گفت و گوویژه

توضیح رییس کانون وکلای گلستان درمورد اخذ مبلغ ۱۰میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت

طالع زاری: شخصی اگر شرایط پرداخت نداشت، برای پرداخت کامل مهلت می‌دهیم

وکلاپرس– رییس کانون وکلای گلستان در مصاحبه مختری به توضیح چرایی دریافت مبلغ ۱۰ میلیون تومان از پذیرفته شدگان آزمون وکالت در زمان ثبت نام پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، علی رغم تصمیم اتخاذ شده در جلسه اخیر مدیران نهاد وکالت (۸ مهرماه) مبنی بر دریافت مبلغ ۵ میلیون تومان از  پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲، قبولی‌های کانون وکلای گلستان پیامکی مبنی بر لزوم پرداخت هزینه ۱۰ میلیون تومانی جهت ثبت نام دریافت کرده بودند. در این پیامک عنوان شده است که این هزینه مربوط به ثبت نام و دوره کارآموزی است و روز ثبت نام اخذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اگرچه پیامک ارسال شده برای کارآموزان پیش از تصمیم مدیران اسکودا بوده، اما بر اساس پیگیری های خبرنگار وکلاپرس، این مبلغ تغییری نکرده است.

مبلغ برای حق عضویت و آموزش، اختبار و… خواهد بود

وکیل علی طالع زاری، رییس کانون وکلای دادگستری گلستان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این موضوع گفت: این مبلغ هم حق عضویت است و هم برای برگزاری دوره های آموزش، اختبار و… هزینه خواهد شد.

اگر شخصی شرایط نداشت، مهلت می‌دهیم

وی ادامه داد: تعداد پذیرفته شدگان ۳۰۰ نفر است و هزینه های آنان بالا خواهد بود؛ برای مثال پذیرفته شدگان در این دوره ۱۵ ماهه دو مرتبه اختبار دارند، نیاز به آموزش دارند که مستلزم پرداخت هزینه های استاد، اجاره سالن، پذیرایی و… است. لذا مبلغ دریافتی نسبت به هزینه هایی که باید صورت بگیرد زیاد نیست.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان در پاسخ به شرایط پرداخت گفت: اگر برخی از پذیرفته شدگان شرایط پرداخت تمام این مبلغ را در روز ثبت نام نداشته باشند، ابتدا مبلغی دریافت خواهد شد و برای مابقی نیز مهلت خواهند داشت.

روابط عمومی کانون گلستان: اسکودا مصوبه‌ای درباره مبلغ دریافتی از پذیرفته‌شدگان نداشته است

گفتنی است رییس کانون وکلای دادگستری گلستان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر چرایی عدم کاهش این مبلع به میزان ۵ میلیون تومان، روابط عمومی را مسئول پاسخگویی دانست و این مرجع نیز اعلام کرد: اسکودا مصوبه ای درباره مبلغ دریافتی کانون ها نداشته است و این مبلغ بسته به شرایط و وضعیت هر کانون متغیر خواهد بود.

روابط عمومی این کانون همچنین گفت: در حال حاضر بسیاری از کانون ها این مبلغ را به تناسب شرایط تعیین و اخذ میکنند و مبلغ تعیین شده در جلسه اخیر اسکودا بر این قضیه تاثیری نخواهد داشت.

این در حالی است که یکی از مدیران نهاد وکالت در مصاحبه با وکلاپرس درباره جلسه اخیر رؤسای کانون‌های وکلا (به میزبانی اسکودا) گفته بود در نشست ۸ مهر رؤسای کانون‌های وکلا بر اخذ مبلغ پنج میلیون تومان از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ توافق کرده‌اند.

‫۴ دیدگاه ها

  1. باسلام
    کانون هم مثل مرکز وکلا اجازه ی اخذ پرونده از ابتدای کارآموزی بدهد، واین هزینه ها را از محل وجوه دریافتی بابت سهم کانون انجام دهد

  2. اخه خدارو خوش نمیاد یه تازه کار که هنوز هیچ کاری انجام نداده از کجا بیاره؟؟؟؟ خانواده ها خیلی تحت عذاب هستن خرج کتاب ازمون قسطی برداشتن .‌..خیلی ها ندارن این درست نیست کاش مجلس یه طرح و وحدت رویه بزاره رو روند کار کانون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا