قوانین و مقررات وکالتویژه

دستورالعمل مهم دادگستری استان تهران درباره نحوه تعامل با وکلای دادگستری

وکلاپرس ـ رییس حوزه ریاست دادگستری استان تهران در قالب یک دستورالعمل، به رؤسای واحدهای قضایی سراسر این استان درباره نحوه تعامل شایسته با وکلای دادگستری دستوراتی داد.

به گزارش وکلاپرس، اسماعیل حسن زاده، معاون قضایی رییس کل و رییس حوزه ریاست دادگستری استان تهران در دستورالعملی به رؤسای کلیه واحدهای قضایی استان تهران رعایت و حفظ شأن وکلای دادگستری هنگام ورود به مراجع قضایی، بازرسی ایشان و تعبیه اتاق انتظار وکلا را خواستار شد.

در ادامه متن این دستورالعمل را خواهید خواند:

دستورالعمل دادگستری استان تهران درباره نحوه تعامل با وکلای دادگستری

رؤسای محترم کلیه واحدهای قضایی سراسر استان تهران

با سلام و احترام

پیرو دستورالعمل های قبلی در ضرورت رعایت شأن اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با مراجع قضایی و لزوم ساماندهی نحوه تعاملات با وکلا، کارشناسان و مشاوران و … که بر مدار قانون در روند، دادرسی دخیل بوده و با مراجع قضایی همکاری دارند، شایسته است نکات ذیل مورد توجه وافی قرار گیرد:

۱- ورود وکلا و کارشناسان و مشاوران محترم به واحدهای قضایی حتماً از گیت مخصوص و ویژه ایشان به عمل آید.

۲- در واحدهای قضایی که هنوز گیت ورودی ویژه برای ورود وکلا و کارشناسان و مشاوران تأمین نشده است،

اولاً: تلاش شود که در اولین فرصت ممکن اقدام شود.
ثانیاً، به محض احراز هویت و سمت وکیل یا کارشناس یا مشاور، ورود خارج از نوبت و خارج از صف عادی مراجعان صورت گیرد.

۳- نحوه برخورد و بازرسی و اعمال مقررات ورود و خروج در مورد وکلا و کارشناسان و مشاوران محترم به نحوی باشد که حتمأ شأن فردی و حرفه ای ایشان رعایت شود و توجیهات و تذکرات لازم نسبت به آموزش همکاران شاغل در بخش های ورودی (آقایان و بانوان) نیز به عمل آید.

۴- در هر واحد قضایی حداقل یک اتاق به عنوان اتاق انتظار وکلا و کارشناسان و مشاوران محترم تعیین شود تا تحت نظارت مدیریت محترم واحد فضایی در اختیار وکلا و کارشناسان و مشاوران قرار گیرد و اتاق مذکور مجهز به تجهیزات لازم نیز باشد.

۵- با توجه به اینکه کانون وکلای مرکز و مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه و کانون کارشناسان رسمی دادگستری آمادگی تعامل برای اجرای بهتر بندهای فوق را نیز دارند، لذا لازم است رؤسای محترم واحدهای فضایی نظرات و پیشنهادات و حتی معاذیر و نیازمندی های خود در این زمینه را به فوریت به حوزه ریاست دادگستری استان تهران منعکس نمایند تا اقدامات لازم به عمل آید.

اسماعیل حسن زاده

معاون قضایی رییس کل و رییس حوزه ریاست دادگستری استان تهران

بیشتر بخوانید:

بخشنامه دادگستری استان تهران درباره نحوه تعامل با وکلای دادگستری
بخشنامه دادگستری استان تهران درباره نحوه تعامل با وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا