اخبار صنفیاخبار کانون هاویژه

بحران بیکاری و صدور مجوزهای بی ضابطه؛ ثبت نام ۱۶۰۰ وکیل جوان برای ۵۴ فقره تسهیلات ۵۰ میلیونی در کانون وکلای منطقه فارس

وکلاپرس- نایب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد از ثبت نام بیش از ۱۶۰۰ وکیل جوان برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیونی کانون وکلای فارس خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، اواخر ماه گذشته (۲۰ فروردین)، کانون وکلای دادگستری فارس در اطلاعیه ای، از وکلا و کارآموزان متقاضی وام ۵۰ میلیونی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جهت ثبت نام دعوت به عمل آورد.

طبق اطلاعیه کانون وکلای فارس درباره وام ۵۰ میلیون تومانی بانک قرض الحسنه مهر ایران برای وکلا و کارآموزان، این تسهیلات با سود ۴ درصد و اقساط ۲۴ ماهه پرداخت می شد و همچنین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت کننده این تسهیلات بود.

با گذشت دو هفته از آغاز ثبت نام این وام و همچنین پایان یافتن مهلت ثبت نام (۲۸ فروردین ۱۴۰۳)، علی شایان منش نایب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گویی با روزنامه خبر جنوب، از ثبت نام بیش از ۱۶۰۰ وکیل جوان برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیونی کانون وکلای فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید:

مشروح گفته های نائب رئیس کانون وکلای فارس به شرح زیر است:

در ادامه انتقاد وکلا به تصویب قانون تسهیل و صدور مجوزهای وکالت برای فارغ التحصیلان رشته حقوق نایب رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس از کاهش پرونده های وکلا و بروز مشکلات فراوان برای جامعه وکلا به خصوص وکلای جوان خبر داد و گفت: متاسفانه فارغ التحصیلان رشته حقوق به وکلا و کار آموزان بیکار تبدیل شده اند و شرایط به گونه ای است که تعداد قابل توجهی از وکلای جوان دیگر تمایلی به تمدید پروانه وکالت خود ندارند.

بیش از ۶۵۰ تودیع و عدم تمدید پروانه در کانون وکلای منطقه فارس

به گفته علی شایان منش از تعداد ۳ هزار و ۴۴۸ وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری منطقه فارس ۳۷۰ نفر به دلیل مشکلات مالی پروانه وکالت خود را تمدید نکرده و ۲۸۴ نفر نیز نسبت به تودیع پروانه وکالت خود اقدام کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات مالی وکلای جوان از برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به وکلا خبر داد و گفت: مشکلات اقتصادی و نبود کار برای وکلا به شکلی بود که برای ۵۴ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی هزار و ۶۲۹ نفر از اعضای کانون که اغلب از وکلای جوان هستند ثبت نام کردند.

نیمی از وکلا دارای شغل دوم می باشند

به گفته شایان منش حدود ۲۰ درصد از وکلای عضو کانون به دلیل مشکلات مالی قادریه تمدید پروانه خود نیستند و نیمی از وکلا هم دارای شغل دوم می باشند نشان از ناکافی بودن درآمد و بیکاری آنها می باشد.

 نایب رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس با بیان این که با ابراز تاسف از این که دشواری شرایط باعث شده تا بخشی از وکلا امکان اجاره دفتر و حتی یک اتاق را برای کار خود ندارند گفت: همین موضوع باعث شده تا چند وکیل به صورت گروهی اقدام به اجاره یک اتاق یا دفتر کار نمایند.

لزوم اصلاح قانون تسهیل و اجباری کردن وکالت در محاکم

شایان منش ثبت نام این تعداد از وکلا برای دریافت این تسهیلات مختصر را نشان دهنده معضل بیکاری و مالی آنها دانست و گفت: متاسفانه جذب بی رویه وکیل و تصویب کارشناسی نشده قانون تسهیل جای انتقاد دارد و انتظار می رفت باتیان این موضوع به این گونه مشکلات توجه کنند.

 وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با اصلاح قانون تسهیل و اجباری کردن وکالت در محاکم و به کارگیری و کلا به عنوان مشاورین حقوقی دستگاه ها تا حدودی بتوان معضل بیکاری و کلا را کاهش داد.

‫۸ دیدگاه ها

    1. دوست عزیز به امید خدا ازمون قبول بشی پروانه بگیری تا ببینی غیر از یک سری محدود وکلا بقیه تو چه شرایطی هستند.البته درامد وکیل بیشتر از یه کارمند یا کارگره ولی شما هزینه های یک وکیل روهم در نظر بگیرید انشاله وکیل که شدی میبینی حتی موقع عیدی دادن به بچه های اقوام اونها هم از شما توقع دیگری دارند و قس علیهذا

  1. بنده خودم ازنزدیک درجریانم بسیاری ازکسانی که ثبت نام وام کرده اندازوکلای متمولندوفقط به خاطر سود۴درصدیش بوده .لطفا شانتاژ نکنید

  2. تازمانی که یه عده فارغ التحصیل حقوق یادانشجویان حقوق ،طرح تسهیل رووسیله ای برای رسیدن به ارزوهاشون میدونند،انتقادازطرح تسهیل به جایی نخواهدرسید،فقط همین اشخاص باید بادرصدهای صفردرآینده وکیل بشن،کلاوارداین شغل که شدند،باچشمان خودشون ببینن هرچی فارغ التحصیل بیکارتواین جامعه هست بایه آزمون ودرصدهای صفرتبدیل به وکیل بیکارمیشه،خودشون میفهمندکه همه چیزسراب بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا