نحوه فعالیت دفاتر وکلای دادگستری در محدودیت های کرونایی

وکلاپرس- پس از اعمال محدودیت های شدید برای کنترل شیوع بیماری کرونا، وضعیت دفاتر وکلای دادگستری از حیث انطباق با گروه بندی های شغلی اعلام شده و نحوه فعالیت دفاتر وکلای دادگستری با ابهاماتی مواجه است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به ریاست رییس جمهور از روز شنبه اول آذرماه ۱۳۹۹ صرفا مشاغلی که در گروه یک قرار دارند مجاز به فعالیت خواهند بود.

هرچند مشاغل گروه یک چند روز قبل از اعمال محدودیت ها مورد بازنگری قرار گرفتند و توسعه یافتند ولی باز هم در تطبیق دفاتر وکلای دادگستری با مصادیق آن ابهاماتی به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مشاغل گروه یک که در مناطق با وضعیت قرمز مجاز به فعالیت هستند شامل موارد ذیل می شود:

به نظر می رسد ضروری است که کانون های وکلای دادگستری در مناطق با وضعیت قرمز مکاتبات لازم را با مراجع مجری محدودیت های کرونایی جهت احراز شمول گروه یک نسبت به دفاتر وکلای دادگستری انجام بدهند و مراتب را رسما اعلام کنند.

دفاتر اسناد رسمی هم با دستور رییس سازمان ثبت اسناد کشور مجاز به فعالیت به صورت زوج و فرد (با توجه به شماره دفتر اسناد رسمی) اعلام شده اند.

هرچند به جهت استقرار خیلی از دفاتر وکلای دادگستری در مجتمع های تجاری و اداری، تعطیلی این مجتمع ها تبعا موجب اختلال در فعالیت آنان خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل