اخبار صنفیویژه

موضع‌گیری محتاطانه کانون وکلای مرکز درخصوص تعلیق وکیل نیلی و کیخسروی از حرفه وکالت

وکلاپرس- کانون وکلای مرکز در جلسه روز گذشته (۳۱ خرداد) هیأت مدیره کانون وکلای مرکز درخصوص تعلیق دو وکیل حرفه وکالت به موضع گیری در «پیش از دستور» بسنده کرد.

به گزارش وکلاپرس روز ۳۰ خرداد خبر تعلیق وکیل مصطفی نیلی و آرش کیخسروی از حرفه وکالت (به مدت ۲ سال و ۱ سال) توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران در رسانه‌ها منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

روز گذشته هیأت مدیره کانون وکلای مرکز در جلسه‌ هفتگی خود این مطلب را مورد بررسی قرار داده و علیرغم امکان صدور بیانیه در این زمینه، به موضع گیری در «پیش از دستور» بسنده کرد.

بیشتر بخوانید:

در متن صورتجلسه جلسه دیروز هیأت مدیره کانون وکلای مرکز آمده است:

«پیش از دستور هیئت‌مدیره ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به تمامی کارکنان و قضات شریف قوه قضاییه، آمادگی خود را جهت کمک به قوه قضاییه در جهت تحقق دادرسی عادلانه و وظایف مقرر در قانون اساسی اعلام داشتند.

هیئت‌مدیره هرگونه محرومیت وکیل از شغل وکالت خارج از چهار چوب ماده ۱۷ لایحه استقلال را نقض فاحش استقلال نهاد و کالت و وکیل دادگسنری اعلام و در آستانه هفته قوه قضائیه انتظار مشروع خود مبنی حفظ و احترام به استقلال وکیل را ابراز داشت.»

 اگر چه از جزئیات محتوای جلسه هیأت مدیره خبری در دست نیست، با این حال انتظار می‌رفت علاوه بر موضع گیری رسمی کانون وکلای مرکز یا دکتر جلیل مالکی در این باب، به کمیسیون حمایت برای پیگیری تعلیق وکیل نیلی و کیخسروی مأموریت ویژه داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا