اخبار صنفیویژه

نامه شدیداللحن معاون امور شعب بانک ملی ایران درخصوص تخلف عدم پرداخت تسهیلات به وکلای دادگستری

حسن مونسان در نامه‌ای خواستار حداکثر مساعدت و همکاری شعب بانک ملی با وکلای دادگستری شد.

وکلاپرس- معاون شعب مدیر عامل بانک ملی ایران در نامه ای به رؤسای اداره های شعب این بانک بر تسهیل روند اعطای تسهیلات به اعضای صندوق حمایت وکلا تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، در پی اعتراض صندوق حمایت وکلا به عدم همکاری شعب در اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین بانک و صندوق حمایت، حسن مونسان (عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران) خواستار پیگیری فوری و ایفای تعهدات این بانک به وکلای عضو صندوق حمایت شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات تسهیلات خرید دفتر و تجهیزات برای وکلای دادگستری

طبق این تسهیلات برای وکلایی که در تهران هستند مبلغ وام خرید تجهیزات ۵۰۰ میلیون تومان و خرید دفتر ۱ میلیار تومان است و همچنین برای وکلایی که پروانه سایر استان ها و شهرستان‌ها را دارند، مبلغ وام خرید تجهیزات ۳۰۰ میلیون تومان و خرید دفتر ۵۰۰ میلیون تومان است.

گفتنی است بازپرداخت این وام ۵ ساله و با سود ۱۸ درصد است.

متن نامه به شرح زیر است:

تاریخ: ۱۴۰۰/۰۶/۳۰

شماره : د/۱۴۰۰/۹۱۱۲/۰۱/۶۸۷۷۰۹

روسای محترم ادارات امور شعب استان ها

موضوع : اعتراض شدید صندوق حمایت از وکلا و کارگشایان دادگستری از مشتریان تراز اول بانک در عدم همکاری تعدادی از ادارات امور در اجرای تفاهم نامه منعقده فی مابین

باسلام و احترام

پیرو نامه شماره ۲۵۸۱۸۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ در رابطه با ضرورت توجه و اهتمام ویژه در پرداخت تسهیلات موضوع تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک و صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری و الحاقیه شماره یک آن، ملاحظه می گردد ؛

علی رغم تاکید و توصیه های مستمر انجام شده برای در نظر گرفتن شرایط خاص بانک در حفظ و نگهداری منابع بسیار ارزشمند، همکاری مورد انتظار از سوی برخی از واحدهای بانک صورت نمی پذیرد و این موضوع به شدت مورد گلایه و اعتراض صندوق با منابع قابل توجه شده است.

لذا، از آنجاییکه معرفی نامه های پرداخت تسهیلات مذکور متناسب با میزان سپرده گذاری صندوق یادشده نزد بانک در چارچوب تفاهم نامه منعقده و الحاقیه آن به واحدها ارسال می گردد، شعب موظف اند ؛ در پرداخت تسهیلات مذکور حداکثر مساعدت و همکاری لازم را با وکلای معرفی شده معمول نمایند

بنابراین، شایسته است مراتب همکاری همه جانبه در کوتاه ترین زمان ممکن با صندوق حمایت از وکلا و کارگشایان دادگستری به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت فرمایند.

شایان ذکر است منبعد در صورت دریافت هرگونه گزارش ناشی از عدم همکاری و نارضایتی که منجر به خروج منابع از بانک گردد، مسئولین ذی ربط پاسخگو خواهند بود.

تاکید می گردد و چنانجه تسهیلات موضوع تفاهم نامه به اعضای معرفی شده تاکنون پرداخت نگردیده نسبت به ذکر علت عدم پرداخت مطابق فایل پیوست اقدام و ضمن پیگیری موضوع و تذکر لازم به منظور پر طرف نمودن موانع و ایفای تعهدات موضوع تفاهم نامه به واحدهای زیر مجموعه و از هر گونه اغماض نسبت به عملکرد ضعیف واحدهای تابعه و عوامل ذی مدخل در این خصوص اکیدا پرهیز نمایند.

نظارت و اهتمام ویژه جناب عالی بر حسن انجام أهم مورد انتظار است

حسن مونسان

 

بیشتر بخوانید: به هیچ وجه خدمات درمانی، تسهیلاتی و بازنشستگی صندوق حمایت وکلا مطلوب جامعه وکالت نیست

 

نامه شدیداللحن حسن مونسان درخصوص تخلف شعب در عدم پرداخت تسهیلات به وکلای دادگستری
نامه شدیداللحن حسن مونسان درخصوص تخلف شعب در عدم پرداخت تسهیلات به وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا