اخبار کانون ها

انتشار آگهی اختصاصی کانون وکلای دادگستری مرکز در آزمون وکالت ١۴٠٢ در ساعات پایانی مهلت ثبت نام

وکلاپرس– کانون وکلای دادگستری مرکز در ساعات پایانی مهلت ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲ آگهی اختصاصی این کانون را منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، آگهی اختصاصی

طبق آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ ثبت نام در آزمون وکالت ۱۴۰۲ از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۲ اردیبهشت مهلت داشت که این زمان به مدت ۵ روز دیگر (۲۷ اردیبهشت) تمدید شد.

طبق بند ۶-۱۲ این آگهی، داوطلبان قبل از ثبت نام میبایست آگهی اختصاصی کانون متبوعی که قصد فعالیت و اشتغال در آن حوزه را دارند مطالعه و سپس اقدام به ثبت نام کنند.

در بند ۶-۱۲ آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ آمده است:

۱۲-۶- متقاضیان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانونها در سایت اختصاصی آنها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون آگاه شوند. زیرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ویژگیهای اقلیمی و اجتماعی آنها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای متقاضیان ورود به آن لازم الاتباع است.

اگر چه پیش از این تلویحا در خصوص شرایط اختصاصی کانون مرکز در آزمون وکالت ۱۴۰۲ مطالبی عنوان شده بود، اما با انتشار دیر هنگام آگهی رسمی این شرایط (۴ ساعت مانده به اتمام مهلت ثبت نام) انتظار می رفت مهلت ثبت نام تمدید یابد!

در هر حال آنچه در آگهی اختصاصی کانون مرکز برای داوطلبین متقاضی شرکت در آزمون عنوان شده است تنها در خصوص امکان شرکت وکلای پایه یک دادگستری در این آزمون است و در خصوص شرایط سنی و … تصمیم گیری نشده است.

بیشتر بخوانید:

بند١١-۶ آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی کانون های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران سال ١۴٠٢ منتشره توسط اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)به موجب بند ١٢-۶ این آگهی در مورد کانون وکلای دادگستری مرکز به نحو ذیل تخصیص یافت:

وکلای پایه یک دادگستری عضو کانون های وکلای دادگستری منعی جهت شرکت در آزمون وکالت ١۴٠٢ ندارند.

این اشخاص به شرط انصراف از پروانه پایه یک پیشین خود پس از قبولی در این آزمون، کارآموزی آنها مثل سایر پذیرفته شدگان این آزمون براساس آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ٠٢/٠۴/١۴٠٠ خواهد بود.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

‫۵ دیدگاه ها

  1. اقای باسواد که حرف از علم وسواد میزنی اگه جای انیشتین بودی ویک چیز اختراع میکردی فکرکنم خودتم تحویل نمیگرفتی .به قول دوستمون که فرمودن با یه تست زدن که سواد معلوم نمیشه کاملا حرف منطقی زده.وکالت چیزی هست که حتی نیاز به یه امتحان تستی باسوالات قلمبه چلمبه که ده دقیقه بعد به کسی که سوال را طرح کرده بدی خودش نمی تونه جواب سوالاتش را بده .وکالت فقط تجربه میخواداونم در دوره کاراموزی که میگذارن کافیه من به خدا دیدم طرف وکالت قبول شد هیچ تو بارش نبود تو دوره کاراموزی وبعدش حالا شده برای خودش یه ابرقدرت.وکیل باید قدرت استدلال داشته باشه توخیلی کشورها که امتحان نمیگیرن ..

  2. به نظرم حضرات اشتباه می کنند!
    یک حرفه ای که با جان و مال مردم کار داره نباید آزمونش به صورت تستی باشه!
    باید آزمون به صورت تشریحی و تحلیلی باشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا