نتایج آزمون وکالت کانون وکلا و آزمون فوق‌العاده مرکز وکلا ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد

وکلاپرس- معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه درباره معیار مصوب مجلس درخصوص نتایج آزمون وکالت اطلاعیه صادر کرد و از اعمال معیار تراز برای این آزمون‌ها خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در اطلاعیه ای از اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری و آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضائیه بر اساس نمرات تراز شده در روز های آتی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

با توجه به لازم الاجرا شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و استفسار به عمل آمده از مجلس شورای اسلامی، معاونت حقوقی و امورمجلس قوه قضاییه اعلام کرد:

نتایج آزمون بر اساس معیار ارائه شده توسط مجلس و بر مبنای میانگین وزنی نمرات تراز شده توسط سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

معیار اعلامی برای تمامی آزمون‌های وکالت اعم از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، کانون وکلای دادگستری و کانون کارشناسان رسمی لازم الاتباع است.

در قانون استفساریه مواد ۳ تا ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار آمده است:

آیا منظور از عبارت «امتیاز میانگین نمرات» در مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی، میانگین وزنی نمرات تراز شده، مطابق شاخص های آماری در آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعمال می شود، است؟

پاسخ: بله، منظور از عبارت «امتیاز میانگین نمرات» در مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی، میانگین وزنی نمرات تراز شده، مطابق شاخص های آماری در آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعمال می شود، است.

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل