اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

لطف‌الله سیاهکلی: باید مانند طرح پزشک خانواده برای خانواده‌ها داشتن وکیل را الزامی کنیم

وکلاپرس- لطف اله سیاهکلی ، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ، در جشن بزرگ بانوی مهر که به منظور تجلیل از بانوان وکیل مرکز وکلای استان قزوین برگزار شد بر ضرورت الزامی کردن وکالت تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از تابناک، دکتر لطف الله سیاهکلی با تاکید بر ضرورت الزامی کردن وکالت گفت: باید مانند طرح پزشک خانواده برای خانواده ها داشتن وکیل را الزامی کنیم.

سیاهکلی گفت: وکلا کار بسیار سختی دارند و بانوان وکیل سختی مضاعفی تحمل می کنند و دوشادوش قضات می توانند در امر تحقق عدالت و تدوین و تنقیح قوانین درست یاریگر جامعه و نهاد قانونگذار باشند.

ما نوکر حق هستیم و نه قانون

این نماینده مجلس گفت: باید از ظرفیت قانون برای احقاق حق استفاده کنیم و فراموش نکنیم هدف از اجرای قانون احقاق حق است و دچار این خطا نشویم که وظیفه ما صرفا اجرای قانون است چرا که این امر کافی نیست و وظیفه وکیل و قاضی احقاق حق مردم است.

سیاهکلی افزود: ما نوکر قانون نیستیم بلکه نوکر حق هستیم و البته قانون شکنی نمی کنیم اما اگر قانونی ظرفیت احقاق حق مردم را ندارد باید تغییر کند.

بیست درصد مراجعات مردمی مربوط به آرایی است که بر اساس قانون صادر اما حق مردم در آنها پایمال شده است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود بیست درصد مراجعات مردمی به دفتر من مربوط به آرایی است که بر اساس قانون صادر شده اما حق مردم در آنها پایمال شده و باید برای این موارد تدبیری اندیشید.

وی گفت: امور حقوقی با شرف و حیثیت انسان ها سروکار دارند و نهادهایی مانند مرکز وکلا با بهره مندی از توان ارزشمند اعضای خود نگذارند مردم به خاطر قوانین غلط آزار ببینند.

بیشتر بخوانید:

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در این باره افزود: یکی از اقدامات لازم برای بهبود وضعیت قانونگداری در کشور ایجاد ساختار دو مجلسی است که بی شک در تدوین قوانین درست و کارآمد موثر خواهد بود.

منبع: تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا