گفت و گوویژه

چاپ و اهدای رایگان هزار جلد کتاب اصول شهروندی توسط کانون فارس به وکلای دادگستری

وکلاپرس- نائب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس به تشریح جزئیات کتاب مروری بر مجموعه ای از رفتارهای پسندیده و اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری فارس اخیرا اقدام به طراحی جلد کتاب «مروری بر مجموعه ای از رفتارهای پسندیده و اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی» به منظور چاپ هزار نسخه برای وکلای کرده است. در همین راستا فراخوانی نیز به منظور جلب نظر اعضا درخصوص طراحی جلد منتشر شده است.

هدف از چاپ این کتاب عمل به مسئولیت اجتماعی است

وکیل علی شایانی منش، نائب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص این اقدام کانون گفت: کانون وکلای دادگستری فارس به موجب رسالت ذاتی خود با رویکرد آموزش، اطلاع رسانی و ترویج، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود اقداماتی را در اهداف و برنامه های خود پیش بینی نموده است.

بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب “مروری بر مجموعه ای از رفتارهای پسندیده و اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی”

وی با اشاره به ضرورت ورود کانون های به عرصه کتاب و کتابخوانی، گفت: بر کسی پوشیده نیست که یکی از موارد مصرف بهینه منابع، ورود به عرصه کتاب و کتابخوانی است. لذا کانون وکلای دادگستری فارس به منظور توانمندسازی و ارزش آفرینی در مجموعه وکلا و شهروندان در دید کلان، اقدام به چاپ و انتشار کتاب متناسب با محورهای مطروحه نموده است.

شایانی منش ضمن معرفی این کتاب گفت: عنوان این کتاب “مروری بر مجموعه ای از رفتارهای پسندیده و اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی” است که به قلم توانای آقای خلیل هیبتی نگاسته شده است.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس درخصوص چرایی انتخاب این کتاب افزود: آموزش اساسی ترین گام در راستای توسعه پایدار بوده و بعد اجتماعی آن مقدم بر تمام ابعاد توسعه است. از آنجا که رفتار پسندیده اجتماعی از نکات ضروری تربیتی است، کانون وکلای دادگستری فارس این کتاب را برگزیده و به نشر  آن همت گماشته است.

وی افزود: این کتاب یک مرتبه در سال ۱۳۹۰ توسط هیات مدیره وقت کانون تهیه و در اختیار همکاران قرار گرفته بود. باتوجه به بازخورد مثبت آن دوره و نظر به ضرورت آموزش مخصوصا به کاراموزان پیشنهاد توزیع رایگان مجدد این کتاب مطرح شد و مورد موافقت هیات مدیره قرار گرفت.

شایانی منش با اشاره به اینکه جامعه هدف کارآموزان، وکلا و خانواده آنان هستند و میزان تیراژ ابتدا محدود است، گفت: به زودی با هماهنگی های صورت گرفته قرار است هزار نسخه از این کتاب چاپ و به صورت رایگان در اختیار همکاران قرار داده شود.

بیشتر بخوانید:

 هزار نسخه از کتاب به زودی در اختیار وکلا قرار خواهد گرفت

نایب رییس کانون وکلای فراس درمورد جزئیات و هزینه های ضورت گرفته گفت: طراحی جلد کتاب توسط مدیر داخلی کانون صورت گرفته است. هزینه چاپ پس از مشخص شدن تعداد تیراژ هزینه محاسبه خواهد شد.

او درخصوص جزئیات این کتاب گفت: کتاب با زبانی ساده، روان، منطبق و هم سو با فرهنگ ایرانی، آداب معاشرت و رفتار مورد پسند و قواعد نانوشته اجتماعی را طبقه بندی و معرفی نموده است. این کتاب نخستین بار در سال ۱۳۸۹ چاپ و توسط موسسه انتشاراتی – فرهنگی اشتیاق نور منتشر شد و مورد اقبال قابل توجهی از آحاد جامعه قرار گرفت؛ به طوری که تاکنون ۱۸۲ بار تجدید چاپ شده و چندین بار به عنوان کتاب برگزیده و تأثیرگذار مورد تقدیر قرار گرفته است. لازم به ذکر است سال ۹۴ نیز با ویرایش جدید منتشر شده است.

شایانی منش گفت: تاکید این کتاب روی رفتارهای روزمره شهروندی و به آموزش آداب معاشرت پرداخته است.

او در پاسخ به اینکه آیا میزان اطمینان مدیران کانون از اثرگذاری این کتاب بررسی شده یا خیر، گفت: برآیند کار برای ما مهم است؛ قطعا تعداد قابل قبولی اهل مطالعه هستند و تعدادی تشویق به مطالعه می شوند. حتی ممکن است گروهی از سر کنجکاوی نیم نگاهی به کتاب بیاندازند. بنابراین معتقدیم برآیند قابل قبولی برای هدف ما ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا