اخبار قوه قضاییه

دستگیری یک وکیل قلابی که با جعل وکالت نامه از مردم اخاذی می کرد

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری مازندران از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل وکالت نامه در دستگاه قضایی از مردم اخاذی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: یک کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل وکالت‌نامه در دستگاه قضایی از مردم اخاذی می‌کرد، توسط ماموران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان شناسایی و دستگیر شد.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: با گزارش ارسالی از سوی برخی مراجعان به دستگاه قضایی استان، فردی که با جعل عنوان و معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری با استفاده از وکالت‌نامه قلابی مبادرت به کلاهبرداری و اخاذی از مردم می‌کرد، از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر شد.

این شخص با دروغ خود را به‌عنوان وکیل دادگستری معرفی کرده بود

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: بر اساس مدارک موجود در پرونده، اظهارات شکات و مال‌باختگان و تحقیقات ابتدایی، مشخص شد فرد مذکور به دروغ خود را به‌عنوان وکیل دادگستری معرفی کرده و با استفاده از اعتماد و بی‌اطلاعی برخی مراجعان و ظاهرسازی، مبالغ قابل توجهی را نیز به‌عنوان حق‌الوکاله و هزینه‌های دادرسی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مقام قضایی با بیان اینکه متهم در اظهارات خود به اتهامات انتسابی اقرار داشته است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری به دلیل عجز از پرداخت وثیقه با صدور قرار مناسب به زندانی معرفی شد.

وی تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی و جامع برای کشف زوایای دیگر این پرونده‌ها نیز در حال انجام است.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا