آیین نامه

طرح ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش

تاریخ وصول: 1399/12/24

ماده ۱- وزارت آموزش و پرورش مکلف است از تاریخ ابلاغ این قانون نیروی انسانی مورد نیاز خود را اعم از آموزشی، پرورشی، مربی گری، فنی و حرفه ای و مهارتی به تفکیک جنسیت، دوره و رشته تحصیلی و گروههای شغلی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه با احراز صلاحیت های اخلاقی، علمی و حرفه ای از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صرفا از یکی از دو روش زیر استخدام نماید:

الف– پذیرش دانشجو معلم (متعهدین خدمت وزارت آموزش و پرورش) از طریق آزمون سراسری به عنوان شیوه اصلی پذیرش معلمان.

ب– تامین مابقی نیاز نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی موضوع ماده (۲۸) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان وماده (۱) اساسنامه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از میان دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و نیز دانش آموختگان حوزوی موردتایید شورای عالی حوزه های علمیه

ماده ۲– افراد موضوع بند (ب) ماده (۱) این قانون پس از قبولی در آزمون مربوطه و طی مراحل قانونی و گذراندن دوره مهارت آموزی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جذب وزارت آموزش و پرورش می شوند.

تبصره- در صورت ضرورت دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می توانند از ظرفیت سایر دانشگاهها برای گذراندن دوره های مهارت آموزی یک ساله (ماده ۲۸ قانون اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۱ قانون تربیت دبیر دانشگاه شهید رجایی)، مطابق سرفصل ها و محتوای دروس و برنامه های مربوطه و با هماهنگی و نظارت این دو دانشگاه استفاده نمایند.

ماده ۳- افرادی که به نحوی در امور آموزشی و تربیتی با وزارت آموزش و پرورش همکاری نموده اند، اعم از حق التدریسی، خرید خدمات آموزشی، آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، معلمان و مربیان مدارس غیردولتی، برون سپاری، مربیان پیش دبستانی و مربیان قرآن، به ازای یک سال سابقه فعالیت تمام وقت یک و پنج صدم ( ۰۵ /۱ (به ضریب امتیاز تعلق می گیرد و به ازای هر سال سابقه بیشتر پنج صدم ( ۰۵ /۰ (و تا حداکثر ۵ سال، اضافه می شود.

تبصره- سوابق خدمت قابل قبول موضوع ماده (۳) این قانون با رعایت ساعات تدریس موظف معلمان موضوع ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با تایید وزارت آموزش و پرورش اعمال می گردد و امتیاز متعلقه برای کسانی منظور می گردد که گواهی مثبته را از مبادی ذی ربط درموعد مقرر ارائه نمایند. در اجرای این حکم امکان تجمیع ساعات تدریس پاره وقت مشمولان موضوع این حکم وجود دارد.

ماده ۴- سقف سنی موضوع ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی برای مشمولین موضوع این قانون به ازای داشتن هر سال سابقه خدمت، یکسال تا حداکثر ۵ سال افزایش می یابد بگونه ای که به هر نحوی از انحا سن افراد مشمول از ۴۰ سال تمام بیشتر نباشد.

تبصره- برای اشخاصی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند، ۲ سال و کسانی که دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند، ۵ سال، به حداکثر سن مذکور در ماده (۴) این قانون اضافه می گردد.

ماده ۵- سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور مکلفند حداکثر ظرف مدت ۲ سال تحصیلی از زمان ابلاغ این قانون، برابر اهداف کمی و شاخص های مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، اعتبارات و مجوزهای لازم جهت تامین و تربیت نیروی انسانی را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.

ماده ۶ـ هرگونه اهمال، نقصان و جلوگیری از اجرای این قانون و هرگونه بکارگیری نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش به هر نحوی از انحاء خارج از موضوع این قانون پس از مهلت مقرر در ماده (۵) این قانون، ممنوع و بلااثر است و با متخلفین برابرضوابط و مقررات قانونی رفتار خواهدشد.

اسامی امضاکنندگان طرح ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش :

متن طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش
متن طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا