اخبار

عدم درج واقعی مبلغ حق‌الوکاله در نامه معاون اجتماعی دادگستری بوشهر به رییس کانون وکلای بوشهر

وکلاپرس- معاون اجتماعی دادگستری استان بوشهر در نامه ای به رییس کانون وکلای این استان یادآور شد عدم درج مبلغ واقعی حق‌الوکاله فرار مالیاتی و تخلف انتظامی محسوب می‌شود.

به گزارش وکلاپرس، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در نامه ای به رییس کانون وکلای بوشهر متذکر شد «عدم درج مبلغ و اطلاع موکل در قراردادها علاوه بر تخلف انتظامی، فرار مالیاتی محسوب شده و وکلا جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.»

بیشتر بخوانید:

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

  • رئیس محترم مرکز وکلاء، کارشناسان راهی و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان بوشهر
  • رئیس محترم کانون وکلاء استان بوشهر

موضوع: ابلاغ نامه به تمامی وکلاء جهت پیشگیری از هر گونه سوء استفاده

سلام علیکم

احتراما، با توجه به اعلام برخی از همکاران محترم قضایی و اداری اینکه در برخی قراردادهای منعقده فی مابین وکلاء و طرفین پرونده گاها مشاهده گردیده که وکلا مبلغ حق الوکاله را بدون اطلاع موکل خود به صورت غیر واقعی درج می نمایند که این امر در زمان اجرای حکم در اجرای احکام مورد اعتراض موکل وی قرار می گیرد.

لذا مقتضی است به نحو شایسته مراتب به وکلای محترم اعلام شود که در تنظیم قراردادهای منعقده علاوه بر قید مبلغ واقعی تمامی توافقات در قراردادهای منعقده درج شود.

شایان ذکر است عدم درج مبلغ و اطلاع موکل در قراردادهای فی مابین علاوه بر تخلف انتظامی، فرار مالیاتی محسوب شده و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند گردید.

مراتب جهت رعایت موارد معنونه در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ابلاغ به تمامی وکلاء و کارآموزان وکالت به حضور اعلام می گردد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

 

نامه معاون اجتماعی دادگستری بوشهر خطاب به رییس کانون وکلای بوشهر درباره عدم درج واقعی مبلغ حق‌الوکاله
نامه معاون اجتماعی دادگستری بوشهر خطاب به رییس کانون وکلای بوشهر درباره عدم درج واقعی مبلغ حق‌الوکاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا