اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای مرکز: امیدوارم تا قبل از ۳ خرداد بتوانیم خبر خوش اصلاح مقررات کارآموزی را بدهیم

وکلاپرس ـ رئیس کانون وکلای مرکز در جمع پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد تا پیش از برگزاری آزمون مرحله اول کارآموزی وکالت، مقررات مربوط به ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال اصلاح شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، دکتر بهنام حبیب زاده مومن، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، با حضور در جمع کارآموزان دوره چهارم ورودی ۱۴۰۲ در کانون وکلا ضمن تشکر از زحمات اعضای کمیسیون کارآموزی و نایب رئیس کانون برای تسریع در شروع دوره کاراموزان جدید گفت: اگر دوره شما یک سال زودتر شروع شد مرهون تلاش‌های اعضای محترم هیات مدیره وهمکاران در حوزه کارآموزی می باشد.حضور و پذیرفته شدن شما را به عنوان کارآموز که شغل شریف وکالت را انتخاب کردید، تبریک عرض می‌کنم. شغل وکالت با عدالت و حق گستری در جامعه ودادرسی عادلانه مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

وی خطاب به کارآموزان گفت: دوره کارآموزی بسیار ارزشمند است. به جایی پا گذاشتید که قدمت بسیاری دارد. کانون وکلا بیش از ۹۰ سال در کنار دستگاه عدالت قضایی بوده و دفاع از شهروندان را تخصصی و علمی وبا شایستگی پیگیری می‌کند.

داشتن وکیل دادگستری حق بنیادین بشری است

حبیب زاده مومن در ادامه تاکید کرد: دادرسی بدون حضور وکیل اساسا معنا ندارد. اگر در اسناد بین‌المللی، میثاق بین‌المللی مدنی و سیاسی، اعلامیه جهانی حقوق بشر، اسناد داخلی و قانون اساسی مشاهده کنید، داشتن وکیل دادگستری به عنوان حق بنیادین بشری پذیرفته شده است. هیچ دادگاهی در دنیا نمی‌تواند اعلام کند که دادرسی بدون حضور وکیل اعتبار دارد .حضور وکیل پروژکتوری است که به دادرسی عادلانه جان می‌ بخشد. اگر وکیلی، در تراز کانون و دارای شایستگی شخصی، اخلاقی، علمی و تخصصی باشید ما به شما افتخار خواهیم کرد و دستگاه عدالت قضایی هم، در تراز بالاتری قرار خواهد گرفت.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: در دوره آموزشی به صحبت‌ها ونکات ارزشمند اساتید توجه کنید و تلاش می‌ شود به صورت کاربردی علم حقوق و وکالت را به شما آموزش داده شودوانشاالله این اتفاق به بهترین نحو رخ بدهد.

این مدیر نهاد وکالت تاکید کرد: در کنار کانون وکلا باشید. استقلال نهاد وکالت به حضور، شجاعت و حمایت شما وابسته است. ارتباط خوبی با کانون وکلا داشته باشید. همکاران ما کنار شما خواهند بود تا مشکلات شما را حل کنند.

اصلاحات مقررات کارآموزی در دفتر رئیس قوه قضائیه است

وکیل دادگستری بهنام حبیب زاده درباره اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال نیز گفت: از خردادماه سال قبل هیات مدیره مصوبه‌ای داشت که این آیین نامه اصلاح شود. معتقد هستیم کارآموزی سهل تر و عمل گرایانه دیده شود تا کارآموز وکالت بتواند در کنار کارآموزی، پرونده هم بگیرد.

رئیس کانون وکلای مرکز افزود: اصلاحات پیشنهاد داده شده در معاونت حقوقی تایید شد و در دفتر ریاست محترم قوه قضاییه است. پیش بینی می‌کنیم این اصلاحیه بزودی ابلاغ شود وما پیگیر موضوع هستیم. امیدوارم قبل از سوم خردادماه که زمان آزمون دوره اول پیش بینی شده، خبر خوبی را به شما بدهیم.

وی درباره اختصاص ده درصد ظرفیت انتخاب شهر کاراموزی گفت: قطعا هیات مدیره نگاه مثبتی خواهد داشت. این یک تصمیم خوب و شایسته در جهت کمک به کارآموزان خواهد بود. قطعا در زمان مقرر اطلاع رسانی خواهد شد و تصمیم نهایی در اختیار اعضای هیات مدیره است وهمکاران حسن نیت دارند تا اتفاقات خوبی برای شما رقم بخورد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا