اخبار کانون هاویژه

شرایط شروع به کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ در کانون وکلای فارس

مصوبه مورخ 1402/1/20 هیات مدیره کانون وکلای منطقه فارس

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس، درباره شرایط شروع به کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت اخیر تصمیم گیری کرد.

هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس در پانزدهمین جلسه خود که دیروز ۱۴۰۲/۱/۲۰ برگزار شد با توجه به مکاتبه انجام شده با رئیس کل دادگستری استان فارس، درباره شرایط شروع دوره کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰) تصمیم گیری کرد.

بر اساس این مصوبه در صورت تکمیل پرونده پذیرفته شدگان، با اخذ تعهد رسمی از آنان مبنی بر اینکه چنانچه در طول کارآموزی شرایط قانونی یا آیین نامه ای در مورد آنان احراز نشود حق مکتسبه ای برایشان متصور نیست، می توانند کارآموزی خود را شروع کنند.

متن مصوبه مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس به این شرح است:

درخصوص شروع دوره کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ورودی۱۴۰۰نظر به مذاکره هیئت مدیره با رئیس کل محترم دادگستری استان و مرقومه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ایشان ذیل درخواست هیئت مدیره کانون دایر بر ضرورت شروع به کارآموزی پذیرفته شدگان که متعاقب تبادل نظر رئیس کل محترم دادگستری استان با مدیر کل محترم آموزش قوه قضائیه به عمل آمد مقرر گردید درصورت تکمیل پرونده های قبول شدگان با اخذ تعهد رسمی از آنها دایر براینکه چنانچه درطول مراحل کارآموزی شرایط قانونی و آئین نامه ای درمورد هریک ازآنها احراز نگرددحق مکتسبه ای برای آنها قابل تصورنیست، نسبت به معرفی آن تعداد ازقبول شدگان که پرونده اداری آنها تکمیل گردیده پس از اعلام کمیسیون ماده ۵۱ دوره آموزشی دوماهه و مراحل بعدی عملی شود ضمناً مقررگردید سرفصل های آموزشی مصوب اتحادیه جهت اجرا دراختیارکمیسیون کارآموزی قرارگیرد و مقررگردید بابت هزینه های اداری و آموزشی مبلغ پنجاه میلیون ریال سرانه اخذ ورودی از هر یک از کارآموزان وصول گردد.

 

ماده ۵۱ آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا مصوب ۱۴۰۰:

تقاضای پروانه وکالت و کارآموزی، با رعایت مقررات این آیین‌نامه، درصورتی‌که نقصی نداشته باشد و درصورتی‌که دارای نقص باشد، پس از رفع نقص، از طرف دفتر کانون، به نظر رئیس کانون می‌رسد و رئیس کانون رسیدگی به هر یک از تقاضاها را به یکی از اعضاء کانون و یا کارمندان اداری کانون یا کارآموزان ارجاع می‌نماید که ظرف یک هفته رسیدگی کرده و گزارش خود را به رئیس کانون تسلیم نماید. گزارش مزبور در هیئت‌مدیره طرح می‌شود و در صورت قبول تقاضای وکالت پروانه صادر می‌شود. اگر دادن پروانه کارآموزی به متقاضی تصویب شود، به کمیسیون کارآموزی ارجاع می‌شود و در صورت رد تقاضای پروانه وکالت یا کارآموزی متقاضی می‌تواند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ تصمیم هیئت‌مدیره به دادگاه عالی شکایت نماید. دادگاه مزبور رسیدگی کرده در صورت عدم ورود شکایت، تصمیم کانون را استوار و در صورت ورود شکایت حکم می‌دهد که پروانه مورد نظر دادگاه به متقاضی داده شود. حکم دادگاه عالی قطعی است و اجرای آن به عهده ریاست کانون بوده و تخلف از آن مستوجب تعقیب انتظامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا