دیدگاهویژه

مسئولین انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ را موکول به پذیرش آیین نامه‌ جدید لایحه استقلال کرده‌اند

وکلاپرس- وکیل زهرا برومند در واکنش به عدم انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ در روز گذشته، از فشار های وارده بر نهاد وکالت خبر داد و به نوعی از علت عدم انتشار آگهی آزمون وکالت سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس، آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ طبق وعده سخنگوی اسکودا می بایست تا دوشنبه (۲۷ دی ۱۴۰۰) در سایت سنجش قرار می گرفت، اما در نهایت نه تنها آگهی آزمون منتشر نشد، بلکه مسئولین نیز هیچ واکنشی نسبت به این قضیه نشان نداده و سکوت پیشه کرده اند.

در همین زمینه وکیل زهرا برومند، عضو کانون وکلای قم، در پستی اینستاگرامی شرط انتشار آگهی و برگزاری آزمون وکالت را تبعیت از دستور قوه قضاییه مبنی بر اجرای آیین نامه جدیدالتصویب لایحه استقلال ۱۴۰۰ (مصوب آخرین روزهای حضور ابراهیم رییسی در قوه قضاییه) اعلام کرد.

این فعال صنفی حرفه وکالت در حساب رسمی خود در اینستاگرام پیرامون مشکلات پنهان در برگزاری آزمون وکالت نوشت:

استقلال یا عدم استقلال

مسئله کانون وکلای دادگستری در این روزهاست…

برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ را ماه هاست در برنامه داریم اما شرط کرده اند بگو آیین نامه ۱۴۰۰ را عینا اجرا میکنی وگرنه نمی توانی حتی آگهی آزمون منتشر کنی چه برسد به برگزاری آن …

آیین نامه لایحه استقلال مصوب رئیس قوه قضائیه ۱۴۰۰ مقرره های زیادی خلاف قانون و خلاف خود لایحه استقلال دارد …

عضو کانون وکلای دادگستری بودن قطعا زیباست اما کانون بدون استقلال با نهاد موازی که اداره ای زیر مجموعه قوه قضائیه است
هیچ فرقی ندارد ..خودمان را گول نزنیم …

پست اینستاگرامی زهرا برومند
پست اینستاگرامی زهرا برومند

به نظر می‌رسد در صورت صحت این قضیه و با توجه به عدم انتشار آگهی آزمون وکالت، ضرورت دارد هرچه سریعتر رییس اسکودا یا سخنگوی این اتحادیه درباره این آزمون و سنگ اندازی‌های احتمالی شفاف‌سازی کنند.

لازم به ذکر است اسکودا روز گذشته منابع آزمون وکالت ۱۴۰۰ را منتشر کرد که تقریبا تنها تفاوت آن با سال های گذشته، افزوده شدن دو منبع حقوق اساسی و متون فقه به منابع آزمون است.

‫۸ دیدگاه ها

  1. درود بر نهاد مقدس وکالت باید زیر بار زور یه تعداد زورگو نرفت و کانون ها باید شخصا و جداگانه نسبت به برگزاری آزمون اقدام کنند

  2. وکیلی که استقلال نداشته باشه وکیل نیست در بهترین حالت میشه کارمند قوه…

    1. حال که با تمام قوا ,مقننه مجریه و قضائیه
      آمده‌اید دیگر کانون را با خاک یکسان کنید رحمی به ملت و داوطلبان چشم به راه کنید خواهشا

  3. احسنت خانم وکیل. افرین. مرگ خوبه ولی برای همسایه. شما اگر اینقدر در آتش استقلال ذوب شدی چرا دسته جمعه در اعتراض به خدشه دار شدن استقلال کانون پروانه تون رو تودیع نمی کنید و در کنار داوطلبان باشید تا استقلال خدشه دار نشه؟؟؟بیاید بیرون و تا همه با هم این حرکات رو محکوم کنیم نه اینکه شما درامدهای میلیاردی خودترو داشته باشی و بگین که آیا شما ترجیح میدین در یه کانون بدون استقلال وکیل بشین؟شماها ککتون هم نمی گزه و بیچاره داوطلبی که فکرمی کنه شما واقعابخاطر مصالح اون این حرفهارو می زنید. التماس تفکر

  4. همیشه ما داوطلباییم که باید قربانی بشیم اونایی که دارن واسه این قضیه خوشحالی میکنن همونایی هستن که درس نخوندن و از این تعویقا خوشحالند

  5. چه بخواهیم و چه نخواهیم، در ایران و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی و قوانین و مقررات مربوطه زندگی و فعالیت داریم، قوه قضائیه نهاد اجرایی و نظارتی بر امر عدالت و قضا در کشور است و وکالت هر چند نهادی عمومی و خصوصی است اما جدا از امر عدالت و قضا نیست، لذا لازم است تا با حفظ استقلال در دفاع از اصحاب دعوی و جامعه، مسوولین کانون های وکلا و اعضای آن با قوه قضائیه و دادگستری استان ها تعامل و هماهنگی مثبت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا