای کارشناسی برای اصلاح قانون تسهیل تقدیم مجلس نماید

حجتی در پایان گفت: هر چند که زدودن آثار سوء قانون تسهیل در همین مدت زمان اندک اجرا سال ها به طول خواهد انجامید لیکن ضروری است که قوه قضاییه در این رابطه به عنوان یکی از ذی مدخلان و ذی نفعان حوزه وکالت به فوریت در قالب تدوین پیش نویس لایحه ای کارشناسی شده با حضور نمایندگان جامعه وکالت، آن را برای اصلاح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در عرصه وکالت، تقدیم مجلس نماید و ضروری است که مجلس نیز این بار با خارج کردن موضوع از زیر مجموعه امور اقتصادی و بدون هیچ حب و بغضی، با مشورت حقوقدانان زبده مبادرت به تصویب آن نماید.

منبع: ایلنا

‫۸۷ دیدگاه ها

  1. خوب …. آزمون غیر استاندارد و با کلی سوالات غلط و خارج از بودجه چه انتظاری داشتی این کار عامدانه کردین هم انتقام از به قول خودتون از حاکمیت انتقام بگیرید و هم آمار قبولی بیاد پایین و از اون طرف تراز هم به نسبت سختی پایین تر میشه و در نتیجه همین فیلم و سریال های ساختگی داستانی تون اعلم می‌کنید ، میگم چرا فکر میکنید هر کاری دوست دارید میتونید بکنید و هیچ‌کس هم جلودارتون نیست . چی از جون ملت میخواهید بس تون نیست ۷۰ وچند سال انحصار و الآنم مافیای وکالت توی کشور ما از مافیای یاکوزا هم گردن کلفت تر شدین ….. فقط آیت الله ریسی ترمز فاسد این انحصاریه قشنگ با طرح تسهیل سد کرده که ان شاء اللّه با حمایت جدی ومصمم ریس جمهور قدرتمند و محبوب و دلسوز انقلاب ان شاء اللّه بساط اسکودا برای همیشه برچیده خواهد شد
    الهی آمین الهی آمین الهی آمین الهی آمین الهی آمین الهی آمین الهی آمین الهی آمین الهی آمین

    1. پس چرا آزمون برای رتبه‌های برتر غیراستاندارد نبود چرا امثال شما مدنی یا بقیه دروس رو منفی زده اما یکی مثل رتبه یک (= آقای سید امین پیشنماز) درصدهاش بالا هستش؟! با این که ایشون در حال حاضر دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی هستند که بالتبع امتحان‌های ترم و جامع و نوشتن رساله دکتری، مدت زمان مطالعه برا آزمون کارآموزی وکالت رو کاهش میده. لطفاً اول یه نگاه به درصدهای رتبه یک و خودت بنداز و بعد آمین آمین بگو:
      مدنی: ٨٨ درصد، آیین دادرسی مدنی: ۵۵ درصد، تجارت: ٣۵ درصد، اصول استنباط اسلامی و فقه: ٨۶/٠۵ درصد، حقوق جزای عمومی و اختصاصی: ٨۵ درصد، آیین دادرسی کیفری: ٩۵ درصد، حقوق اساسی: ٨١ درصد.

      1. بروید رزومه رتبه های برتر را ببینید تا متوجه شوید عزیزان خوره ی حقوق بودند. مگر قرار است هر کسی که وکالت می‌کند خوره ی حقوق باشد؟! کدامیک از پذیرفته شدگان دهه ۸۰ که اکنون جزو وکلای قوی و باسابقه است اینچنین بوده؟! خود دانش پزشکی هم بیشتر به تجربه است تجربه. کاراموزی باید.. اختبار باید..

    2. احسنت
      حرف حق جواب ندارد من فوق لیسانس قبول نشدم
      سواد هم از این وکلا برتر شما هم بیشتر هست
      تا حالا به هر کس لایحه نوشتم نتیجه گرفته
      جمع کنید این سوالات مزخرف رو
      که جوابش هم مشخص نبود
      اگر اینا یه پرونده بود هر قاضی یه رای متفاوت صادر می کردن
      این قانون باعث شده وکلایی مثل شما بیکار بشید خون مردم تو شیشه بکنید هر چه قدر حق الوکاله خارج از عرف بگیرید

  2. زیر ۵ به خاطر سختی آزمون وکالته نه مصوبات مجلس، معبد امون اگه استاندارد آزمون برگزار کنه زیر ۱۷قبول نمیشه
    مجلس انقلابی =پایان انحصار معبد امون (کانون وکلا)

    1. مجلس رو خوب اومدی این نمایندگان با چند درصد آرا شدن نماینده مردم؟
      خودتو گول نزن برو دنبال ی کار بهتر مجلسیها همیشه به همه جا گند میزنم وکالت هم روش

      1. یادمه یه بابایی بود به نام کوچک زاده که کوچک اف صداش میکردن یارو چند دوره نماینده مجلس بوداز تهران کلا ۳۶۰۰ رای داشت.

    1. آخه حرف شما زمانی ملاک هست که یک آزمون استاندارد طرح شود وگرنه کسانی هستند که کارآموز وکالت هستند و در آزمونهای شما نمرات مدنظر شما را آورده و پذیرفته و مورد قبول شما هستند مجدد واسه تغییر شهر در این آزمون شرکت می کنند قبول نمیشن .. پس یک آزمون ملاک توانایی یا عدم توانایی یک وکیل نیست.وگرنه من خودم وکیل دادگستری هم هستم مشاورینم در دفترم آنقدر توانایی دارند که حتی وکلای پایه یک هم زنگ می زنند از آنها اطلاعات کسب و راهنمایی می گیرند و بسیار عالی کمک من هستند و تخصصی فعالیت می کنند ولی چند سال هست این آزمون غیر استاندارد شما پذیرفته نمیشن ولی وکلایی می شناسم که هنوز توانایی طرح یک دادخواست را ندارند

      1. خیلی دوست دارم بستری فراهم بشه که اعضای کانون های وکلا در سراسر ایران از ریاست و وکلای قدیمی تا وکلای جدید خودشون در آزمونهای طراحی شده برای داوطلبین،شرکت کنند و نتایج رو هم منتشر کنند ببینیم واقعا چند چند هستند یااینکه اعضای کانون ها هر چند وقت یکبار یه آزمون داخلی بین وکلای خودشون برگزار کنند برای ارزیابی سطح سواد حقوقی و مرد و مردونه بین خودشون که وکیل هستند و ادعا می‌کنند که طرح تهسیل برای بی سواد هاست به یک جمع بندی برسند
        در انتها عرض کنم که یک نگاه کوچک به آزمون های ۱۰ سال اخیر و بالاخص ۳ سال اخیر نشون میده که قبول شدگان در وکالت دارای چه سطح سوهدی هستند
        طرح تهسیل نه تنها وکیل بی سواد وارد کشور نمیکنه بلکه با توجه به برداشته شدن ظرفیت و طرح سوالات سخت توسط طراحان در آزمونها باعث بالا رفتن سطح علمی وکلا هم شده

    2. واقعا متاسفم کسی که نمیدونه امثال چگونه نوشته میشه چطور فردا می خواد لایحه و دفاعیه بنویسه
      خدایا خودت رحم بکن

    3. دقیقاً همین طور ه
      اغلب اونایی که امسال قبول شدن از وکلای پیشین بسیار باسوادترن
      خود استاد دانشگاه پیام نور دخترم گفتند که منم نتونستم سوالات امسال را جواب بدم
      پیچوندن وسخت گیری آزمون هنر نیست ،دفاع از مردم وحقوق پایمال شده هنر هست،که اغلب خودشون ظلم می کنند

  3. خوب اینکه چیز جدیدی نیس من خودم سراغ دارم یارو با سهمیه ایثارگری هم آزمون داده و قبول شده با نمره ۵،همون وقتا که قانون تسهیل هم نبوده

    1. سلام ودرود شما هم مغالطه کاری می کنید هیچگاه چنیین نبوده است چون سهمیه ها هم در چهارچوب قانون و حدنصاب نمره دارد یعنی یک نمره پائین تر ، لطفا بعنوان یک فرد حقوقی حقوقی صحبت کنید

      1. طرف خودش میگه نمراتش ۵ و ۶ بوده، شما میخوای بگی بالاتر بوده؟ 😂 الانم وکیل شده با آزمون خود کانون، چیزیو که نمی دونی نظر نده، این همه بیسواد وکیل شدن چیزی نیس ولی اگه مجلس قانون بذاره طوریه؟ حالا دوتا بیسوادم مجلس اضافه کنه

  4. تودیگه…. نکن ماست مالی نکن حناتون واسه کسی رنگ نداره بااون سوالات وحشتناک من موندم توکلاس دانشگاهم نخبه هستم هیچ وکیلی توهمکلاسیهام به اندازه نصف منم از علم حقوق ودرس استادها حالیش نمیشه منم که همه رودبلد هستم باعث شوک استادها میشم چرانمیتونم قبول شم چون پول تواموزشگاهها واسه بازی تست خرج نکردم ؟؟!!!

    1. قاضی بخش، پرونده هات نمونه برو به قضاوتت برس بابا، کار زندگی نداری؟ نکنه میخوای بعدا پروانه بگیری شیطون که مدافع کانون وکلایی؟

        1. شاید تو بلد نیستی بخونی چون حتی اعراب گذاریمم درسته…. آهان باید برات حرکت فتحه بذارم:پرونده هات نَمونه. برو اگه وکیلی واقعا یه دوزار پول دربیار و وکالت کن بجای کل انداختن با ملت

          1. مگه وکالت و قضاوت، مواد غذایی هستش و داره فاسد میشه که میگی پرونده‌هات نمونه؟! یعنی اینجوری میخوای لایحه بنویسی؟!
            مثلا میخوای از قاضی پرونده تقاضای تسریع در رسیدگی کنی، میگی: (آقای قاضی پروندهات نمونه) 😉

        2. اینجا دادگاه نیست که بخوام لایحه بنویسم و تو هم گمون نکنم وکیل باشی اگه هستی موکلی نداری و یکسره در حال کل انداختن با بقیه ای که شخصیت … رو نشون میده…. جوابتو دادم حرفی نداشتی بزنی…. اینجا کلاس دیکته هم نیست که تا ملت اومدن چیزی گفتن غلط املایی ازشون گرفتی دیدمت با همه دعوا داری، چطوری میشه تفاوت اظهار نظر در سایت رو با لایحه بهت فهموند؟

    2. جناب قاضی بخش دستگاه قضایی نخبه مثل تو زیاد دارد که در امور وکلا دخالت می کنند، شما بروید به امور قوه قضاییه رسیدگی و اظهار نظر کنید، عضو کانون وکلا و ذی سمت و ذی نفع نیستید مگر اینکه نفعی داشته باشید (رانت برای اخذ پروانه)

  5. سلام
    اصلا هم چین چیزی نیست
    من با نمره ۶۵۰۰ از ۱۰۰۰۰ قبول نشدم
    متاسفانه
    مافیای دریافت های کلان و بی حساب و کتاب
    نگران خودشون هستند و جو سازی می کنند
    ونگرانی برای مردم و … کاملا و صد در صد بی مورد است
    در مورد پزشکی با آن همه اهمیت هر کسی مدرک بگیره میتونه مطب برنه مردم پیش دکتر باسواد میرن و از دکتر بی سواد فرار می کنند و…..
    ضمنا در آینده نرم افزار های مختلف و …. هر شغلی را تهدید میکنه خب این همه افراد فارغ التحصیل چکار کنند
    باید براسون فرصت شغلی ایجاد کرد
    الانم از ۱۱۰هزار نفر حدود ۱۰هزار نفر قبول شدند
    به هر فارغ التحصیل که نگفتند بفرما وکیل شو
    من خبر دارم کیانی که قبول شدند
    حدود یکسال است شبانه روز مطالعه می کنند و تست نیزنند و ….

    1. سلام
      جناب حجتی لطفا اطلاعات غلط ندهید . بنده با نمره ۵۶۰۰قبول نشدم. شما فکر میکنید هر ادعایی میکنید مسکوت باقی خواهد ماند؟خیر اینطور نیست. ما که اینده طرح تسهیل را نمیدانیم ولی گذشته خدمات کانون وکلا را که دیدیم. غیر از انحصار و دریافت هزینه های سنگین از داوطلب و بیکاری دانشجوی حقوق ، عایدی دیگری نداشت.پس اجازه دهید مجلس محترم کارش را ادامه دهد و ماهم پشتیبان مجلس محترم هستیم

        1. خواهش می کنم اقا سید این شخص بنام امیرحسام ازین تازه به وکالت رسیده هاست که فکر کرده خبریه هی میاد با بقیه کلکل، دوتا حرف حساب نداره….

  6. آقای حجتی من قبول نشدم ولی حاضرم باشما در مورد مسائل حقوقی بحث کنم ببینیم کی برنده میشه.. پس لطفا ….

  7. ا اون ازمون سخت و پرونده محور تون که خود اساتید هم از پس سوالاش با اون مدت کم بر نمیان چه انتظاری دارید شاید اگر سوالات رو جلوتون بزارن شما که مدعی هستید با اون تایم کم ۱۰ نشید چون هر کس توی بک با حداکثر دو درس قوی هست بعد واقعا از فارغ التحصیلی که فقط مطالعه داشته انتظار ۲۰ رو دارید انصاف خوب چیزیه
    دیدگاهتان را بنویسید

  8. اینکه زیر ۵ قبول شده بخاطر سختی سوالات بوده که بعضی اساتید هم قبل از اینکه پاسخنامه رسمی بیاد به اشتباه جواب دادن . اگه سوالات مثل آزمون وکالت سال ۹۰ ، ۹۱ الی ۹۵ بود با زیر ۲۰ درصد کسی قبول نمیشد . چرا یک دعوایی پیش بیاد یک شخص متوسط از نظر مالی نتونه وکیا بگیره . حق الوکاله باللاست اما تعداد وکیل زیاد بشه منصف تر میشه . هیچوقت هم آزمون بدون داوطلب نمیشه امسال صد هزار نفر مردود شدن جای ده هزار نفر قبول شده دانشجویان ترم شش امسال که سال بعد ترم هشت میشن میان امتحان میدن با این حساب هر سال حداقل صد و ده هزار داوطلب برای ازمون وکالت هست . پس جایی برای بحث نمیمونه جز لجبازی

  9. حجتی تو باید از اسکودا بری کنار….، تا الان هر نقشه ای برای طرح تسهیل کشیدی باطل شد،،نقشه هات ۱. طرح سوالات غیر استاندارد در سال ۱۴۰۲ . ۲. به تعویق انداختن آزمون ۱۴۰۱ که باید برگزار بشه۳.حذف سهمیه ایثارگران از طریق سازمان سنجش۴.راه انداختن بوق و کرنای بدون دلیل و مجرمانه در جهت از بین بردن طرح تسهیل و………..خجالت بکش مرد!!میزان سواد وکیل از طریق آموزش علمی و عملی در دوره
    کارآموزی تعین و مشخص میشه!!! !

    1. دروغ تا به این حد، اسم سه نفر رو بفرمایید که با این نمرات قبول شدند ، من با اینکه اصلا نخوندم و منفی هم نداشتم قبول نشدم
      سید که دروغ نمیگه

  10. اینایی ام که الان وکیلن واستاددانشگاه هشتاد درصدشون سواد ندارن. چرا زورتون داره ظرفیت کمی بره بالا. خب هرکی سوادش وقدرتش بیشترباشه پرونده های بیشتری میگیره

    1. مادانش آموخته های رشته حقوق :
      پیشنهادمیدیم به وکلایی که مخالف طرح تسهیل هستن وهمچنین رییس کانون وکلابیاین تو امتحان شرکت کنید نمره هاتون روببینیم وبفهمیم که چند مرده حلاج اید
      وبعددیدن نمراتتون تاسف بخوریم که چه کسایی شدن تصمیم گیرنده برای دیگران

  11. آقای حجتی اولا شما سال ۸۳یا ۸۴ در آزمون شرکت کردین و قبول شدین با اون سوالای نص محور که اگه الان از همون سوالات طرح بشه همه ۲۰میگیرن،فک کنم همه سوالات ۱۰ سال پیشو دیدن راحتو نص محور…
    دوما وقتی آزمون سخت بشه مشخصه نمرات میاد پایین ولی همین نمره پایین هم ارزشش بیشتره…
    سوما بس کنین این انحصار گری رو واقعا ظلمه به این
    مردم…
    و اما در آخر من حاضرم هر گجا که شما میگین باهاتون بحث فقهی و حقوقی و اصولی کنم رو در رو …
    تمام.

    1. من هم حاضرم مثل دوست عزیز در مناظره ای و رو در رو با تک تک اعضای کانون مباحث فقهی و حقوقی کنم و منتشر کنیم و قضاوت رو بسپریم به مردم

  12. سختی و غیر استاندارد بودن سوالات به کنار جواب ازمون اشتباست هیچکس کارنامه واقعیش نیست حق خیلیا پایمال شده

  13. سلام و احترام، ،، بخشی از حرفهای ایشون درسته ولی توش کرم داره ،،، بنده در جریان امور وکالت هستم متاسفانه چه آلوده هایی وارد حوزه وکالت شدن ،،، کلی شان وکالت رو پایین آوردند ،،، و بعضیا از وکلای قدیم هم اصلا فرصت به جدیدا نمیدن و چه حق الوکاله هایی از موکلین با دوز و کلک و دروغ میگیرن آدم با دیدنشون چندشش میشه پول زیادی خوردن …، متاسفانه آشنا هم هستن ،، هیچ راه حلی هم نداره ،، اصلا نمیشه بهشون گفت کارت اشتباهه ،،، روح همتون شاد کجایید بیایید ببینید جنابان، عدل، امامی، ‌کاتوزیان ، شهیدی ، گلدوزیان ، آزمایش،،،، فریاد( معذرت درد دل بود🌹)

  14. کلا این افرادی که ساز مخالف می‌زنند به جهت ترس وحشت از حیث منافع شخصی و درآمدهای باد آورده در کانال وکالت میباشد. این همه جوان تحصیل کرده حقوق باید بیکار و ویلان بگردند که آقایان منفعت طلب آرامش کذایی داشته باشند .والا بحث نمره کم یا زیاد بهانه ای بیش نیست .

  15. درود بر طراحان طرح تسهیل !!! چنین قانونی برای نهاد وکالت !؟! فاع از جان و مال و ناموس مردم به عهده چه کسانی است ؟!

  16. سلام
    من تمام سوالات رو در حد پنجاه درصد با اطمینان کامل زدم.
    یعنی صد در صد با اطمینان زدم
    حالا توی نتیجه فقط جزا و کیفری پنجاه درصد زده و بقیه رو منفی ۸
    با همون اطمینانی که جزا و کیفری رو زدم و نمرشو اوردم با همون اطمینان بقیه رو زده بودم…خدا ازتون نگذره که شدیم قربانی مافیای شما…زندگیمو تلخ کردین خدا زندگیتونو تلخ کنه..کی بشه ان‌شاءالله شماهارو هم…
    آبروم پیش خاندام رفته از بس خوندم قبول نشدم خدا آبروتونو حراج کنه بحق قلب شکستم..

    1. باهات موافقم من قبول شدم ولی تجارت رو من با اطمینان ۵۰ زدم تو کارنامه زده ۱۳ بقیه رو ۵۵ تا ۶۰ زدم کارنامه همش ۴۰ و ۳۵ زده با هیچ منطقی هم نمیتونم خودم رو قانع کنم اخه با کلید خودشونم چک کردم پ چرا باید اینجور باشه

    2. باهاتون همدردی میکنم درصدهای من هم همین جوری بود . مشاور چتردانش هم بهم گفت با این درصدها قبولم اما وقتی نتایج اومد یه درصدهای دیگه ای واسم تعیین کردن مثلا کیفری رو که بالا زدم و همه سوالات رو تک تک جوابشون رو پیداکردم ومطمئن شدم درصد بالا زدم رو آوردن (۵-) دادن یا جزا همین طور واسم خیلی جای سوال بود با چه روشی به سوالا پاسخ دادن یا درصد ونمره کدوم نورچشمی (با دادن پول کلان مجوز میخرن) با درصد ونمره من جابجا کردن .میگن اعتراض کنید اما جواب اعتراض رو نمیدن و….

  17. مطمنا اونایکه جزوه هزار نفر اول هستن قبول شدگان موسسه های پول اور شما هستن که بهشون تقلب دادین.چرا اکثرا تراز بالا ها از موسسات شماها قبول میشن کدام روستا زاده که در موسسه های شما شرکت نکرده نمره بالا اورده.نون موسسات انتشارتون تخته شده؟نون موسسات اموزش و تقلب تون تخته شده؟شما ها یک عمر به سیستم قضایی کشور خیانت کردین ومسبب انحرافات اخلاقی سیستم قضایی شدین.الان ازمون بدین اون ۵ رو هم نمیارین

  18. قوه قضاییه باید به فوریت طرحی برای اصلاح طرح تسهیل ارائه بده وگرنه وکالت به طور کامل نابود خواهد شد

  19. آقای محترم بفرمایید امسال در آزمون شرکت بفرمایید شما میانگین دو بزن…..شما بدون تسهیل ما تسهیل

  20. این همه حرف فشاراوردن فقط بخاطر بنگاه اقتصادیشونه فکراین همه جوانو که تمام درهای جامعه روروشون بستن جوان مردمو مشغول‌ کنن با دانشگاه بعدم بگن خدا نگهدار چرا بی سواد توهین به جوانا میکنن خودشما چجور وکیل شدی اون دوران شمام اینجور بود تمام جوانارو نا امید کردین از زندگی

    1. بخدا همینطوره یه مثال ساده براتون میزنم وقتی تحلیل سوالات رو نگاه کردم به عنوان مثال درس تجارت یارو استاد موسسه مشاهیر بود که تحلیل میکرد یه برد یا همون تخته داشت که که برای بچه های موسسه مشاهیر گذاشته بود اطلاعاتی که تو برد بود رو به بچه ها داده بودند و گفته بودند همین ها رو بخونید از ۲۰ سوال تجارت ۱۸ تاش تو همون یه برد بودش از کجا میدونستن از همین سوالا ۱۸ تاش میاد فقط یه برد ساده اگه اینا سوالا رو نمیفروشن پ جریانش چیه برید تحلیل درس حقوق تجارت رو ببینید نگید فلانی برا خودش چیزی گفت چرا به اینا رسیدگی نمیشه منی که شهرستانیم پولشو ندارم سوالا رو بخرم چه گناهی کردم به خودم افتخار میکنم که با این همه نابرابری و تونستم قبول بشم برید نگاه کنید تحلیل رو

  21. با سلام.جناب آقای رییسی،جناب آقای قالیباف و نمایندگان محترم ،شما رو به خدا فکری به حال ما دانش آموختگان حقوق بکنید،به خدا بعد ۴ سال درس خوندن و دانشگاه رفتن، با اون سوالات نجومی،فقط وکالت هم انحصاری میشه،بنده حقیر ۵ ساله که دارم شرکت می کنم اما به خاطر غیر استاندارد بودن سوالات نتونستم قبول بشم،امثال من زیادن،شما رو به خدا اقدام کنید،نگذارید وکالت هم در انحصار عده ای معلوم الحال قرار بگیره. با تشکر.

  22. در هر حال مسئولان باید تابع قوانین مجلس بوده و اطاعت کامل نمایند .وکیلی که نمی‌داند اطاعت از قانون جمهوری اسلامی واجب است به چه دردی میخورد
    بعد از اتمام تحصیلات در گروه علوم پزشکی ؛که با جان مردم سر و کار دارد ؛ هیچگونه امتحانی برای شروع بکار در مطب و یا کلینیک ها برگزار نمی‌شود بنابراین شروع بکار وکالت هم که رتبه ای پایین تر از گروه پزشکی دارد ؛ نباید اجبار به برگزاری امتحان باشد .
    به امید حذف آزمون وکالت

  23. جرگه سراب گونه وکالت رو خیلی خوب آمد😁ممنونم که اسباب شادی و نشاط ما رو با این لفظ بازی ها فراهم میکنید

  24. با سلام و درود جناب حجتی به نظر می رسد شما نگران بازارخودتان هستید ، در غیر اینصورت قانون خیلی شفاف است میانگین نمره یک درصد اول و سهمیه ها هم با یک نمره پائین تر ، تنها موضوعی که با قبل از قانون تغییر کرده ،بیرون آمدن از انحصار است یعنی هر داوطلبی که حد نصاب نمره قبولی بیاورد جدای از سهمیه بندی استان پذیرفته می شود ودرست هم همین است چون رقابت پیش می آید و قیمت‌های کاذب بعضی از عزیزان شکسته می شود آنوقت همه ملت می توانند وکیل داشته باشند ودرنتیجه اطاله دادرسی کم می شود

  25. ببینین من امسال از استرس همین ازمون کوفتی وکالت دچار رفلاکس معده به مری شدم …نمیدونم چی شماها از جون امثال ما بی گناه ها میخواین!!! اون طراحان سوال … که باعث روانپریشی ۱۱۰ هزار نفر میشن هرسال …چطور میخواین جوابگو داوطلب بشین !!! وقتی میزارین یه قاضی شرکت کنه تو ازمون وقتی میزارین رتبه ۱ بیاد سرجلسه فقط فقط به خاطر گرفتن هزینه ثبت نام …هر کی میزارین بشینه و تراز بره بالا همین مصیبت هارو بوجود میارین ..الانم انقد نگو نمره و فلان خودت مگه کی بودی و چیشدی😐

  26. بزارید هر چی میتونن وکیل بگیرند بلاخره باید یه جا سر آدم به سنگ بخوره فکر کردید حالا می‌آیید پول پارو میکنید😁😁😁

    1. سالهاست که امثال جنابعالی وکیل هستید چه گلی به سر وضعیت قانونگزاری و عدالت و اخلاق در این مملکت زدید .بزارید دهن باز نکنیم وگرنه همه می دونن پشت این ویترین بزک شده ی شماها چه مارهای خوش و خط و خالی به کمین نشته اند.

  27. اقای وکیلی که ادعامیکنی نگران حرفه وکالت هستی میدونی اگه امسال تو که به فارغ التحصیل های متقاضی وکالت این طور بر خورد میکنید با اونا بحث حقوقی بکنید میفهمید که چیزی از حقوق نمیدونید وفقط ادعا دارید .پس بی زحمت تو کار مسیولین دلسوز دخالت نکنی .امسال تو فقط فکر جیبا شون هستن .

  28. جناب حجتی جهت تکمیل …. که فرمودین ،میخوای نوشابه براتون باز کنم،واقعا نتیجه امروز وضعیت اقتصاد این مملکت حاصل کار ونظر کسانی است که قانون تسهیل را تصویب کردن،واله خوش به حالت …

  29. چه حرف ها ! اساسا کسی که لیسانس حقوق می گیرد باید بره کارهای حقوقی رو عملا تجربه کند بعد یک دوره بشه وکیل !! این چه مسخره بازی است که آزمون بدهند !! چندین سال آدم ها رو بخاطر پذیرش کم تا بازار کار بقیه کساد نشه پشت میله های آزمون گذاشته آید باز هم نق می زنید الان مجید سطح نمره پایین بود آقا خودت بیا آزمون بده می تونی نمره ۵ بگیری بلانسبت همه این مردک و کانون سوالات را به گونه پیچانده بودند که حتی خودشون جواب را بلد نبودند !! مرده شور آزمون نان را ببرد !! وقتی سوالات غیر استاندارد سطح نمره پایین می آید تازه یک داوطلب مگر چه گناهی کرده باشید این همه قانون بداند !! مگر وکلای حاضر بلدند همه کتاب رو نگاه می کنند به عنوان منبع مگه آدم مغز خر خورده بره حفظ کنه !! بساط مسخره بازی رو جمع کنید مرحبا به مجلس

  30. اما حقیقتاً افرادی در جامعه هستند که رشته تحصیلی خود را از ابتدا خوب انتخاب نکردند و الا به درد این حوزه می خوردند.

  31. به نام خدا
    با سلام به محضر آن مسئولینی که به اجرای قوانین برای قانون بودن آن احترام میگذارند و برایشان فرقی ندارد که منافع شخصی خود یا تیمشان از آن قانون متاثر میشود یانه ؛ لذا جناب حجتی که چنین ادعایی دارید که وای به حال مردم با این وکلای جدید و حرفهای فرافکن ؛ خداییش ما حاضریم یه آزمون برگزار کنند و شماها که خیلی ادعاتون میشه شرکت کنید ببینیم اگه ۵ گرفتید خیلی مردی !!!!
    آقای حجتی رزق و روزی را خدا حواله میکند مطمئن باشید شما و همفکرهای شما اگر تمام بازار کار را هم انحصار کرده باشید بیش از آن رزقی که خداوند برایتان مقدور کرده نخواهید برد اگر هم با ترفند های مختلف بردید مطمئن باشید پول دوا و دکتر خواهد شد ؛ اینقدر برای اشتغال جوانان سنگ اندازی نکنید .

    1. دم مجلسی ها گرم کانون باید انحصارش شکسته بشه تا درس عبرتی بشه برای کانون تا با آینده جونای تحصیل کرده و بیکار بازی نکنند حرف مجلس بعنوان نهاد قانون گذاری فصل والخطاب

  32. وکلای عزیز و کسانی که مخالف قانون تسهیل هستن خواهشا نگران این مسءله نباشین که افراد کم سواد حقوقی کانون و مرکز رو پر می کنن و وکالت هم با پذیرش زیاد افراد، اشباع میشه
    بدونین اونایی که ظرفیت نخواهند داشت برای وکالت چه از باب سواد باشه چه از باب توانایی دیگه. اینا که نمیتونن بخوبی کار رو پیش ببرن و در نتیجه لنگ میمانن و بازم هم راه برای اونایی که ظرفیت خوبی و سواد خوبی دارن برای همیشه باز است و جاشون محفوظ
    پس اونایی نگران باشد که ظرفیتشون برای ادامه این شغل مناسب نیست
    بنظرم اینهمه جدال و بحث حتی پیش مسولین و بانیان این امر بیهوده و کاملا بیجاست

  33. با سلام و عرض ارادت حضور عزیزان جامعه حقوقدانان و دانش آموختگان حقوق،
    بنظر بنده،این انحصار باید از بین برود،چرا باید حجتی مدعی اینقدر …. باشه ،تا اینگونه ….. بکنه،فقط یادآور میشوم،چند سال قبلت را به یاد آور که تا این حد ….،اما این اعتماد به نفس کاذب بدجوری زمینت میزند

  34. این نمایندگان محترم فقط یه جهت مثبت قضیه را دارن می بینند،۱۰جهت منفی قضیه نمی بینند.بخدا این نمایندگان عامداً یا جهلاً دارن ریشه به پایه نظام می زنند،آخه یه آدم امی هم میدونه فرد غیر متخصص نبودش بهتر از بودش هست،تنها موافقین،کسانی هستند که بدلیل پایین بودن سواد علمی امیدی به قبول شدن ندارند می باشد.

  35. سوالاتی که شما در دهه هفتاد باهاش آزمون وکالت قبول شدی یا سوالات سال ۸۰ ، ۸۱ رو الان از داوطلبان آزمون می‌گرفتند همه ۱۰۰هزتذ نفر با درصد های بالای ۵۰ قبول میشدن
    وبرعکس شما و همکاراتون بیاید سوالات آزمون امسال رو جواب بدید اگه تونستید بالای ۵۰ بزنید پس همه حرفهای شما درسته

  36. شکسته شدن انحصار با نمره ۵ نیز ارزش دارد و این آزمون با سئوالات خاص نمیتواند بیانگر تعیین سطح سواد و علم باشد کدام وکیل بدون تجربه حداقل پانزده ساله میتواند ادعا کند که بسیار میداند ؟ وقتی پروانه وکالت میشود انحصاری ، موکل بیچاره هرچه بگویند باید بپذیرد اما با افزایش تعداد ، رقابت بیشتر و عدالت محقق میشود حتی بااین منوال تعداد داوطلبین نیز بیشتر میشود الا به اینکه اشباع شود ، به امید آنروز .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا